14-10-2014, 01:47 PM
Gaardam
Du skal vel af med en 2500kr for et service, når det er co-axial
Værket kan det meget godt betale sig at gå til en ad, da ikke alle
Urmager har styr på det værk.
Hvornår uret skal til service ? Imorgen, om en måned om 3 år who knows.
Det er ikke en bil, og efter min mening kan det ikke betale sig at give service til et
Ur som kører som det skal.
At nogen anbefaler at man giver urene service hvert 3 år , er efter min mening kun for at tjene
Penge på folk som ikke ved bedre.
Oftes er det ikke udtørret olie, men slag, stød osv som gør at uret trænger til en kærlig omgang.
At omega idag skriver man burde servicere sit ur hver 4-5 år forstår jeg ikke.
Dengang co-axial værket kom frem, fortalte omega's daværende kassedame, at med
De nye værker mente omega at der ville gå op til 10 år før co-axial modellerne skulle have frisk olie,
Skønt minimalt brug af olie i forvejen.
De 2 ure du henviser til på dba og ct-watches, er i min verden slet ikke sammenlignelige , ct's til 20k er uden nogen som helst form for tilbehør. Service stod der vist heller ikke noget om.(kan jo forstå det er vigtigt for dig )
Dba uret til 17k kommer med alt tilbehør, ekstra rem og ekstra lynette. (Service også ukendt)
Så skønt jeg har haft købt flere ure af en flink Claus.
Så ville jeg uden tvivl i dette tilfælde snuppe dba's
Du skal vel af med en 2500kr for et service, når det er co-axial
Værket kan det meget godt betale sig at gå til en ad, da ikke alle
Urmager har styr på det værk.
Hvornår uret skal til service ? Imorgen, om en måned om 3 år who knows.
Det er ikke en bil, og efter min mening kan det ikke betale sig at give service til et
Ur som kører som det skal.
At nogen anbefaler at man giver urene service hvert 3 år , er efter min mening kun for at tjene
Penge på folk som ikke ved bedre.
Oftes er det ikke udtørret olie, men slag, stød osv som gør at uret trænger til en kærlig omgang.
At omega idag skriver man burde servicere sit ur hver 4-5 år forstår jeg ikke.
Dengang co-axial værket kom frem, fortalte omega's daværende kassedame, at med
De nye værker mente omega at der ville gå op til 10 år før co-axial modellerne skulle have frisk olie,
Skønt minimalt brug af olie i forvejen.
De 2 ure du henviser til på dba og ct-watches, er i min verden slet ikke sammenlignelige , ct's til 20k er uden nogen som helst form for tilbehør. Service stod der vist heller ikke noget om.(kan jo forstå det er vigtigt for dig )
Dba uret til 17k kommer med alt tilbehør, ekstra rem og ekstra lynette. (Service også ukendt)
Så skønt jeg har haft købt flere ure af en flink Claus.
Så ville jeg uden tvivl i dette tilfælde snuppe dba's
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)