Interessant artikel om auktions-etik
Mener også det er forkasteligt HVIS det er sandt at Omega selv sætter til salg og byder for at få reklameværdi. I mange auktioner ville det være klart ulovligt.

Tænk på allede mellemmuligheder der kan være

Omega har masser af penge - de byder op mod et par andre seriøse urfolk - priserne suser op fordi Omega selv som sælger byder med.

Omegas risiko er begrænset til honoraret til auktionen hvis de vinder det - og det er rigeligt værd at betale for reklamen.

Hvis prisen bliver høj nok når sælger selv byder op - så kan sælger stoppe sine bud - og så får han (HVIS det er Omega f.eks.) selv langt flere penge i kassen og køber er efter min opfattelse total luret.

Metoden kan kun koste sælger auktions gebyret hvis han vinder, og det kan måske nemt financieres ved at en lang række andre handler går meget dyrere end de ville uden sælger er med som byder.

Jeg kan ikke nok til at sige om det generelt er ulovligt for sælger selv at byde sine ting lysting op - jeg tror absolut det er det i mange fald på seriøse aukioner, og det er som en anden skrev - som minimum sidegadevekseler manerer.

Det kan jeg slet ikke sammenligne med at reklame ikke er en helt hvid verden - dette er noget helt andet.

Håber ikke det passer - holder med i at det er for tyndt til at være sikker, men rygterne er ude alt for mange steder som normalt er seriøse - så Omega burde komme på banen

uf vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)