02-12-2014, 02:35 PM
Når vi snakker "lagkage" konstruktion er det netop som du siger, selve værket med et chronografmodul - tit fra Dubois Depraz - ovenpå (er der egentlig andre der laver kronograf moduler?). Der er rigtig mange ure som kommer med denne form for konstruktion og du skal ikke være bekymret for kvaliteten. Jeg har selv ejet flere forskellige ure med denne opbygning som f.eks. mit tidligere Audemars Piguet Safari og ikke været udsat for nogle problemer. Der er dog et par urmagere der har nævnt for mig at det ikke er det fedeste at servicere og at man tit bare skifter kronografmodulet, men om det forholder sig således må urmagerne komme med input til, da det udelukkende er baseret på hvad jeg har hørt
Går man få år tilbage var Speedmaster reduced modellerne ikke særlig populære (i hvert fald blandt urtosser) men det virker dog som om at det har forandret sig lidt i den senere tid? Når vi snakker Speedmaster foretrækker jeg personligt de klassiske versioner med integreret kronograf - både det ældre kaliber 321 med kolonnehjulskronograf og de efterfølgende kaliber 861/1861 med knaststyret kronograf. For ikke at glemme de helt nye kaliber 9300/9301 (igen med kolonehjulskronograf)
Hvis design, størrelse og pris tiltaler dig på et "reduced", ville jeg ikke betænkte mig.
Går man få år tilbage var Speedmaster reduced modellerne ikke særlig populære (i hvert fald blandt urtosser) men det virker dog som om at det har forandret sig lidt i den senere tid? Når vi snakker Speedmaster foretrækker jeg personligt de klassiske versioner med integreret kronograf - både det ældre kaliber 321 med kolonnehjulskronograf og de efterfølgende kaliber 861/1861 med knaststyret kronograf. For ikke at glemme de helt nye kaliber 9300/9301 (igen med kolonehjulskronograf)
Hvis design, størrelse og pris tiltaler dig på et "reduced", ville jeg ikke betænkte mig.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)