Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph
pbr Skrev:
Virgilen Skrev:Jeg har solgt ud af mine ure på det seneste, og har pt. kun mit Omega Speedmaster Dark Side Of The Moon, som jeg er utroligt glad for men mere anser for et casual ur.

Alt er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag - men jeg forstår ikke, at du synes at DSOTM er casual i forhold til JLC DSC ? Udover materialevalget (stål vs ceramic og læder vs carbon rem), så synes jeg at urene er meget ens i deres udtryk.

Og jeg er slet ikke enig i, at DSOTM ikke skulle kunne bruges til jakke/slips såvel som jeans/T-shirt eller polo !!

Men når det er sagt, så er det begge super flotte og i mine øjne eksklusive ure - men til gengæld imho også ure, der overlapper hinanden.

Skulle jeg have et "dressy" ur, der oser af eksklusivitet, så ville jeg helt sikkert gå efter et ur som KimT´s 15400 i stål eller 15300 i guld - og så få det på rem i stedet for lænke, hvis du mener, at det er for "gammelmands-agtigt" (hvad jeg så igen er kraftigt uenig i !! Icon_e_biggrin1 ).

Hej og tak for dit svar Icon_razz

Du har nok ret i at DSOTM og JLC DSC ligger i samme gruppe, hvad angår casual. Jeg bruger også mit DSOTM sammen med skjorte osv. Jeg synes dog alligevel der er lejligheder, hvor et sort ur bliver for meget af det gode, og hvor jeg savner et ur i stål i samme stil men dog ikke lige så bad ass som det sorte look.

Jeg har nok ikke formuleret mig ordentligt siden alle bliver ved med at komme med forslag i den meget klassiske ende. Jeg føler mig simpelthen ikke tilpas med de ure på armen. Føler mig feminin og fimset, og det er ikke noget med urene at gøre men nok mere mine forholdsvis små håndled og ubehårede arme Icon_e_biggrin1 . Jeg føler mig bedst tilpas i de lidt mere sporty ure som JLC DSC, Tudor Pelagos, Sub, Daytona m.m.

Håber det giver mening, og ved godt jeg er besværlig Icon_cool
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - af Virgilen - 06-07-2014, 11:11 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)