2011 Planer
longbear Skrev:Mine planer for 2011 handler ikke så meget om urerne selv, men mere om mit "tekniske" niveau som samler og om at udbygge og pleje den sociale del af denne tossede hobby. Jeg har 7-8 mili-chrono'er på ønskelisten, og er nu bla kommet til de modeller fra lige efter 2. verdenskrig hvor usikkerheden om ægthed og reservedele er størst. Selvom internettet er fyldt med info, så er noget af det "urban legends" spredt af newbies som mig selv. Jeg tror der stadig er en del hardcore samlere der ikke deler deres viden på nettet, men handler og diskuterer urerne offline. Første step er selvfølgelig at købe de bøger der er tilgængelige bla Knirim og Galizia. Dernæst at deltage i internationale messer/markeder og få personlig kontakt med dem jeg allerede udveksler mails med og forhåbentlig blive lukket ind i inderkredsen hvis en sådan eksisterer. Et møde i Italien er pt. under opsejling, og det bliver meget spændende hvis det går godt.

Et sideprojekt for 2011 er at infiltrerer den italienske og tyske reservedelsmafia. Det er faktisk gået over al forventning, og jeg har netop erhvervet mig reservedele til min Heuer BUND, ikke fordi jeg havde brug for dem, men mere for blot at se hvor langt man kan komme ved at sende mails til ham alle tror er "edderkoppen i spindet". Icon_e_smile

Og så skal jeg selvfølgelig med til et af de danske GTG's, samt at jeg pusler med tankn om at arrangerer et privat mili-gtg.

god vind til alle i 2011
/longbear
Jeg hører til de som er begejstrede over de af dine ure du har vist. Ang reservedele, så kan man her få til en del gamle - f.eks. valjoux kalibre
http://www.scotchwatch.com/valjoux_parts.html
og
http://vintagewatchparts.net/shop/index....ers_id=150

Heuer Bundes er vel lavet med 3 forskellige valjoux - 23, 222 og 230 og jeg ville jeg TRO med store bogstaver TRO at ganske mange dele dér er fælles - og for den sags skyld - fælles også med 32, 231 og 72 - men jeg er godt klar over, at der også er dele som i sagens natur ikke er fælles (fly-back) ligesom der jo er en 3 subdialer imellem, men basis er så vidt jeg ved 23, for dem alle (med mindre 222 faktisk har 22 som baggrund - men jeg har heller aldrig selv set en bundes med 222 i maven) så en del tandhjul o.l. er nok fælles
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)