Citat:Det er da godt det står folk frit for hvordan de bruger deres penge Personligt ville jeg ikke give 5 K for et 47 mm 300 g Tuna-can Miyota-værks dykkerur, idet uret INTET giver mig af værdi, og derfor reelt er nul kr. værd for mig, mens jeg godt vil fyre 5 K af på et stykke AP-gummi med et stykke bøjet stål i enden, idet det tilfører mit 100 k AP en ny dimension og glæde for få kr. i det samlede pris-perspektiv
Jeg er fuldstændig enig med Mads, og har også brugt 3K på en AP gummi rem, sågar også omkring 8K for en AP læderrem med AP foldespænde.
Om det er dyrt, ja det syntes jeg
Om det er det værd, ja det syntes jeg, ellers havde jeg jo nok heller ikke købt det
Om jeg normalt smider rundt med mine penge, nej det vil de fleste der kender mig nok ikke beskylde mig for (incl. alle dem jeg har handlet ur med).
Vi skal passe på med at sige godt eller skidt om dem der har et andet perspektiv på ure end en selv. Jeg har været på besøg hos Claus (CT Watch) mange gange, jeg har dog aldrig handlet ur med ham. Simpelthen fordi langt de fleste af de ure Claus sælger, ikke siger mig noget som helst. Men derfor er det alligevel super hyggeligt at besøge og tale med Claus.
Det er IKKE fordi Claus ikke sælger gode/fede ure, i min verden er de bare ikke så fede, og alt for dyre, fordi de ikke giver mig værdi.
Et AP eller vintage Rolex til 100K, giver mig meget mere værdi, men sådan er det ikke alle der har det, og det er denne forskel der er fed.
Men lad være med at dømme andre, fordi de har nogle andre ting der giver dem værdi, vi er jo heldigvis forskellige.
Jacob