06-07-2014, 11:34 AM
Virgilen Skrev:Jeg har nok ikke formuleret mig ordentligt siden alle bliver ved med at komme med forslag i den meget klassiske ende. Jeg føler mig simpelthen ikke tilpas med de ure på armen. Føler mig feminin og fimset, og det er ikke noget med urene at gøre men nok mere mine forholdsvis små håndled og ubehårede arme. Jeg føler mig bedst tilpas i de lidt mere sporty ure som JLC DSC, Tudor Pelagos, Sub, Daytona m.m.
Håber det giver mening, og ved godt jeg er besværlig
Ahhh........... ja så giver det pludselig meget mere mening !!
Og jeg kan også godt følge dig i, at et "all black" ur som DSOTM måske af og til kan være for meget, så man savner lidt glimt af stål eller lignende
Du nævner, at Daytonaen måske er lidt for lille til dig + at det ikke nødvendigvis skal være en chronograph. Og da du nu selv også ovenfor nævner Submariner, så vil jeg gerne slå et slag for den altid klassiske Sub/Dweller, der i mine øjne ville supplere din DSOTM fortrinligt og samtidig være et sporty ur, der af de fleste er acceptabelt at anvende både til afslappet og pænt.
Sub´en og Sea-Dwelleren kommer jo i mange afskygninger og årgange osv. - men som lidt inspiration bringer jeg en "hilsen" fra min egen Red Sub fra 1971. Den kan efter min personlige mening gå til alt !! (måske lige bortset fra kjole & hvidt, hvor der ikke bæres armbåndsur, men lommeur
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)