Arvestykke Omega Constellation
Så skal vi lige have gang i en urmager - Eller bare en fagmand Icon_smil
Min kæreste har arvet dette Omega Constellation ur fra sin mor. Det er en gammel automatik traver som skal trækkes op manuelt. til gengæld er det 14K solid Guld... Hvad kan det koste? og endnu mere interessant, hvad kan det koste at shine det op med en ny læderrem, et safirglas og et serviceeftersyn incl polering?? Og kan det i det hele taget lade sig gøre (Her tænker jeg mest på glasset)

Se linket

[url]"http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14020">http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis ... umID=14020[/url]

Kom frisk i glade knejter Icon_smil

på forhånd tak for hjælpen

mvh
Morten
Svar
Priser på service (det variere selvfølgelig fra urmager til urmager)

Rem mellem 99,- og 2500,- (alt efter om det skal være en uoriginal kalveskindsrem til en original krokorem)

glas ca. 300-400,- der kan kun monteres et originalt glas, da det er et facon glas, så det bliver magen til det der sidder på uret, der er ikke andre muligheder.

eftersyn og ploering ca. 1000,- det er alm. optræk uden ekstra funktion som dato og lign, dertil skal du lægge prisen på dele, hvis det er nødvendig at skifte (det kunne være slidtage, knækkede dele eller rust)

Evt. også en ny krone, det må urmageren vurdere.

Pris på uret - det ved jeg ikke - der bliver generelt ikke handlet så mange dame vintageure. Men i massivt guld, et forsigtigt gæt 3-5 tusinde + prisen for service hvis du får det lavet af en god urmager.

/Tommy
Ps: Hvad er forskellen på en urmager og en fagmand? Er bare nysgerrig.
Svar
Hej

En fagmand inden for ure er en der arbejder med ure og er uddannet i en urbutik uden at være urmager, en urmager er en der er uddannet til faget og både reparer ure og sælger dem, og mht til glasset kan man kun sætte det originale i og ikke et safirglas, det kan kun lade sig gøre ved runde glas.

MVH Peter
Svar
Og jeres altid lynende skarpe kommentarer..... I har lige fortalt mig hvad konen skal ha i julegave:-) så slipper jeg selv for det juleræs + jeg har en undskyldning for at blæse ned i urbutikken og indlevere uret og så ellers købe mig fattig Icon_smil
God weekend

mvh
Morten
Svar
MortenKN Skrev:Og jeres altid lynende skarpe kommentarer..... I har lige fortalt mig hvad konen skal ha i julegave:-) så slipper jeg selv for det juleræs + jeg har en undskyldning for at blæse ned i urbutikken og indlevere uret og så ellers købe mig fattig Icon_smil
God weekend

mvh
Morten

Skynd dig hellere, december er jo en travl måned, også for urmagere! Held og lykkke med projektet. Hvad med et par før og efter billeder når du får uret retur. Konen kigger jo ikke med herinde Icon_e_wink
Svar
Hej

Jo flere af jer jo bedre, for det kunne jo være at i ikke nøjes med at kigge og købte et ur mere.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)