Tid til lidt farve - Orange Monster :-)
Så er jeg tilbage i DK og selvom lænkeværktøjet fra Uhrenbandversand endnu ikke er ankommet, så kunne jeg jo altså ikke nære mig alligevel for at prøve at afkorte monsterlænken "før tid" !!

Skal indrømme, at jeg efterhånden var blevet noget utålmodig for at få uret på armen ! Icon_cool

Men med mit Bergeron remværktøj, var det faktisk endog MEGET nemt at fjerne 2 led fra lænken, hvorefter uret nu sidder perfekt på mit håndled !

Nu er jeg så lidt spændt på at se, hvordan urets præcision udvikler sig, når dets gang er faldet lidt til ro efter nogen tid - der har gennem tiden været forskellige modsatrettede oplevelser af "Monsterets" præcision her på siden, så jeg er lidt spændt på, hvordan mit eksemplar vil opføre sig. Men er det helt galt, så er det jo heldigvis noget, der kan justeres ind ! Icon_smil

Urets værk er det gamle Seiko 7S26, uden hack og wind, så man kan vist roligt sige, at det er meget basalt, uanset det har både ugedag og dato. I øvrigt, så fremgår det af skiven, at værket er lavet eller samlet i Malaysia, idet man kan læse følgende tekst mellem timemarkeringerne 8 og 4: "Mov´t Malaysia 7S26-2087 R 2" Nogen, der ved hvad denne tekst ellers betyder ??

Men I skal naturligvis ikke snydes for billeder - dog bliver det kun til iPhone billeder i denne omgang, idet min søn har lånt mit gode kamera til et gymnasieprojekt.

De berømte monster-lume shots må vente til det bliver lidt mere mørkt Icon_e_wink

İmage

İmage

İmage

İmage

I øvrigt så røg denne klassiske G-Shock også lige med i kufferten på vej hjem - købt på Sheppard Airfore Base, Wichita Falls, Texas i basens uniformsudsalg for det yderst beskedne beløb på USD 49,95 (det var det sidste af den model tilbage).

Modellen hedder DW9052-1V og står for mig som det ultimative "no-shit" klassiske G-Shock !! Icon_mrgreen

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Til lykke med urene, Peter, og velkommen hjem.
Har selv ikke "turde" købe et OM uden at have set andet end billeder.
Lænken skulle være god?
BTW, sidder dine ure ikke lidt "tight"?
/
Kristen
Svar
khbk Skrev:Til lykke med urene, Peter, og velkommen hjem.
Har selv ikke "turde" købe et OM uden at have set andet end billeder.
Lænken skulle være god?
BTW, sidder dine ure ikke lidt "tight"?
/
Kristen

He he ......... jo, har også løsnet lænken lidt på monsteret - tilsyneladende, så varierer omkredsen på mine håndled kraftigt i løbet af dagen !!

G-Shock´en ser ud som om, den sidder stramt, men det er bare fordi remmen er lidt stiv, idet den er så ny Icon_e_smile

Kvaliteten på både lænke, lås, kasse og lynette er virkelig god og ligger langt over, hvad man skulle forvente af et ur i denne prisklasse !! Uret kan umiddelbart se lidt voldsomt ud pga. den kraftige lynette, men IRL er den slet ikke så voldsom. Det er faktisk et meget harmonisk ur, hvilket man ikke ville forvente, hvis man kun har set billeder !

Skulle du komme forbi Viborg, så er du altid velkommen til at give et praj - så kan du se uret "med fingrene" ! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
fede ure Peter..

skal lige sige at hvis g-shocken er radio-styret, så virker det ikke i DK, fandt jeg ud af da jeg lige skulle score en billig GW5600, de kører ikke på samme frekvenser som frankfurth-senderen..

Mikael
Svar
Har du prøvet med forskellige placeringer, Mikael?

Min 5600 fanger hver nat signalet fra Frankfurt, og går dermed spot on hver eneste dag. Klokken ligger i vindueskarmen og hygger sig, så den får både sol og signal Icon_e_wink

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
@Joepete

jep, ved godt afstanden til Franfurth-senderen er lige på grænsen (1500 km), og har haft den liggende sydvendt i fri luft.. Så vidt jeg har fundet ud af så kører den på en US frekvens som ikke er lig den i Frankfurth, der kører den på 60 etellerandethertz, i Japan er det 70, som den godt kan stilles om til..(håber lige gedoc kommer med et indspark her)

Mikael
Svar
Hej mikael.
Det er korrekt, at UK tidssignalet sendes på 60 KHz, mens det tyske (Frankfurt - antennen står i Mainflingen) sender på 77,5 KHz
İmage

Hvad angår modtageforhold, er den engelske station (Anthorn) lidt længere borte fra Danmark, og har en udstrålet effekt på 17 KW, mens Mainflingen har en udstrålet effekt på 30 KW

İmage

Hvad der kan være endnu værre for radiostyrede ure er antallet af "bånd" - Ofte ses de benævnt som "dual band", hvilket betyder at de kan modtage UK og US signaler.
Dersom et sådant "dual band" ur kunne listes til at lytte på Frankfurt, ville det ikke forstå noget som helst, da UK anvender en anden protokol, og dermed har de enkelte "bip" betydning forskellig fra den tyske DCF77 protokol.

Hvad radiostyrede ure angår, bør man holde sig fra "dual band", da de netop kun kan modtage UK og US (dog nogle kan modtage og "forstå" Japansk tidskode, der ligeledes sendes på 60 KHz)

Håber det rækker Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
@jep Gedoc, det er nogenlunde hvad jeg fandt frem til, at man ikke skal købe en US-model..eller j model, den hedder gw5600j, men prisen var så fin at jeg lod mig friste..
men selv om det irriter mig så har den kun vundet 45 sek på et 1/2 år...

Mikael
Svar
Min 5600 klokke kan fange signal fra 5 forskellige "bånd". Den har en auto funktion, som den er sat til lige nu, og med den slået til, fanger den fint tiden i vundueskarmen i løbet af natten Icon_e_wink

Jeg har ikke nærlæst manualen, da tingene har fungeret for mig fra dag 1, men du er velkommen til at slå din læselyst ihjel her:

[url]"http://www.casio.com/products/archive/watches/g-shock/gwm5600-1/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.casio.com/products/archive/w ... gwm5600-1/[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
SUK Joepete

Den manual der fulgte med er 4x7 cm og 1 cm tyk, jeg orkede ikke at læse den med den mikroskrift, og mine dårlige +2 øjne,,,,,,,

men nu følger jeg manualen, som du uploadede,, takker....

Mikael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)