Svar: 33
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg regner med at lade mit Seiko Brightz være dit daglige ur. Seamasteren skal på til fester, fødselsdage osv. Er Omega et af de bedste firmaer i verden, eller er de kvalitetsmæssigt under f.eks. Rolex? Jeg vil ikke have Rolex, da navnet giver mig negative associationer. Jeg har ladet mig lokke af Seamasteren, da det jo er Bonds ur (er Bond-fan), og så kan jeg godt lide udseendet af det.
Jeg overvejer, om det skal være blåt eller sort, men hælder mest til blåt, da mit Brightz har sort skive. Er et seamaster et elegant ur, som i begge farver både er sportsligt og elegant?
Er normalt en jeans/T-shirt mand, men til fester skal det også se godt ud. Og så vel egentligt også her hjemme i feks. weekender osv., på restauranter osv.
I kan se Seiko Brightz SAGZ 007 her: http://forums.watchuseek.com/f29/*sold*-...61149.html
Dog er det ikke min arm, det sidder på!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Stratocaster Skrev:Omega et af de bedste firmaer i verden, eller er de kvalitetsmæssigt under f.eks. Rolex?
Omega laver nogle rigtig fine ure, som jeg selv er glad for, men at kalde det for det bedste urfirma i verden, er en stor mundfuld.
Hvordan måler man det bedste firma i verden ???
Hvis du mener ifht. hvor fint håndværket er (idag) så er de IMHO langt, langt, fra den titel.
De kan slet slet ikke måle sig med de finere producenter, som Patek Phillipe, Audemars Piguet, Lange & Söhne, Jaeger le coultre osv. osv.
Hvis du mener på robusthed, så er de ikke så tossede.
Kvaliteten på Omega kontra Rolex, er noget der er diskuteret uendelig mange gange, både her og på alle andre urfora i verden.
Personligt mener jeg Rolex ligger over Omega, på alle punkter.
Omega er et fint, velfungerende og stabilt ur, som IMHO er placeret i mellemklassen.
(Med deres nye inhouse værker, måske i toppen af mellemklassen)
Ovenstående er MIN holdning, kun et udtryk for dette og på ingen måde et oplæg til endnu en kamp imellem Rolex og Omega
•
Kim T Skrev:Stratocaster Skrev:Omega et af de bedste firmaer i verden, eller er de kvalitetsmæssigt under f.eks. Rolex?
Omega laver nogle rigtig fine ure, som jeg selv er glad for, men at kalde det for det bedste urfirma i verden, er en stor mundfuld.
Hvordan måler man det bedste firma i verden ???
Hvis du mener ifht. hvor fint håndværket er (idag) så er de IMHO langt, langt, fra den titel.
De kan slet slet ikke måle sig med de finere producenter, som Patek Phillipe, Audemars Piguet, Lange & Söhne, Jaeger le coultre osv. osv.
Hvis du mener på robusthed, så er de ikke så tossede.
Kvaliteten på Omega kontra Rolex, er noget der er diskuteret uendelig mange gange, både her og på alle andre urfora i verden.
Personligt mener jeg Rolex ligger over Omega, på alle punkter.
Omega er et fint, velfungerende og stabilt ur, som IMHO er placeret i mellemklassen.
(Med deres nye inhouse værker, måske i toppen af mellemklassen)
Ovenstående er MIN holdning, kun et udtryk for dette og på ingen måde et oplæg til endnu en kamp imellem Rolex og Omega 
Jeg kan se, Rolex har mange ure, der ligger over 100K. 20 (før rabat) er min absolute smertegrænse. Hvordan er de i den prisklasse? Og hvis de ikke er de bedste- hvorfor er de så verdensberømte?
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Stratocaster Skrev:Jeg kan se, Rolex har mange ure, der ligger over 100K. 20 (før rabat) er min absolute smertegrænse. Hvordan er de i den prisklasse? Og hvis de ikke er de bedste- hvorfor er de så verdensberømte?
De er de klart bedste til markedsføring........
Spørger du hvem som helst på gaden, og de kan nævne Rolex.
Hvis vi snakker netop markedsføring, så er der ingen der slår Rolex.
Og samtidig laver de utrolig robuste ure, som kan holde i lang tid.
Mange af de lidt finere producenter laver ure med meget finere værker, hvilket absolut ikke gør dem mere robuste.
Men mere spændende og med meget mere sans for detaljer.
På et tidspunkt lavede Mads G. (bruger herinde) en liste med HANS klasseindeling.
Det er på ingen måde en facitliste, men en ok ledetråd.
Fordi at et ur ligger langt "nede" på denne liste, er det jo ikke nødvendigvis et dårligt ur.
