Optræk af manuelle værker
Havde en lidt mærkelig oplevelse med mit manuelle PAM i morges. Jeg kunne nærmest trække det op i en uendelighed….stoppede efter et par minutter da uret så ud til at gå. Da jeg tog det på en halv time senere var det gået i stå! Prøvede at trække det op igen og det blev hurtigt stramt. Nu har det så gået fint de sidst par timer. En fyr på paneristi havde været ude for det samme og havde knækket en eller anden fjeder i optræksmekanismen.

Kan man virkelig knække/ødelægge mekanismen så let? Synes jeg er rimelig forsigtig når jeg trækker det op men jeg har måske trukket det for meget?

Anyway vil Klarlund tage sig af sådan et problem? (Uret er købt hos en AD i Berlin gad ikke vente på det herhjemme).
Svar
Hvis uret har de rigtige papirer med international garanti skal Klarlund tage sig af det under garanti (hvis det stadig er dækket). Jeg tør ikke gøre mig klog på hvad der er sket med mekanikken, men det kunne godt lyde som noget er knækket. Prøv at se hvad de næste par dage viser, og om det stadig "opfører" sig underligt. Gør det, er det afsted til Klarlund.

/Mads
Svar
Hvis det ikke er købt hos klarlund kræver de nogle gange at man selv betaler forsendelsen fra Klarlund til Panerai.
Svar
Uret er et par måneder gammelt så garantien skulle heldigvis gælde lidt endnu. Er mest irriteret over at skulle undvære det men sådan må det jo være. Jeg ser lige tiden an og ser hvordan det virker de næste par dage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)