Vandtæthed
Er der nogen herinde der har et PAM183 og rent faktisk bruger det som
dykkerur, eller bruges det kun som "Dress ur"?
Jeg overvejer nemlig meget at købe et, men vil gerne kunne bruge det
både i og uden for vandet.
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Vil mene det er en dum idé. Kunne selv aldrig finde på at tage mit med i vandet.

Ville så nok vælge et Luminor, som mere er beregnet til vandet og med en noget større vandtæthed. Ved godt PAM 183 er vandtæt til 100 m, men alligevel. Det er ikke lavet til vandet. Også hvad angår holdbarhed, ville jeg nok lade det blive på vand.

Ved jo godt de gamle Panerai's (radiomir) blev brugt til vandet, men det var dengang. Nu er man blevet klogere og lavet dem mere holdbare til sådanne udskejelser Icon_e_surprised .

Bare min menig. Mener desuden ikke det er et "dress ur", men et ur til alle ting. Har selv forsøgt med en gummirem på mit og det var faktisk ok fedt.

Torben
Svar
klausbjerring Skrev:Er der nogen herinde der har et PAM183 og rent faktisk bruger det som
dykkerur, eller bruges det kun som "Dress ur"?
Jeg overvejer nemlig meget at købe et, men vil gerne kunne bruge det
både i og uden for vandet.

Jeg har et, men bruger det er ikke til vand pga remmen. Jeg tager mit "rigtige" dykkerur (1000M Tag Heuer). Et ur der kan tåle ALT.

Med venlig hilsen

René
Svar
Det vil jeg tage med i mine overvejelser, mener dog stadig det er
et fedt ur. Ok Torben, dress ur var nok lige at tage munden for
fuld Icon_e_biggrin

Tak for jeres svar.
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Tjek denneher tråd. Var lidt overrasket over at folk hoppe i havet med læder rem

[url]"http://www.network54.com/Forum/353391/message/1158820718/Question-+How+many+of+you+use+your+pam+for+diving-">http://www.network54.com/Forum/353391/m ... or+diving-[/url]
Svar
Det kan man godt - men om det er klogt er en anden snak. En tyk svedig læderrem af god kvalitet kan måske have godt af en tur i saltvand en gang i mellem (hvis man er til vintage look), hvor i mod en mere dresset ville tage uoprettelig skade.

Om selve uret kan tåle det er en anden snak. Der har tideligere været mange tråde om hvornår et ur kan tåle en tur under bruseren, pjask i vandkanten, svømning, snorkling og "rigtig" dykning. Problemet er at trykket dvs. belastningen omk. pakninger og vandlåse(?) stiger når man bevæger uret gennem vand, så selvom der står 30m på uret betyder dette ikke at man kan dykke til 30 m.

Mit Radomir er vandtæt til 100m men jeg ville aldrig bruge det til at dykke med - lidt svømning langs stranden vil jeg ikke være nervøs for, men til egentlig dykning ville jeg vælge et med 1000m vandtæthed.
Svar
Det har du ret i. Jeg nøjes også med mit G-shock når jeg dykker....men jeg synes det var nogle fede billeder
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)