Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ahhh...
Ja, jeg kan være polemisk så jeg forstår godt dit spørgsmøl Jacob, men lige denne gang læste jeg lige en 4-5 artikler igennem på nettet og den jeg så linkede til synes jeg blot var interesant fordi den havde en lidt anden vinkel end den sædvanlige.
Personlig har jeg vist ikke viden nok om marshall hjælpen til at tage stilling, men har som alle andre selvfølgeælig hørt en del historier om den. det jeg faktisk ledte efter var om japan havde modtaget Marshall hjælpen for det var jeg i tvivl om. Det har de i et eller andet omfang.
vh baun
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,828
Cool nok Per dog forstår jeg ikke hvordan man kan læse 4-5 artikler om et emne
uden at tage stilling til det man har siddet og læst om,men vi har jo fastslået at vi er meget forskellige.
Jeg har en indstilling til alt her i livet og det har du åbenbart ikke
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
A good idea for anyone who wants to understand how Politics and world economys worked at the end of the second world war is to read the following books . Biographys of Milton Friedman- Winstone Churchill and Henry Kissinger intresting books that explain how politics and military power shape the economys of this world . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stensbjerg Skrev:Cool nok Per dog forstår jeg ikke hvordan man kan læse 4-5 artikler om et emne
uden at tage stilling til det man har siddet og læst om,men vi har jo fastslået at vi er meget forskellige.
Jeg har en indstilling til alt her i livet og det har du åbenbart ikke 
Jeg er ret historie intereseret og ved også at det er sejrherene som skriver historien.
Det er overordentlig vanskelig bagefter at finde ud hvad der rent faktisk er op og ned i noget så kompliceret som storpolitik. At tro man kan danne sig nogen - bare nogenlunde baggrund - for at tage stilling til noget så kompliceret, ved at læse 4-5 artikler som er fundet i en hurtig søgning på internettet, tror jeg ikke på.
At tage stilling til hvordan udviklingen i Europa havde været uden marshall hjælpen er et næsten umuligt spørgsmål, som jeg gerne overlader til folk der har studeret dette og skrevet afhandlinger om det til. Det er dog givet at der er nogen af historieskriverne jeg nærer større tillid til end andre.
Jeg vil sige omkring historie og kildekritik at: "Jo mere man ved, jo mere ved man at man ikke ved"
vh baun
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg er helt enig Per
men det forhindrer jo ikke en i at have en holdning til tingene når man læser om dem,
modsat dig har jeg en holdning til marshal hjælpen men jeg påstår på ingen måde at jeg forstår og ved alt om den.
Jeg er også helt enig i at jo mere man læser jo flere huller finder man
men det er dog muligt at læse om dem der tabte uden at få propaganda med fra dem som vandt WWII.
Gad vide hvor meget Rolex er steget mens vi har snakket
Slut herfra.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•