Svar: 1
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej i forummet:
Jeg er ejer af et Constellation Chronometer, som jeg er meget glad for. Jeg har badet i havet en enkelt gang med uret på, og det kan det - utroligt nok - åbenbart ikke klare. Der er i hvert fald trukket vand/fugt ind i uret. Dette skete i juli måned og kort tid efter gik uret i stå. Efter en kort periode - og efter at Uri Geller havde været i fjernsynet!! - begyndte uret at gå igen - helt præcist som før. Det gik til indtil for ca. 3 uger siden, hvor det igen gik i stå og ikke har rørt sig siden.
Min lokale urmager siger, at han ikke kan reparere uret, men at der skal et nyt urværk i. Batteriet er selvfølgelig kontrolleret.
Er der nogen her i forummet, der har prøvet noget tilsvarende? Kan et sådan quarts-urværk ikke repareres? Er der nogen, der kender en dygtig urmager, der måske kan løse problemet?
Håber på hjælp.
Med venlig hilsen
Niels
•
Svar: 336
Tråde: 20
Det kan vel siges meget kort:
ur-værker (både quartz og mek.) og vand = dårlig kombination
ur-værker og saltvand = meget dårlig kombination
Om værket kan repareres eller det skal udskiftes, det kommer an på mængden af rust!
Nu er det svært at vurdere hvor gammelt uret er. Det har givetvis været vandtæt fra start, men det varer ikke ved, pakningerne i bagkasse, krone mm. bliver gamle, stive og møre. De skal vedligeholdes løbende for at være tætte.
Constellation plejer at være normalt vandbeskyttede (W.R - 30m), denne vandtæthedsgrad er velegnet til lettere stænk, lidt regnvejr og evt. en kort tur i opvaskebaljen, det er ikke konstrueret til badning. Det er selvfølgelig lidt sendt nu..
Du skal være velkommen til at kigge forbi, så kan jeg evt. hjælpe dig, men det bliver først efter februar, send en pm, jeg bor i københavn.
/Tommy
•
Svar: 33
lervad Skrev:Hej i forummet:
Jeg er ejer af et Constellation Chronometer, som jeg er meget glad for. Jeg har badet i havet en enkelt gang med uret på, og det kan det - utroligt nok - åbenbart ikke klare. Der er i hvert fald trukket vand/fugt ind i uret. Dette skete i juli måned og kort tid efter gik uret i stå. Efter en kort periode - og efter at Uri Geller havde været i fjernsynet!! - begyndte uret at gå igen - helt præcist som før. Det gik til indtil for ca. 3 uger siden, hvor det igen gik i stå og ikke har rørt sig siden.
Min lokale urmager siger, at han ikke kan reparere uret, men at der skal et nyt urværk i. Batteriet er selvfølgelig kontrolleret.
Er der nogen her i forummet, der har prøvet noget tilsvarende? Kan et sådan quarts-urværk ikke repareres? Er der nogen, der kender en dygtig urmager, der måske kan løse problemet?
Håber på hjælp.
Med venlig hilsen
Niels
Er det er chronometer, når der er quartzværk i ?
Anyway. Hvis din lokale uremager er Omegaforhandler, så har han nok ret med at der skal et nyt værk i. Muligvis er det kun Rolex Oyster Quartz værker, der kan reperares. Et værk koster vel kr. 3,000 - 5,000.
Når det er tryktestet til 30 m., skal det kunne holde vand ude ved nogle få badeture. Men jeg ville normalt kun bade med det i nødstilfælde.
Det bedte du kan gøre er at få uret lavet. Hvis det får et nyt værk, så går det jo 20 - 30 år til. Bare der ikke kommer vand i det
VH
Nick
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
stenov Skrev:Er det er chronometer, når der er quartzværk i ?
Nick
Ja da - efter en hårdere COSC certifikation mener jeg tilmed - naturligvis beregnet til qurts ure.-
Et Omega Constellation quarts kan, som et Rolex quarts og andre dyre quarts repareres, men jo ikke hvis saltvand har ædt sig ind i det og fået lov at virke - det kan dræbe et hvert ur, også et mekanisk
vh
•
Svar: 33
hannover_dk Skrev:stenov Skrev:Er det er chronometer, når der er quartzværk i ?
Nick
Ja da - efter en hårdere COSC certifikation mener jeg tilmed - naturligvis beregnet til qurts ure.-
Et Omega Constellation quarts kan, som et Rolex quarts og andre dyre quarts repareres, men jo ikke hvis saltvand har ædt sig ind i det og fået lov at virke - det kan dræbe et hvert ur, også et mekanisk
vh
Ja.okay. Det er en skam for "offereret"
Jeg så engang uret spritnyt for kr. 10.000 i Magasin. Halv pris i Magasin for 5 år siden.
VH
Nick
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Vi kan reparere dit ur i Horsens. Jeg vil gætte på maks 2000 kroner, og jeg vil endda tro at vi kan gøre det billigere, men kontakt mig hvis du er interesseret på tlf 75623633 Poul Halse Ure i Horsens, autoriseret Omega forhandler.
MVH Peter Halse
•