26-09-2008, 11:48 PM
vores er et dansk spare ur - rep. så det duer - det tikker bare så utrolig højt smider nogle billeder men har lånt kamara ud
mif
mif
|
Og nu til noget helt andet (skal nok få høvl)
|
|
26-09-2008, 11:48 PM
vores er et dansk spare ur - rep. så det duer - det tikker bare så utrolig højt smider nogle billeder men har lånt kamara ud
mif
26-09-2008, 11:54 PM
Joepete Skrev:Det viste ur er klassisk, udstråler robusthed og pålidelighed, og så har det en vis charmeDem har jeg masser af lover jeg- det har bare ikke en fut med om man bruger ord forkert at gøre du. Artdeco - funky - de har samme ret til at blive brugt korrekt, og man kan ikke bare fordi en lille gruppe synes alt ligner artdeco forsvare det med at det "sanses sådan" Du må ha noget andet end hvad det sanses som Jeg kan da sagtens forstå hvad i mener - jer er jo ikke rørt sammen i en skål i forgårs - Jeg kan sagtens se hvad i har bestemt er funki - men det holder ikke en meter ude i verden - i andre sammenhæng - i andre fora - Ord som funki - eller Artdeco /art nuvo (hvordan staves det dog) - barock - beskriver noget ret specielt og det er ret lækkert at have det at forholde sig til, for møbler, ure - teknik og alt - man ved hvad der er hvad var. Funki er jo ikke funkis stil - men har lugt til det- men et langt nyere ord. Jeg har været inde på før hvad det iflg mange leksika betyder - og jeg synes man skal bruge det korrekt - men jeg forstår helt hvad I mener - hvis det er godt nok for dig Du/I vil jo helt enkelt ikke engang fortælle os (mig) undrende tilskuere hvorfor i bruger det ord om de ure - du kommer med en gang ord som intet siger helt ærligt - HVAD er det som skal til for at et ur er Funki?? Facon - engenskaber - farve osv. kom dog med et eller andet så vi i det mindste ved hvad der sker? Du dømmer jo (korrekt) mit ude som funki - du må vel kunne skabe - om ikke andet - dine helt egne kriterier mere konkret - selv om jeg synes det er langt smartest at bruge de anerkendte definationer vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
27-09-2008, 12:02 AM
hannover, når jeg ikke kommer ret meget nærmere en definition, så skyles det jo to ting:
1. Jeg ønsker det ikke - den oplevelse skal du selv have 2. Det lader sig ikke gøre, da begrebet er så udefinerbart Prøv her, hvis du SKAL erkende med hovedet [url]"http://randb.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ/Ya&sdn=randb&cdn=entertainment&tm=7&gps=63_480_1436_804&f=00&tt=14&bt=1&bts=1&zu=http%3A//www.iconscious.co.uk/musichistory/funk.htm">http://randb.about.com/gi/dynamic/offsi ... y/funk.htm[/url] De venligste hilsner, John
27-09-2008, 12:05 AM
hannover_dk
Først vil jeg sige at jeg ikke føler mig talt ned til. men mif har ret vi mangler kropssprog mm. så man let misforstår .Et andet projekt min clockradio. lyden er tæt på hifi vejer 6 kg har den kæmpe fordel at lysstyrke kan justeres trinløst i led tal. ringeren kommer med et ondt brøl så alle er vågne. Det er et rigtigt ringe billede men standen er faktisk flot og den fungerer perfekt. ![]() Ifølge dine krav til funky er den funky. det er nemligt absolut første genration af LED clockradioer. altså nyskabende . jeg betragter den ikke som funky men meget fed og med en lyd der der sætter diverse små anlæg på plads i både kvalitet og lydstyrke. og nu får du min forklaring på hvad der er funky for mig periode slut 60erne til slut 70erne. kreativt farvebrug ved ure ekstreme kasser tit ret enkle skiver men med knald på farverne og ikke mindst god kvalitet. Nærmere kan jeg ikke forklare det da det er en kombination der får MIG til at synes det er funky. Altså er vi igen tilbage ved sanserne. og de er meget svære at sætte ord på. At folk nærmest bliver uvenner over at jeg viser et ur som jeg betragter som funky. får mig til at fortryde nogensinde at have postet det . MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
27-09-2008, 12:09 AM
DJmon ... du skal bare poste videre ! Words don´t hurt !!! At der sås tvivl om de udtryk vi bruger, det er da ligegyldigt - så længe ordene og købene har gyldighed for dig, så skal du fokusere på det. Det er det der tæller !
