24-06-2013, 10:40 AM
peterkaa Skrev:Jeg kan ikke forstå hvor i finder ham der gutten som:
Møder stabilt på arbejde, har erfaringen, den håndværksmæssige kunnen og samvittigheden til at lave en kasse med både børstede og polerede facetter, til de der penge?
Hvis det skal laves på maskine skal der et ret omfattende kvalitetssikrings "apparat" til.
Det hele står og falder dog på definitionen af "ordentligt".
jammen jeg har heller ingen ide om hvordan det gøres. Må blot erkende at jeg har svært ved at finde kvalitetsfejl på fx et Seiko til 2 K.
Jeg har aldrig kunnet se kvalitetsforskel på et Certina og et Omega i forarbejdning. Jeg kan heller ikke se forskel på forskel i forarbejdningen af er Rolex og et Omega.
Jeg kan forstå at der kan være store forskelle i hvad det koster at lave forskellige løsninger, men vælger man ikke særlig vanskelige løsninger kan nogle fabrikanter tilsyneladende lave perfekt forarbejdede kasser mv. til små penge.
Jeg imødeser er foto session hvor man punkt for punkt viser kassearbejde på fx et Rolex som er flottere og mere velforarbejdet end på et Seiko til fx 2-3 K. Jeg har tilgode at se det.
Jeg tog netop værket ud af diskussionen for den er jo lidt vanskeligere et illustrere sådan umiddelbart.
Vis mig hvad Certina ikke laver ordentligt sammenlignet med Omega - eller Seiko sammenlignet med Omega. Det skulle være relativt let at vise med de kameraer og makro faciliteter der findes i dag, hvis der er nogen forskel af betydning.
Jeg tror vi betaler kassen for navn og image - og varm luft.....
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)