Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Hej -
det var heller ikke den jeg betvivlede, det var det andet 321 jeg tænkte på.
Jeg kan udfra div. sites / litteratur ikke se andet end at den originale er med afrundet sekundviser i enden.
Men hvad siger I: kan den både være som på Klaus' 321'er og som på den 321'er til 17,5 kilo ?
hilsen d.loncar
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej
Nu bryder jeg mig normalt ikke om at kommentere andres salgspriser men nu da emnet er bragt op vil jeg kommentere de kommentarer der er fremsagt. Om ikke andet så i et forsøg på at skabe lidt klarhed omkring det at værdifastsætte et ur.
Generelt når ure sættes til salg vurderes prisen på urets stand, ægthed, originalitet og evt. hvad der følger med af tilbehør.
I tilfældet med denne 145.012 er der vist ikke tvivl om stand, originalitet og ægthed dog er lænken ikke fra perioden. Når man så forespørger på markedsprisen for denne reference ligger den på 2-3.000 USD. Så vidt jeg ved er der lavet over 40.000 321’ere fordelt på Speedmaster og Seamaster så der findes en del af dem. For et super ur er prisen højere men så skal uret også have den korrekte lænke.
For at få en yderligere præmie for eks. tilbehør skal der så vurderes om det har en praktisk værdi, hvor sjældent det er samt om det kan være med til at verificere urets oprindelse. Det er især her jeg ikke forstår hvordan en æske og håndskrevne papirer kan trække prisen så meget op. Rolex papirer har været nævnt men her er der sikkert tale om certifikatet der er et fortrykt (punched) dokument (én eksemplar) med serienummer udfærdiget fra Rolex i Schweitz. For en samler giver det værdi for der er så en direkte forbindelse fra uret til papiret og til Rolex samt dokumentet er unikt. Umiddelbart vil jeg måske i dette tilfælde tillægge box og papir en værdi på 10% af urets værdi og ikke 20-100% man ser med Rolex.
Ikke et ondt ord om uret eller sælger. Jeg mener bare at noget af det der er skrevet her skal have lidt modspil og der hermed givet.
Mvh
Klaus
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
peter Skrev:Hej
Den sekundviser på Klauses ur er aldrig udskiftet, det er den originale fra 1967.
MVH Peter
Det var ikke Klaus's som jeg mente var uoriginal, men den anden (med skarp afslutning Peter) - Den fra Klaus er absolut OK
vh
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
KlausM Skrev:Hej
For et super ur er prisen højere men så skal uret også have den korrekte lænke.
For at få en yderligere præmie for eks. tilbehør skal der så vurderes om det har en praktisk værdi, hvor sjældent det er samt om det kan være med til at verificere urets oprindelse. Det er især her jeg ikke forstår hvordan en æske og håndskrevne papirer kan trække prisen så meget op. Rolex papirer har været nævnt men her er der sikkert tale om certifikatet der er et fortrykt (punched) dokument (én eksemplar) med serienummer udfærdiget fra Rolex i Schweitz. For en samler giver det værdi for der er så en direkte forbindelse fra uret til papiret og til Rolex samt dokumentet er unikt. Umiddelbart vil jeg måske i dette tilfælde tillægge box og papir en værdi på 10% af urets værdi og ikke 20-100% man ser med Rolex.
Mvh
Klaus
Enig et godt stykke i det du skriver Klaus - jeg har kon lige citeret det jeg kommenter. Jeg er eni i at en original lænke der har siddet på hele tiden er bedst, men så længe det er en originallænke = helt korrekt ref - så synes jeg ike det har stor betydning, det er jo kun her sådan at vi ved det, ellers var det ikke til at vide, og så var den med flot original lænke.
Jeg synes papirer som er håndskrevet som disse - for en dansker som kan læse og forstå dem - har MINDST samme værdi som et rolex officielt papir - som der jo findes masser og atter masser af.
Dette er langt mere specielt - for en dansk
Siden hen så ville jeg nok se mere på prisen i Euro end Dollar for at slippe moms spekulation. Prisen kan så altid diskuteres. Selv om der er lavet et utal 321 så er der ikke så mange Speedmasters fra 1967 som står helt originalt desværre - selvom vistnok 1967 er en af antal mæssigt store årgange
vh
•