Omega kvarts?
Som med nærmest alle ting så ka man sige at køber du et 5.000 kr ur med ETA værk og et Omega ur med ETA værk, så er prisen måske 6 gange så højt, men kvaliten på værket er "kun" dobbelt op.

Men dettil høre så at Omega levere langstidservice på urerne og der er også kælet mere for detaljer på uret.

Me kan også tage en bil. Køber en en ny til 300.000 kr og en til 900.000 kr får du jo ikke 3 gange så meget bil for pengene.

Så det koster meget at få en del ekstra holdbarshedkvalitet når det skal være over middel.

Mht quartzværkerne, så er værkerne ikke så dyre, men i særdelesheds gode, om du så vælger et 5.000 kr Seiko eller et Omega ur med quartzværk.

Jeg har set mange eksempler på at de værker i de ure har gået 20 - 30 år. Der er lidt flere dele, der kan skilles af i Omegaværkerne og man kan rense lidt hist og pist, men oftest skifter man værkerne. Jeg har 3 eksempler på Omegaquartzværker der blev renset. Det ene gik i 2 år og så skulle det renset igen, eller efter min mening udskiftes. De andre 2 omegaquartzværker jeg kender til går stadig 4 år efter rensning, men det bliver aldrig som et nyt værk. Mht Seiko urene så er de for billige til at ofre noget på efter 10 år med mindre uret betyder meget for en. For . 31 år siden, (hold da op er det så længe siden LOL), havde jeg et Pulsar Quartz dykkerur som gik i 9 år. Så Blev værket renset de meget få ting der kunne renses, og så gik det i 5 år til. Ved batteriskift blev det konstateret at der var stadig 20 - 30 % strøm tilbage på batteriet. Jeg skiftede ti nyt velvidende at det måske ikke holdt. Det gik da også kun 4 måneder, og så gik det i stå igen. Så i skraldespaden med det.
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega kvarts? - af Trolle - 06-02-2015, 10:17 PM
Re: Omega kvarts? - af Black Seal - 06-02-2015, 10:22 PM
Re: Omega kvarts? - af stenstrupigen - 07-02-2015, 09:24 AM
Re: Omega kvarts? - af Joepete - 07-02-2015, 10:19 AM
Re: Omega kvarts? - af TioMalo - 07-02-2015, 11:52 AM
Re: Omega kvarts? - af Trolle - 07-02-2015, 01:00 PM
Re: Omega kvarts? - af KimT - 09-02-2015, 08:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)