Seiko - Grand Seiko - Vintage
Man kan ikke finde kronen her i DK, men via ebay og ikke mindst Halses hjælp lykkedes det at få en passende krone på.

Kvaliteten er helt sikkert flot. Nu skæmmes den jo naturligvis af brugsspor i dette tilfælde, men man må prøve at forestille sig de fine skarpe linjer på det helt nye ur.

Jeg er ikke istand til at vurdere hvor krævende løsninger der er anvendt (måske Mads oa.) med mere indsigt i hvad der kan maskinlaves og hvor svært det er kan give et bud på det, men hverken Omega eller Rolex har jeg set i 60'erne lave de usædvanlige detaljer som Seiko her leverer.

Jeg har nævnt buerne på kassen hvor den støder op til lünetten, men prøv at se dette billede.... også lünetten er speciel - konisk. Det kan altså ikke gøre det lettere at få delene til at passe 100% sammen - og det giver fine reflekset af lyset når man sidder og kigger på sit ur. Afgjort et ur som vinder ved nærmere bekendtskab.

İmage

Det kunne være fedt at lave en direkte sammenligning mellem et Rolex, et Omega og dette Seiko fra ca 1970 +- 3 år eller så.

Jeg har et Omega og Seikoet har jeg også - men mit Rolex er fra 82, så det bliver ikke helt fair. jeg havde engang et Rolex fra 1971 med 34 mm kasse - det ville være perfekt til formålet, men det er solgt....

vh baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Seiko - Grand Seiko - Vintage - af baun - 07-07-2013, 05:24 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af TDN - 07-07-2013, 07:37 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af pbr - 07-07-2013, 07:45 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af HG - 07-07-2013, 07:49 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af baun - 07-07-2013, 08:05 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af Stensbjerg - 07-07-2013, 08:34 PM
Re: Seiko - Grand Seiko - Vintage - af Joepete - 07-07-2013, 09:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)