I øvrigt: Er du "mikro-elektriker" ... eller hvad det hedder, når man har styr på de små elektriske ting ... ? De venligste hilsner, John
27-09-2008, 12:11 AM
nej for pokker det skal du ikke fortryde men djmon du er vist også lidt til vintage hifi ? eller tager jeg fejl.
mif
27-09-2008, 12:17 AM
DJmon Skrev:hannover_dkJeg er glad for du ikke har følt dig talt med for det har du ikke været Jeg har da vist aldrig salg at det er funki hvor noget er nyskabt alene? Din defination:periode slut 60erne til slut 70erne. kreativt farvebrug ved ure ekstreme kasser tit ret enkle skiver men med knald på farverne og ikke mindst god kvalitet. Jeg vil ikke helt afvise at en del ligger der 60 til 70 - men det holder da ikke i forhold til musikken - funki musik Det andet med enkle skiver og knald på farverne siger overhovedet ikke funk til mig SLET IKKE - FUNK er det med at blande ting - øst/vest - høj/lav - usmagelighed (modsat enkle skiver) Røget - fishy - mix af alt - ude for orden - helt sin egen rytme Så ja - jeg synes stadigt i bruger ordet ret sjovt (læs forkert), men det er jo helt op til jer, og helt op til mig at være dum nok til at kommentere det:) - omvendt er det vel derfor man har et forum. Det kan da ikke kun være for at sige HE HE FLOT KLOKKE hver gang en har købt noget nyt (uden jeg siger den kommentar ikke OGSÅ er Ok) vh og Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
27-09-2008, 12:23 AM
hannover, bladr lige op et par indlæg, og læs så det link jeg sendte dig. DU har ikke svaret på "funky" - for det findes ganske enkelt ikke ! Læs dig til det, eftersom du ikke kan danse, synge eller smage dig til det
De venligste hilsner, John
27-09-2008, 12:32 AM
Mif Skrev:nej for pokker det skal du ikke fortryde men djmon du er vist også lidt til vintage hifi ? eller tager jeg fejl. takker jo lidt men ikke vildt kun der hvor det er til at leve sammen med. Mit hifi er vel 50% vintage og det byggekvaliteten der gør det og natuligvis lydkvaliteten . nostalgi er kun sjovt en halv time så finder man ud af at mindet var bedre en at genopleve det MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
27-09-2008, 12:51 AM
Joepete Skrev:DJmon ... du skal bare poste videre ! Words don´t hurt !!! At der sås tvivl om de udtryk vi bruger, det er da ligegyldigt - så længe ordene og købene har gyldighed for dig, så skal du fokusere på det. Det er det der tæller ! tak LOL tungeløft giver dårlig finmotorik nej jeg er bare dygtig til at rense og har tålmodighed til at lade det tørre. Elektronik er utroligt hårdført. så lang tid man ikke sætter strøm på når det er fugtigt. og så skal man give det tid til at komme igang igen så kredsløbene bliver stabile. den viste clockradio gik virkeligt underligt og ringede på tidspunkter den ikke var stillet til det første døgn. så efter 24 timer faldt alt på plads og har nu kørt ihvertfald i 5 år stabilt. Og i sidste ende er jeg nok også villig til at ofre en rep. på noget jeg er glad for. behovet har jeg ikke haft endnu hvorimod de vintage lCD arbåndsure er noget af det mest hysteriske jeg har rørt og har et knapt så afslappet forhold til MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|