Omega Geneve
Her er et billede af mit nys indkøbte Omega Geneve. Ref. nr. 2754-3, cal. 266 fra ca. 54-55. Uret skal forbi Crognos i denne uge. Det skarpe øje vil bemærke, at der mangler en passende rem, og kl. 3 markøren er gået løs, og den ligger og rasler rundt.

İmage

Bemærk baggrundsbilledet, der er fra OmegaMania. Værknummeret 37.***.***. burde ikke kunne være fra start af 50'erne, som det opgives i kataloget, ligesom det opgivne ref. nr. slet ikke optræder i Omegas egen database??

Jeg har ikke set denne gamle type Geneve før - er der mange derude, eller har jeg fat i en sand raritet?

PeTer
Svar
Der er mange ref som ikke er i deres database Icon_e_smile Jeg har i alle fald ikke set en geneve magen til, så for mig er den da usædvanlig - og ganske flot

Jørgen hos Krognos Icon_e_wink kan let sætte markøren på. Han kan så også se hvad uret i øvrigt står for
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Min står dog fint i deres database, men de siger i OmegaMania-kataloget, at den første er fra 1953. Dette kan jeg dog ikke få til at stemme overens med deres database, hvor min fra 54-55 er den første jeg kan finde.

Peter
Svar
OK - du kan jo nok i databasen få overlblik over hvor usædvanlig den er. Jeg tror ikke den er et unika Icon_e_smile - men har ikke selv set en Geneve helt magen til - derimod andre 30 mm magen til - bare uden Geneve påskriften.
At databasen kan være unøjagtig med et par år er ikke så usædvanligt og man kan nok heller ikke altid bare regne med urværksnummer som urets dato. Dels er listen ikke præcis med sine hele skift - dels kommer der jo ofte et værk fra ex året inden - i et ur - fra "lageret" tror jeg

http://www.ninanet.net/watches/others13/...ga600.html saksede jeg lige det som var om geneve starten:

The Geneve watches were first produced by Omega in the 1950s, and were intended to commemorate their accomplishments in the Swiss chronometer competitions. They were (and are) relatively obscure models, overshadowed by the huge success of various Constellations, Speedmasters and Seamasters, and as time went by the line drifted farther and farther from their original conception, until they became just another "dressy" Omega.

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover!
Jeg ser du samler på Eterna.
Jeg er i besiddelse af nogle originale messingbogstaver til udstillingsbrug, som tilsammen udgør ordet: "Eternamatic". Har det din interesse?

Min mailadresse: <!-- e --><a href="mailto:marianne.eg@get2net.dk">marianne.eg@get2net.dk</a><!-- e -->
Jan
Svar
Tak for dit svar John!

Min Geneve ligner på en prik den i Omega Mania kataloget. Timemarkeringer etc. Jeg har ikke selv set en 30 mm præcis magen til. Kassen virker noget kraftigere, og den skulle da også have været noget dyrere end de gængse 30 mm og de 30 mm med Seamaster påskriften iht. Omega-databasen.

Peter

Ps. Jeg har købt den på vintageure. Har I ikke lagt mærke til den der?
Svar
psn Skrev:Tak for dit svar John!

Min Geneve ligner på en prik den i Omega Mania kataloget. Timemarkeringer etc. Jeg har ikke selv set en 30 mm præcis magen til. Kassen virker noget kraftigere, og den skulle da også have været noget dyrere end de gængse 30 mm og de 30 mm med Seamaster påskriften iht. Omega-databasen.

Peter

Ps. Jeg har købt den på vintageure. Har I ikke lagt mærke til den der?
Nej - kommer for sjældent på de sider, var helt tilfældigt i anden forbindelse inde og kigge Zenith, hvor der var tilbud der kunne slå ebay f.eks - Jeg ville da bestemt nok have seet nærmere på den der hvis jeg havde været forbi salgs siderne.

Den i kataloget er den ikke lidt two-tone i skiven eller er det bare lyset som falder anderledes. Hvad gik den for i Omegamania?
Ja kassen ser kraftige ud - flot ur Nogen skal jo være vågne
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John!

Vurderingen var 1500-2000 CHF. Den gik for 2800 CHF. Min er også Two-tone agtig. Den i kataloget er næsten for pæn i skiven, men den er vel næppe redialet.

Peter
Svar
Det bekræfter jo bare et stort tillykke med den - lad os høre hvad Jørgen siger også (du kan også bare se at få den afleveret - jeg skal om ca 10 dage lige ind og hente en sømester hos ham - så kan jeg jo selv se den Icon_e_smile

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tror virkelig at vores urmagere har fået fast arbejde med de mængder af ældre Omegaer osv. vi finder til dem.

Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)