trukket op. cal 1120
hej hvor længe skal man ca gå med et cal 1120 for at det er trukket helt op så det kan holde 44 timer Icon_question . og hvor meget skal uret være trukket op for at kunne gå jævnt vis det har ligget stille i en uge Icon_question
Svar
Når man har brugt uret en uges tid konstant og så lægger det fra sig vil jeg forvente at det kan gå ca 40 timer.

Men det kommer selvfølgelig helt an på dit aktivitets niveau - det er utrolig stor forskel på hvor meget vi bevæger os - og vore arme.

Når jeg tager et automatisk ur på som har ligget giver jeg det typisk 10 drej på kronen - men igen der er forskel på om du så sætter dig hen foran dummeren de næste 3 timer - eller går en tur!

vh Baun
Svar
Når man tager et "nyt" ur op af skuffen, skal det lige have 10-15 omgange, som Baun siger.

Derefter vil det blive tilstrækkeligt optrukket til at ligge natten over af almindeligt kontorarbejde og indkøb efter arbejde.

Hvis du tilmed går en god, rask tur i skoven burde det være fuldt optrukket.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
det jeg vile høre var ved daglig brug Icon_question Icon_question men drejer man det 10 til 15 gange skulle det jævnt.
Svar
Hvis man giver det en 10-15 omgange på kronen, så bliver fjederen trukket helt op i løbet af dagen, hvis man har et nogenlunde normalt aktivitetsniveau som gennemsnitsdanskeren.

Man kan også bare trække uret helt op via kronen. Da det er automatik stopper den ikke, men man kan efter lidt optræk høre fjederen "klikke" mens man drejer. Så er den fuldt optrukket. Det man kan høre er fjederen der flytter sig. Inde i fjederhuset er der typisk 5 indhak i huset, hvor fjederen kan "hvile", for at undgå overtræk. Når man kan høre "klik" lydene, så flytter fjederen sig fra indhak til indhak.
(hvis man brugte en fast fjeder som ved manualle ure, så ville fjederen gå istykker)
İmage
Svar
tak for svarne hilsen peter g
Svar
Hvis du bruger uret daglig, og kun tager det af om natten er ingen grund til at trække det de 10-15 omgange på kronen. Gangreserven er ca. 40 timer, jeg kender ikke mange der sover mere end 8-9 timer ad gangen!
Ved almindelige aktivitet er uret trukket fuldt op i løbet af 6-8-10 timer, hvis ikke det er det går automatikken for trægt og skal serviceres.

Hvad er almindeligt aktivitet så? Alle der bevæger sig nogenlunde normalt har ikke problemer med at automatikken trækker nok op.
Folk med brækkede arme, personer i elektrisk kørestol, papirnussere der bruger halvdelen af deres dag på at ligge småsovende på deres skrivebord, har omvendt sandsynligvis problemer med at automatikken trækker nok op.
Kort sagt er der ikke ret mange personer, der laver så få fysiske bevægelser med deres arme, at de ikke kan trække et korrekt fungerende automatik ur op i løbet af en dag.

/Tommy
Svar
Hej

Jeg har en kunde der går med rollator, og kan holde et automatisk ur igang. Icon_e_biggrin

MVH Peter Icon_cool
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg har en kunde der går med rollator, og kan holde et automatisk ur igang. Icon_e_biggrin

MVH Peter Icon_cool

Det må være et Omega du har serviceret Icon_razz

vh Baun
Svar
peter Skrev:Hej

MVH Peter Icon_cool
Men det beviser jo ikke, at dagens ungdom kan... Icon_e_wink
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)