Jeg har haft flere ure fra "Low end" klassen, og kommer til det igen 
Men tager man alt i betragtning (håndværk, tradition, historie, osv) er listen ok, IMHO
High end:
Lange & Söhne
Audemars Piguet
Blancpain
Breguet
FP Journe
Girard-Perregaux
Glashütte Original
Greubel Forsey
Jaeger LeCoultre
Parmigiani
Patek Philippe
Richard Mille
Roger Dubuis
Urwerk
Vacheron Constantin
Luxus:
Alain Silberstein
Arnold & Son
Breitling
Bulgari
Chronoswiss
Cartier
Girard-Perregaux
Cvstos
Chopard
Daniel Roth
De Grisogono
DeWitt
Dornblüth & Sohn
Ebel
Fabergé
Franck Muller
Gérald Genta
Harry Winston
Hublot
IWC
Jaquet Droz
Moser & Cie.
Officine Panerai
Omega
Piaget
Rolex
Romain Jerome
Ulysse Nardin
Universal Geneve
Urban Jürgensen
Zenith
Middel:
Anonimo
Azimuth
Baume & Mercier
Bell&Ross
Concord
Corum
Dubey & Schaldenbrand
Eterna
Graham
Jacques Etoile
JeanRichard
Kobold
Longines
Maurice Lacroix
Montblanc
Nomos
Paul Picot
Porsche Design
Sothis
Tag Heuer
Tudor
Union
Low end:
Ball Watch Company
Baume & Mercier
Certina
Doxa
Du Bois
Eberhard & Co
Frederic Constant
Fortis
Giuliano Mazzuoli
Hamilton
Hanhart
MeisterSinger
Movado
Mühle
Oris
Poljot
Rado
Revue Thommen
Sinn
Tissot
Tutima
Zeno
Mht. pris, så ligger et klart flertal fra Rolex under 100k fra ny, med mindre du kigger på ædelmetaller.
Du får ikke noget nyt til 20k og brugt er det også lige på kanten, hvis vi snakker sportsmodeller.
Måske en Submariner (No Date) hvis du er heldig.
Hvis jeg havde et budget på max. 20k og skulle have et robust hverdagsur, så ville jeg kigge på Omega, Panerai og IWC.
Kunne jeg skrabe lidt flere penge sammen ville jeg kigge på IWC, Panerai og Rolex.
Det kommer også an på, om genkendelighed er en faktor, så er Rolex og Omega vejen frem.
Er det irelevant, så er IWC og Panerai gode bud.
De lidt "finere" mærker som Patek og lign. er i en helt anden prisklasse.
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Stratocaster Skrev:Jeg regner med at lade mit Seiko Brightz være dit daglige ur. Seamasteren skal på til fester, fødselsdage osv. Er Omega et af de bedste firmaer i verden, eller er de kvalitetsmæssigt under f.eks. Rolex? Jeg vil ikke have Rolex, da navnet giver mig negative associationer. Jeg har ladet mig lokke af Seamasteren, da det jo er Bonds ur (er Bond-fan), og så kan jeg godt lide udseendet af det.
Jeg overvejer, om det skal være blåt eller sort, men hælder mest til blåt, da mit Brightz har sort skive. Er et seamaster et elegant ur, som i begge farver både er sportsligt og elegant?
Er normalt en jeans/T-shirt mand, men til fester skal det også se godt ud. Og så vel egentligt også her hjemme i feks. weekender osv., på restauranter osv.
I kan se Seiko Brightz SAGZ 007 her: http://forums.watchuseek.com/f29/*sold*-...61149.html
Dog er det ikke min arm, det sidder på!
Det med hvem der er "bedst" er jo som Kim skriver svært! Hvem laver den bedste shampoo?? Aner det ikke, men jeg ved at L'Oreal reklamerer mest
Hvis du skal have et Omega Bond-ur så SKAL det være quartz og blåt, men faktisk brugte Bond Rolex i de første film, men så har du jo en "undskyldning" for at købe både Omega & Rolex!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Kim T Skrev:Stratocaster Skrev:Jeg kan se, Rolex har mange ure, der ligger over 100K. 20 (før rabat) er min absolute smertegrænse. Hvordan er de i den prisklasse? Og hvis de ikke er de bedste- hvorfor er de så verdensberømte?
De er de klart bedste til markedsføring........
Spørger
du hvem som helst på gaden, og de kan nævne Rolex.
Jeg beklager den uklare kommunikation, som jeg desværre begav mig ud i: jeg mente: hvordan er Omega i den klasse (altså 20K ca).
Det følgende er på ingen måde ment som dunk i hovedet til dem, der har Rolex, men når jeg hører det navn, får jeg altid tanker of fede maffiabosser med guldkæder, samt lederne af den absolute erhvervstop, hvor alt drejer sig om penge og sportsvogne, og hvor alt tøj til under 1000 kr. for en skjorte kun hører hjemme i Røde Kors containere.
