"gammel" Seamaster Quarz
Hej Allesammen på Omega forummet!.
Dette er mit første indlæg herinde,da jeg først nu er blevet den stolte ejer af et Omega Seamaster-mit første Omega ur! Icon_e_biggrin .Men jeg købte uret med quarz værk,da jeg også gerne ville há et lækkert ur,der bare gik hele tiden.Gider ikke investere i en watch-winder.Synes de er for dyre Icon_evil .
Mit spørgsmål lyder så:Jeg købte uret med den "gamle" skive,hvor tallene ikke er indrammet,og hvor bagsiden af uret er med den lille søhest,omgivet af bølgelinjerne.Vil dette ur stige i værdi på grund af det ikke bliver lavet mere,eller ikke,fordi,at det er med quarz værk.Er super glad for det,og ovevejer ikke et sekund at sælge det.Ville bare gerne vide det Icon_cool ...
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
Jeg går ud fra, at vi taler om 2541.80.00 og ikke pre-Bond.

Du skal ikke regne med, at det stiger i værdi af et par grunde:
1) Uret er lavet i tusinder af eksemplarer, hvis vi da ikke nærmer os millionen - det er jo produceret gennem gennem halvandet årti. Læg dertil, at der findes en tilsvarende bunke 2531.80.00 - så modellen er lit tilgængelig.
2) Som du selv nævner - det er quartz. Samlere og ur-nørder går udenom, om almindelige mennesker køber ikke gamle ure til høje priser.

Men jeg har selv haft modellen. Den er lækker at gå med og kan tåle nogle tæsk, men samtidig elegant. Så du har erhvervet dig et godt brugs-ur!

# Stefan

P.S. Ja, jeg ved godt, det er svært at spå - især om fremtiden...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Ja,det er lige præcis dén model,med det referencenummer.Modellen,som Bond brugte i Goldeneye filmen.
Ja,det er ogsåsom et brugs-ur,at jeg købte modellen som.Og så fordi,at jeg fik 1400 kroner i rabat hos Hvelplund på Strøget.Jeg pressede dem lidt derinde på prisen,fordi jeg egentlig havde bestilt 2007 modellen,og så kom de med den "gamle".Ja,jeg kunne egentlig godt há sagt mig selv,at der er lavet mange af dem.Selv James Bond Limited editions modellerne er der mange af.Men det kunne jo være Icon_e_wink .
Lænken på dét ur er simpelthen for lækker!.Kan ikke lade være med at lade fingrene køre hen over den.Der kan selv min Oyster lænke på mit Explorer 2-ikke være med Icon_cool .
Hvor lang tid tror du,at sådan en quartz værk kan holde? Icon_e_surprised .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
Min datter har forelsket sig i en pre bond Seamarster quarz. Hvad er nu det for noget? Nogen her der ved noget om det ur?
Svar
Prebond er jo modellen inden 2541.xx.xx (quartz-modellen af 2531.xx.xx).

De findes af og til til salg. Generelt er går den billigt (og sikkert især for quartz. Søg på til salg siden eller på elektrolagunaen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hvis der er nogen der har en prebond til salg, så er jeg måske aftager.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)