Omega Samler temaer
Det er et flot ur John - og led det bare komme frem i lyset!

İmage

vh Baun
Svar
At dømme ud fra horn til horn, så passer uret dig rigtig godt, John.

Hvad måler uret fra horn til horn ? ("over/under)
De venligste hilsner, John
Svar
@baun - nu er du jo også fotohaj og kan tage billeder frem i lyset Icon_e_biggrin
@ Joepete:Eh over under? de er vist lige lange over og under - eller jeg er for dum til lige at fatte men - Målskema kan jeg da lave da jeg har uret hjemme:

Hornene - fra den ene side til den anden = total længden af uret eller hvad vi skal kalde det 42,5 mm
Hornenes yderste kanters afstand fra hinanen hvor de sidder på uret (måske yderst?): 26mm
Horns ydersider indbyrdes i rem enden: 22 mm
Rembredde mellem horn 18 mm
kasse uden krone får jeg til 35 mm (keine skydelære, jeg sidder oppe i senge med den bærbare Icon_e_smile )
Glasåbning: 29 cm
Tykkelse af kasse uden glas 8 mm
Tykkelse af hele herligheden inkl. glas 12 mm

Uret har sikkert ikke være serviceret i lang tid, men det skal bare lige vendes et par gange for at blive målt - og så går det lystigt - vintage guf - der skal ikke meget mere til for at få mig til at sidde med et saligt smil
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lad os bare kalde det "total længde af uret" Icon_e_wink

42,5 mm hører vel til i den "gode ende" blandt vintage ure, ikke ? Et godt match til dit håndled er i det i hvert fald Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Lad os bare kalde det "total længde af uret" Icon_e_wink

42,5 mm hører vel til i den "gode ende" blandt vintage ure, ikke ? Et godt match til dit håndled er i det i hvert fald Icon_e_smile
42,5 mm total længde inkl. lugs er standard for et 35 mm ur (vintage) vil jeg mene faktisk. Det er kassen som er lidt bøfagtig - macho om man vil - bland vintage ure
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Skiven er jo urets ansigt.

Og derfor måske den vigtigste enkeltdel. Ofte ser man på skiven før man ser på kassen.

Så skiven bliver vigtig - uret skal tale til en - og det er især skiven der afgør om dette er tilfældet.

Omega (oa.) har jo leveret mange Cross Hair skiver - og lige so Two Tone skiver er det et yndet samler tema.

I mine øjne bliver skiven væsentligt ændret når der tilføres Cross Hair. Lidt mere distengveret vil jeg sige - hvorfor jeg også især holder af Cross Hair på decidere Dress ure - og knapt så meget på sportige modeller:

İmage
İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

alle Constellations...

vh Baun
Svar
SIkke dog en flot cross-hair samling - Dybt imponeret
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Sikke dog nogle flotte ure Icon_e_wink
Svar
Også på de ganle Geneve modeller gør Cross Hair sig godt synes jeg:
İmage

İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)