Ur Rally 2011 og Omega
Hej

Jeg kan da vise en Omega SHOM lavet af nye dele, og med et gammelt værk, plus en del vintage. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg deltager da også gerne.
Selv om jeg kun ligger inde med 7 Seamastere af varierende alder og materiale Icon_e_smile
Svar
Som sagt, alle er velkomne med få eller mange ure og med gode ideer til hvordan det skal organiseres.

Når nu vi har en dato og sted for Ur Rally 2011 vil jeg formentlig indbyde til et planlægningsmøde på vestfyn.

vh Baun
Svar
God ide. Måske man skulle forsøge at samle urene i forskellige temaer. Omega som beskrevet her, Seiko i alle deres specielle afskygninger o.s.v. Altså lave det lidt mere strømlignet end et almindeligt GTG....
Svar
Hej Claus

God ide med at lave forskellige temaer, og det gjorde du jo godt ovre hos mig, hvor det omhandlede chronographer, hvor et lille GTG blev lidt stort da vi var næsten 20 mennesker, og der var flere ure til det lille GTG end der var til urrally 2010. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Claus

God ide med at lave forskellige temaer, og det gjorde du jo godt ovre hos mig, hvor det omhandlede chronographer, hvor et lille GTG blev lidt stort da vi var næsten 20 mennesker, og der var flere ure til det lille GTG end der var til urrally 2010. Icon_e_biggrin

MVH Peter

tror du tæller dårligt Peter, men ellers ok med Temaer, hvis bare de ikke bliver på kryds af hinanden.

Nu startede vi jo med Omega, så ville det være uheldigt hvis andre ville samle en temaudstilling med dykkere.

Så det må blive "mærket" der er temaet denne gang.

vh Baun
Svar
Hej,

Med fare for at jeg får dummet mig spørger jeg nu alligevel.

Plejer Ur - Rally ikke at være for alle mærker??

Eller er det vi reelt snakker om her kun et GTG for Omega'er tema inddelt?? Icon_e_surprised

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
gmt-geek Skrev:Hej,
Med fare for at jeg får dummet mig spørger jeg nu alligevel.
Plejer Ur - Rally ikke at være for alle mærker??
Eller er det vi reelt snakker om her kun et GTG for Omega'er tema inddelt?? Icon_e_surprised
Mvh. Jon
... et Ur Rally er for så mange mærker som muligt. Jo flere jo bedre.
Denne drøftelse går blot på, at Omega samlinger "blandes", og udstilles i f.eks. en kronologisk sammenhæng.
Der er altså tale om et "retrospektivt andels Omega initiativ".

På denne måde kan udviklingen af en model følges, og tilføje dimensioner i retning af:
# - og denne mode udvikledes yderligere til
# - modellen kom senere i guld
# - i dette år kom søhesten på bagsiden af flere
# - den første Chronostop efterfulgtes af ...
# .... og og og

Der er altså tale om at tilføre synergi effekt og større sammenhæng. Noget som en enkelt samler næppe ville kunne gøre alene.
Der er derimod ikke tale om nogen som helst påberåbelse af eksklusivitet eller udelukkelse.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:... et Ur Rally er for så mange mærker som muligt. Jo flere jo bedre.
Denne drøftelse går blot på, at Omega samlinger "blandes", og udstilles i f.eks. en kronologisk sammenhæng.
Der er altså tale om et "retrospektivt andels Omega initiativ".

På denne måde kan udviklingen af en model følges, og tilføje dimensioner i retning af:
# - og denne mode udvikledes yderligere til
# - modellen kom senere i guld
# - i dette år kom søhesten på bagsiden af flere
# - den første Chronostop efterfulgtes af ...
# .... og og og

Der er altså tale om at tilføre synergi effekt og større sammenhæng. Noget som en enkelt samler næppe ville kunne gøre alene.
Der er derimod ikke tale om nogen som helst påberåbelse af eksklusivitet eller udelukkelse.

Med venlig hilsen - Geodoc

Hej Geo,

Så er jeg mere rolig og tak for info Icon_e_wink

Jeg bidrager gerne med mine Omegaer - om jeg helt har tænkt mig at "efterlade dem" i en samlet udstilling må jeg lige overveje...

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hej Jon - jeg kan sagtens følge dig i "betænkeligheden" ved en samlet udstilling.

Det man mister er samhørigheden i den enkeltes samling. Til gengæld opnås en sammenhæng, som ingen enkeltsamler kan præstere.

I nogle af de ideer vi tidligere har drøftet, er en mærkning af de enkelte ure, f.eks. sådan:

İmage
... eksempel på ikke udfyldt mærkeseddel.

İmage
... eksempel på en udfyldt mærkeseddel.

Der vil altså ikke blive tale om en fuldstændig "anonymisering" af de enkelte ure eller deres tilhørsforhold.
Det er fortsat tanken, at give anledning til masser af "god ur snak" mellem ejeren og de interesserede; og navnlig i denne lidt anderledes sammenhæng.

med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)