Starten på en lille samling!
For dyrt - måske - lad os nu se....

men en flot samling synes jeg det er - mange ure der gerne måtte være mine. derfor synes jeg nemt det kommer til at virke nedladende når nogen ligesom siger: " Det er da ikke noget særligt"... På vore urmøder ser vi ikke mange samlinger der er meget flottere!

Jeg vil lige kigge en gang til på prisen!

vh baun
Svar
Baun Skrev:For dyrt - måske - lad os nu se....

men en flot samling synes jeg det er - mange ure der gerne måtte være mine. derfor synes jeg nemt det kommer til at virke nedladende når nogen ligesom siger: " Det er da ikke noget særligt"... På vore urmøder ser vi ikke mange samlinger der er meget flottere!

Jeg vil lige kigge en gang til på prisen!

vh baun

Jeg vil give Baun ret, men vi er selvfølgelig forskellige og der skal nok mere til at imponere Mads end mig. Jeg mener det er en fed samling, om den er speciel/sjælden aner jeg ikke.

Problemet ved at købe en komplet samling er vel at man får noget man ellers ikke ville købe. Det er vel også en del af fornøjelsen at skabe samlingen selv?
Svar
Nå måske var jeg også lidt hurtig...

Mads skriver jo faktisk "God gedigen Speedmaster samling"...

Det var mere "uinteresante Automatiske Speedmastere" der fik mig op på dupperne.... og så synes jeg faktisk at samlengen er ret imponerende uden at være:

"State og the art" - men imponerende - jow jeg er imponeret.

Men det er da selvfølgelig ok at vi ikke alle er det, så sorry!

vh Baun
Svar
Det var ikke for at lyde arrogant eller noget at jeg skrev som jeg gjorde. Det er en fin samling og jeg ville rigtig gerne se urene og tilhørte den en af jer ville jeg have skrevet noget helt andet. Jeg mener: Denne samling tilhører en eller anden samler og der findes sikkert masser af samlinger som er langt flottere. Bauns feks. Så bringer man billeder af en vildt fremmed samling så "ja" der skal mere til for at imponere mig.

Tilhørte den en af jer, var det en helt anden snak. Lidt som at ligge et billede på af en Ferrari. So what...! Tilhørte den en af jer. Mega cool... Icon_cool

Håber I forstår hvad jeg mener. Og nej Omega speedy automatics er ikke uinteressante, men det er omvendt heller ikke ure man der er umuligt at skaffe. Men ja der skal nok mere til for at imponere mig end et Speedy day/date. Kald det bare en arbejdsskade... Icon_cry

/Mads
Svar
Jeg forstår dig Mads, og sammenligningen mellem en række fremmede Ferrari - eller så at naboen har købt en ny lækker sag forstår jeg også. Fremmedes samlinger - tænk bare på de AP samlinger vi så i en tråd fra østen - tænder man ikke på samme måde på som hvis man står over for Bauns
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
OleJ Skrev:Synes absolut ikke den er specielt imponerende og ud fra min bedste overbevisning,
vil jeg kunne finde de modeller der til ca 30000-32000 Euro total Icon_e_confused

Mest interessante er den 125 års Jubi. model. samt Apollo 11
Icon_e_biggrin leJ
... tror også, at prisen er for høj.
Derimod tror jeg, at Ole's formodning om, at kunne sammenstykke samlingen for 30.000-32.000 Euro er for lav.

Gennem de sidste 3 måneder har jeg registreret alle E-Bay auktionspriser på 10 af modellerne,
og 4 andre har været under "sporadisk" observation.
Indsætter jeg disse priser (gradueret for stand og udbuds nation) og giver min bedste erfaringspris på de øvrige,
kommer jeg frem til totalen: 38.500 Euro.

Hvorvidt prisen påvirkes opad, på grund af at det er en samling, er vanskeligt at vurdere.
Godt nok spændende, hvad "kollektionen" ender på.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Er det mig der husker forkert, eller har sælger nedsat prisen med 10.000 Euro iforhold til startprisen?

Hvad den ender på finder vi vel aldrig ud af, da det er et "sofort kauf"??
Svar
Jep, han har sænket prisen 10000 euro. Prisen bliver vel højest de 48500 euros, da auktionen er "Buy it now" nu, men man har jo også muligheden for at afgive et lavere bud, hvis man skulle ha' lyst. Icon_e_smile
Svar
Geodoc Skrev:
OleJ Skrev:Synes absolut ikke den er specielt imponerende og ud fra min bedste overbevisning,
vil jeg kunne finde de modeller der til ca 30000-32000 Euro total Icon_e_confused

Mest interessante er den 125 års Jubi. model. samt Apollo 11
Icon_e_biggrin leJ
... tror også, at prisen er for høj.
Derimod tror jeg, at Ole's formodning om, at kunne sammenstykke samlingen for 30.000-32.000 Euro er for lav.

Gennem de sidste 3 måneder har jeg registreret alle E-Bay auktionspriser på 10 af modellerne,
og 4 andre har været under "sporadisk" observation.
Indsætter jeg disse priser (gradueret for stand og udbuds nation) og giver min bedste erfaringspris på de øvrige,
kommer jeg frem til totalen: 38.500 Euro.

Hvorvidt prisen påvirkes opad, på grund af at det er en samling, er vanskeligt at vurdere.
Godt nok spændende, hvad "kollektionen" ender på.

Jeg holder stadig på at jeg kan finde samtlige modeller til omkring 30k euro ... selfølgelig kan de købes dyrere - kommer an på hvor travlt man har Icon_e_biggrin - læg mærke til at en del af urene ikke har box eller certf. selv om de er rimeligt nye!

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Forklaring fundet
OleJ Skrev:Jeg holder stadig på at jeg kan finde samtlige modeller til omkring 30k euro ... selfølgelig kan de købes dyrere - kommer an på hvor travlt man har Icon_e_biggrin
- læg mærke til at en del af urene ikke har box eller certf. selv om de er rimeligt nye!
Icon_e_biggrin leJ
Ole angiver geografisk sted, som: "Det mørke Jylland"
Hermed ser regnestykket således ud:
38.500 - moms = 30.800
... Jeg er helt og aldeles overbevist

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)