Kvalitetsforskel
Jeg har ikke oplevet problemer ved (almindeligt dagligt) brug af de to alternativer. Men der er helt klart forskel i udseendet. Jeg vil mene, at skruer giver et mere råt udseende.

# GT
Svar
GTwatch Skrev:Jeg har ikke oplevet problemer ved (almindeligt dagligt) brug af de to alternativer. Men der er helt klart forskel i udseendet. Jeg vil mene, at skruer giver et mere råt udseende.

# GT
Enig - igen min elprimero rem, som har stift ved låseledet som ikke skal skiftes og dernæst skruer nogle led ind i hver side, og så er samlet uden skruer i leddene nærmest uret - er i mine øjne langt flottes der hvor man faktisk hverken ser skruer eller stifter - nærmest uret, og det tror jeg er ret bevidst fra Zenith, men jeg er enig i at skruer kan se mere "rå" ud.

Det er så en smagssag, men jeg har bestemt heller ikke oplevet det som en kvalitets forskel.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Stifterne har den fordel at ikke kyndige ikke begynder at pille ved lænken. Jeg har set flere Oyster lænker hvor div. klamphuggere har været igang og mere eller mindre ødelagt kærven. Det sker ikke med stifter....

Som tidligere nævnt har jeg intet at udsætte Oyster lænken på ud over at den virker billig pga. vægten og låsen.

/Mads
Svar
er vægten, lyden og mest af alt følelsen af kvalitet vigtig - og med en Omega i den ene hånd og en Rolex i den anden er jeg ikke et øjeblik i tvivl om hvad der virker som bedst kvalitet. Det slog mig første gang jeg fik et Rolex i hånden: "At den lænke kan de ikke være bekendt"!

Men smag og behag!

Til gengæld er Rolex submariner er et fantastisk flot design. Der er enkelhed, fornyelse (på det tidspunkt det kom) samt stor effekt i designet.
En lille ting mere om design og detaljer: Godt desigen er kendetegnet ved at der er kælet for de detaljer der er!

vh Baun
Svar
[quote="Baun"]er vægten, lyden og mest af alt følelsen af kvalitet vigtig - og med en Omega i den ene hånd og en Rolex i den anden er jeg ikke et øjeblik i tvivl om hvad der virker som bedst kvalitet. Det slog mig første gang jeg fik et Rolex i hånden: "At den lænke kan de ikke være bekendt"!

Jeg har Rolex - og har haft Omega. Omega kan noget med den lænke. Den er tung og alligevel er den fantastisk behagelig at have på håndledet.
Låsen på et Seamaster er også ret godt forarbejdet.

Men - jeg synes ikke at Rolex lænke og lås fremstår som elendige. Man har fra Rolexs side haft fokus et andet sted.

Et hæderkronet design. (frontløbere)
kvalitet i valg af materialer.
Et robust urværk.

Alligevel er jeg tiltrukket af begge mærker. Det er ikke enten eller, men både og! Icon_e_biggrin

hilsen
Morten
Svar
Hej

Et par eksempler, JLC er med fjederstifter i lænken og det virker bare perfekt for det er lavet så stifterne ikke kan falde ud og låsen er 100 gange bedre lavet og så har vi også IWC hvor man skal trykke på et punkt på indersiden af lænken så man kan udløse stiften begge dele er efter min mening bedre end skruer, skruerne kan sommetider være groet helt fast og andre gange skrue sig løs.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)