Personlighedsmæssigt om mig: jeg læser til tolk og translatør på Handelshøjskolen, Aarhus Univesitet, men jeg går til dagligt i en T-shirt og et par jeans. Jeg ønsker på ingen på at sende signalet "se mig", men er bare en stille og rolig fyr, som holder af at sejle i ny og næ samt spille guitar. Penge er ikke alt, og jeg går ikke efter at udstråle "status". Derimod lever jeg efter devisen at når man sjældent køber store ting, skal dét man køber også være i orden, når man endeligt "svinger kortet".
Nu er det ikke fordi, det behøver være helt samme model, som Bond, men har "han" ikke brugt mekanisk Omega Seamaster også? I starten var jeg lun på den blå vers., da det er Bonds og da jeg har et sort ur i forvejen, men nu er jeg blevet i tvivl. Det skulle gerne være stilfuldt men samtidigt sportsligt. Det sorte vil måske gå bedst til flere farver end det blå?
Øv- nu er jeg blevet i tvivl- Jeg synes måske Planet Ocean er pænere- og stadig sportigt:
vs
vs
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Velkommen til forum
Med det budget, som du har lagt, vil du kunne få meget godt ur for dine penge  Du kredser meget om Omega, og det er helt forståeligt, for de laver nogle fede ure. Mit råd vil helt klart være, at køber du Omega, så køb nylignende brugt - det sparer du en del på. Du kan imidlertid også overveje andre ure/mærker/modeller, for der er naturligvis også andre producenter, som har noget at byde ind med
Anbefalinger af ure i prisklassen fra 500 DKK og opefter:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390</a><!-- l -->
Lidt flere anbefalinger:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=14187" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=14187</a><!-- l -->
Anbefalinger vil i sagens natur være dybt subjektive, da en egentlig objektiv kvalitetsliste vil være ydersta vanskelig at lave. Du står imidlertid som enerådende ekspert, da det jo er din arm, som uret skal sidde på  Kast dig ud i tingene, gør dig nogle erfaringer - så kan det være, at du i nogle forsøg rammer plet. Eller også er du for evigt "smittet" af urtosse virussen
De venligste hilsner, John
•
Joepete Skrev:Velkommen til forum
Med det budget, som du har lagt, vil du kunne få meget godt ur for dine penge Du kredser meget om Omega, og det er helt forståeligt, for de laver nogle fede ure. Mit råd vil helt klart være, at køber du Omega, så køb nylignende brugt - det sparer du en del på. Du kan imidlertid også overveje andre ure/mærker/modeller, for der er naturligvis også andre producenter, som har noget at byde ind med
Anbefalinger af ure i prisklassen fra 500 DKK og opefter:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=12149&p=113390&hilit=sinn+u1#p113390</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt flere anbefalinger:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=14187" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=14187</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Anbefalinger vil i sagens natur være dybt subjektive, da en egentlig objektiv kvalitetsliste vil være ydersta vanskelig at lave. Du står imidlertid som enerådende ekspert, da det jo er din arm, som uret skal sidde på Kast dig ud i tingene, gør dig nogle erfaringer - så kan det være, at du i nogle forsøg rammer plet. Eller også er du for evigt "smittet" af urtosse virussen 
Hvad bruger I jeres chronograph til? Eller rettere: hvor tit, og i hvilke situationer? Jeg brugte stort set ikke det på mit Addidas, og jeg tænker, det forvirer aflæsningen af selve klokken? Desuden ser det dumt ud med en stor sekundviser, der aldrig kører rundt til dagligt imo.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
I mit job som pædagog gjorde jeg ofte brug af chrono funktionen - fodboldkampe, løbekonkurrencer, aftaletidspunkter, små tidtagninger med børnene om dette og hint m.v. Desuden kan du jo let tage tid på at koge et æg, en grydefuld ris eller andet udi madkunsten - men medgivet, dén funktion kan en almindelig lynette jo også hjælpe dig med
Hvis du ikke gør brug af chrono funktionen, eller ikke synes om looket, så vælg noget andet  Derfor kan andre jo godt både anvende og synes om, at de har et ur med chrono funktion  At kalde et design og/eller en funktion for "dumt" bringer jo hverken dig eller andre noget
De venligste hilsner, John
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Hey
Jeg har et Omega Seamaster Pre-Bond som jeg købte før han brugte det i sine film. Mit er købt tilbage i 1993. Det er nu et ur min kone er begyndt at bruge her det sidste halve år.
I den tid jeg har haft det fra nyt, er der blevet skiftet batteri 2 gange. Det tikker bare derudaf og holder tiden super godt.
Har mange mekaniske ure, men gider man ikke bruge tid på at stille uret når det er gået i stå, er Quartz vejen frem. HAr selv aldrig overvejet en watchwinder, da jeg nyder at trække mine ure op! Det er i min verden spild af penge og vil give unødigt slid på urværket, men her er vi så forskellige!
Her billede med gummirem:
•
|