PO på vej
Citat:Er det ikke rimelig klart, eller er det mig der ikke læser ordentligt efter, (skulle ikke være noget nyt)?
Brand New
Every brand new watch supplied by watchfinder.co.uk is supplied with the manufacturer's international warranty. The paperwork will include the name of the authorised dealer who sold the watch to us. All serial numbers are included as is all packaging, paperwork and instruction manuals
Jeg er lidt splittet ang. sagen.
Oprindeligt synes jeg at man skal støtte den danske detail-led og smide de et - par ekstra tusser på bordet. Meeen, når jeg her læser hvordan de samme AD´er prøver at skræmme en rookie for at købe fra greymarketdealers, kommer jeg i tvivel...
Greymarkethandlere er altså OK folk som ikke løber med dine penge og har som regel garantipapirerne stemplet hos den AD som har solgt uret ud fra bagdørren.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Speedy Skrev:Er det ikke rimelig klart, eller er det mig der ikke læser ordentligt efter, (skulle ikke være noget nyt)?

Brand New
Every brand new watch supplied by watchfinder.co.uk is supplied with the manufacturer's international warranty. The paperwork will include the name of the authorised dealer who sold the watch to us. All serial numbers are included as is all packaging, paperwork and instruction manuals

Normalt hedder det at "wararanty is stamped by AD" o.lign, men her skriver de at "paperwork will include the name of the AD".
Omega kræver at deres eget røde garantibevis er stemplet og udfyldt af en AD. Hvis det er blankt og der er et eller andet stykke papir med omkring AD, så er det ikke godt nok til at få lavet garanti. Omega er i de senere år blevet mere og mere strikse omkring dette pga større greymarket.

Lige som ved ebay, så tænker jeg mere over det der ikke står, end det der står.

Tio Malo Skrev:Greymarkethandlere er altså OK folk som ikke løber med dine penge og har som regel garantipapirerne stemplet hos den AD som har solgt uret ud fra bagdørren.

De fleste greymarket er fine menesker, men som regel er papirene ikke udfyldt. I de fleste kontrakter mellem forhandlere og urproducent, er det kontraktbrud at sælge urene til greymarket, dvs som forhandler kan du miste forhandlingen hvis det bliver opdaget. Hos Omega er det meget nemt at finde ud af, da Omega ud fra serienummeret kan se hvilken butik det er solgt til.
İmage
Svar
Mit første Omega ur blev købt i en millitærlejr i Kosowo. Da jeg havde lidt problemer med det gik for hurtigt kontaktede jeg Swatch Group som ligger i Hellerup. De sagde jeg bare kunne komme ud med så ville de kigge på. Det fik lavet et service og jeg var glad. Alt blev lavet på garantien uden problemer.

Kan ikke helt se problemet ?

Mvh Bjarne
Svar
Det er jo også Swatch selv der levere ure til PX i Kosovo så hvorfor skulle der være et problem?
Svar
Selvfølgelig er 2400 kr altid værd at tage med i besparelse problemet for mig er det
som også baun, hannover og peter er inde på.

Så er jeg også lidt gammel dags jeg vil gerne have en oplevelse bla. god service med hvis
jeg køber en luksusting i en butik det betaler jeg også gerne lidt for, evt. reklamationer
vil heller ikke ligefrem blive svære er jeg måske naivt overbevist om.

Jeg vil også vove den påstand at jeg ville kunne få forhandlet lidt mere besparelse på
husk de 20% var udgangspunket det sidst skal man tuske sig til (en del af oplevelsen for mig) Icon_e_biggrin

Jeg siger ikke du har gjort noget forkert kenn og vil bestemt ikke ødelægge din oplevelse
med dit ønskeur,vi gør alle tingene forskelligt og det er cool nok. Icon_cool

Jeg ser ikke noget problem med at bruge en greydealer mon ikke at vi kan bliver enige om
at det er et stort marked hvor langt de fleste heldigvis behandler folk fair.

Jeg tror heller ikke på at der bliver nogle problemer med evt. reklamationer bare man (som her)bruger en greydealer som kører en ordenlig butik,så tror jeg på at også de vil blive ordnet
på en ordenlig måde.
Svar
Columbo Skrev:Det er jo også Swatch selv der levere ure til PX i Kosovo så hvorfor skulle der være et problem?

Ups.. Det var jeg så ikke klar over.. Betyder det så jeg ikke kan komme med hvilket som helst Omega og aflevere ?

Mvh Bjarne
Svar
Mester Skrev:Ups.. Det var jeg så ikke klar over.. Betyder det så jeg ikke kan komme med hvilket som helst Omega og aflevere ?

Det kan du bestemt ikke. For at omega yder garanti på dit ur, kræver de følgende: Originalt Omega garantibevis (det røde "kreditkort") som er stemplet og udfyldt af en autoriseret Omega forhandler.

Greymarket forhandlers stempel o.lign er ikke omfattet af noget. Alt andet er for egen regning.
De er blevet MEGET strikse, så der er ingen smutveje og talen for sin syge moster.
İmage
Svar
Så længe garanti beviset er korrekt udfyldt og forhandleren er autoriseret så er der ingen problemer. Omega har over 100 værksteder world wide hvor man kan indlevere sit omega ur under garantien dog kan man ikke indlevere betalende reparationer.
Svar
Jeg tror vi er på vej ind i købeloven jungle igen Icon_e_wink
den har før været til hisig debat herinde.

En ting skal man bare være klar over at mange producenter (ikke kun ure)
har strammet rigtig meget op på kravene til hvornår deres garanti træder i kraft.

Det er jo på sin vis fair nok den "nye" købelov stiller forbrugeren bedre end den gamle,de kan med andre ord kræve mere af producenterne det gør jo selvfølgelig også at producenteren automatisk kræver mere af forbrugeren.

Kort fortalt er købeloven 6mdr garanti og 18 reklamationsret altså de første 6 mdr har
producenten bevisbyrden derefter er det forbrugeren der har den.

Den nye købelov betyder også at producenten på INGEN måde kan skrive sig ud af
garantien købt som beset eller andet duer ikke mere,det har bla. gjort i min branche (biler)
at de strammet meget op på at kravene til forbrugeren SKAL være opfylder for er de ikke
det må producenten nemlig gerne sige sorry garantien dækker ikke.

Der i ligger nok grunden til at Omega er mere strikse idag med at garantikortene er korrekt
udfyldet men det mener jeg som sagt også er fair nok Icon_question

Derfor er det meget vigtig at man idag er klar over hvilke krav der er til en fra producenten
side for at ens garanti bliver opretholdt.
Svar
Hej Mester

Omegaure der er købt af danske soldater igennem Danish Camp Supply, er leveret af Swatch Group Danmark, og er defor ikke greymarket, men de glemmer sommetider at stemple garantibeviserne, det har jeg selv set. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)