Den flotteste model... hvad synes du?
Hvilken Omega model synes DU er den flotteste?

Uagtet at der er mange rigtig fine modeller i Omega sortimentet efter min mening, så må jeg tilkende give at mit "hit" er "Broad Arrow GMT Black Dial Leather"... det er da for fedt!

- Ikke for "fint", men bestemt stilfuldt og pænt Icon_e_smile
Svar
Uha - den er svær.

Hvis vi snakker vintage så vil jeg klart sige de firkantede art-deco "tank" ure fra 20'erne og 30'erne eller de svenske militær Omegaer fra 30'erne og 40'erne (Offcer og Suverän).

İmage

Hvis vi snakker moderne, så tror jeg at mine point går til Seamaster/Railmasteren.

Selvom sådan en guld-fætter, fra 30'erne, i 14 karat med org. vintage reptil rem heller ikke er fornægte Icon_e_smile

İmage

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Når man skal tale om Omegas flotteste model, må man i vintage afdelingen.

Her er Speedmasteren først og størst. I 1957 designede og lancerede Omega dette design ikon, som har levet lige siden og givet inspiration til mange, mange andre Chronografer.

En anden lancering var i 1952 - altså godt nok før Speedmasteren, men ikke på en designmæssig første plads. Den er blevet et ikon indenfor Omegas Dress ure afdeling og har bestemt også smittet konkurenterne gennem de ca 20 år det blev produceret. Jeg taler her om Omega Constellation Pia Pan - som især i Grand Luxe udgaven hører til sværvægterne i designverdenen.

Om de moderne Omegaer vil komme op på niveauet fra fortidens storhed er et godt spørgsmål. Jeg tror den helt almindelige Seamaster, som vist blev lanceret i første del af 90'erne har det.

Jeg kan også godt få øje på andre flotte Omegaer heriblandt BA - men jeg synes stadig ikke den er het unik nok til at konkurere om denne flotte titel - Omegas flotteste model.

Personligt falder min stemme på Omega Constellation Pie Pan

En anden Omega, som måske ikke er så umiddelbart synlig er Seamaster 30 - fantastisk smukt ur. Når man bærer det opdager man at enkelhed bestemt sagtens kan være det smukkeste. Den ser ikke ud af så meget ved første øjekast, men den vinder ved nærmere bekendskab.

helt enkelt - et ur:

İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Når man skal tale om Omegas flotteste model, må man i vintage afdelingen.
vh Baun
... det kan jeg godt følge Baun i.
- Men behøver man at bevæge sig helt over i vintage?

Favorit segmentet.
Mit favoritsegment er helt klart ure, der udstråler: Dette er et instrument.
Men opgaven var jo: Den flotteste model, og så må jeg prøve, at se bort fra min mere snævre personlige interesse.

Vintage afdelingen.
Hos Uhrmageriet har de dette ur til salg (for spidsen af en jetjager)
[url]"http://www.uhrmageriet.com/uhrgfx/10/1150/1160f.jpg">http://www.uhrmageriet.com/uhrgfx/10/1150/1160f.jpg[/url]
Både urets design, historie og ydelse tiltaler mig overordentligt meget.

Nutidig afdeling.
I den nutidige afdeling synes jeg det er svært, at komme udenom Hour Vision.
[url]"http://www.omegawatches.ch/index.php?id=1035&details=1&ref=43130412102001&no_cache=1">http://www.omegawatches.ch/index.php?id ... no_cache=1[/url]
HV giver mig indtryk af et behersket klassisk design, med stilelementer fra netop Omega's bedste vintage.
Et ur jeg opfatter som en "født klassiker"

Den snævre interessemæssige horisont.
Beholder jeg mine snævre "interesse briller" på, kan jeg blot se på mit venstre håndled, og tænke:
"Speedmaster Broad Arrow er nu Omega's flotteste model".

Med venlig hilsen - Geodoc.
Svar
Hvis det kun skal være FLOTTEST og at f.eks. størrelsen og/eller historie ikke betyder noget, så er det da flot det Seamaster 30 som Baun har sendt et billede af. I min optik er det flot fordi det er enkelt på grænsen til det minimalistiske: en skive, 3 visere, ingen tal, ingen dato og meget lidt skrift på skiven - kun en krone mm.

Mit 2254. er nu også FLOT..... Icon_e_biggrin

IMHO
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg holder i vintage afd på Constellation piepan - og Speedmaster BA og i den nye afd, selvom det bestemt ikke er minimalistisk - så dog flot og lækker kvalitet (hov det var jo ikke med i kriteriet) ref 422.13.41.50.04.001
İmage

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hmm for mig er det ikke bare nok at uret er flot, der skal også ligge en fin "motor" i Icon_cool Jeg ville rigtig gerne eje et Broad Arrow Rattrapante med sort skive og læderrem. Her går det hele næsten op i en højere enhed.

Alternativt Speedmaster´en fra sidste år i den limiterede udgave med co-axial kolonnehjulsværk og emalje skive. Smukt smukt...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Hmm for mig er det ikke bare nok at uret er flot, der skal også ligge en fin "motor" i Icon_cool Jeg ville rigtig gerne eje et Broad Arrow Rattrapante med sort skive og læderrem. Her går det hele næsten op i en højere enhed.

Alternativt Speedmaster´en fra sidste år i den limiterede udgave med co-axial kolonnehjulsværk og emalje skive. Smukt smukt...

/Mads

Vi er helt enige Mads, Broad Arrow Rattrapante med sort skive og læderrem kan også få mundvandet til at løbe hos mig. Men når jeg sætter opgaven sådan op, så hænger det sammen med, at jeg endnu ikke har interessereret mig længe nok til at vide, have en mening om hvilke "motorer" som er flotte, men udlukkende kigger på, hvad jeg synes er flot at have på armen. Indmaden kan man jo som regl ikke se alligevel, med mindre det er med transporant bagkasse... og hvor mange vender uret om, når de går med det, for at vise "motoren"*S*

Men du har ret, "Broad Arrow Rattrapante" er en super flot model, det synes jeg også *S*
Svar
urtossen Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Hmm for mig er det ikke bare nok at uret er flot, der skal også ligge en fin "motor" i Icon_cool Jeg ville rigtig gerne eje et Broad Arrow Rattrapante med sort skive og læderrem. Her går det hele næsten op i en højere enhed.

/Mads

Vi er helt enige Mads, Broad Arrow Rattrapante med sort skive og læderrem kan også få mundvandet til at løbe hos mig. Men når jeg sætter opgaven sådan op, så hænger det sammen med, at jeg endnu ikke har interessereret mig længe nok til at vide, have en mening om hvilke "motorer" som er flotte, men udlukkende kigger på, hvad jeg synes er flot at have på armen. Indmaden kan man jo som regl ikke se alligevel, med mindre det er med transporant bagkasse... og hvor mange vender uret om, når de går med det, for at vise "motoren"*S*

Men du har ret, "Broad Arrow Rattrapante" er en super flot model, det synes jeg også *S*

Speedmaster Broad Arrow 1957 kunne da forresten også godt gå, hvad enten det er den med eller uden "guld", hvis det er lige så flot irl som det er på billeder Icon_e_wink
Svar
jeg har ikke nok indblik i "vintage-verdenen", så jeg vil nøjes med at udtale mig om det nutidige ur fra Omega som jeg ynes bedst om.

I mine øjne er der ingen tvivl om at De Ville Hour Vision er et rigtig lækkert ur. Simpelt og elegant - et ur der står på min ønskeliste.

Mvh
Morten Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)