Caliber 752
jeg er ret sikker på der er nogle 752 der er COSC og er det ikke
751 og 752 der sidder i et Seamaster kalender (day date)
mener jeg stødt på et eller andet tidliger kigger lige i gemmerne

Mif

P.S efter en tur i gemmerne Omega ref nr. 168 045 ( 1972) der sidder en en 752 COSC caliber i denne Constalation
Svar
Der har hele tiden været lavet enkelte Seamastere med COSC værk - og derfor også med Cal. 751 168.0034 og 168.023 er eksempler på dette - resten af Omegaer i Omegas databese er Constellations - med cal 751.

cal 752 er der 16 refnr af - Seamastere, Geneve, De Ville og een enkelt Constellation - som omtalt tidligere.

168.045 eller 168.0045 kan jeg ikke finde - men generelt er 168.xxxx brugt til cal 751 - så vidt jeg kan se

Hvor kigger du henne?

vh baun
Svar
prøv det her link Baun

[url]"http://www.noncompos.com/Watch/Omega/70scon/70scon.htm#70scon">http://www.noncompos.com/Watch/Omega/70 ... htm#70scon[/url]

Mif
Svar
Nørd info

Der er produceret 510.000 Værker i Cal. 750 - 751 - og 752
største delen af De COSC certificeret cal 751 blev brugt i Constellation linien
Estimat fra Omega er at - Ca. 1000 Af disse COSC værker blev brugt
til Seamaster Cal. ( Day date ) I Guld ref. nr 168 023
Og endelig et par 1000 Stk i stål

Forskellen på Seamaster Calendar med Cosc certifisering og dem uden ses på skiven hvor det fremgår af tekst om det er cosc

Mif
Svar
Mif Skrev:prøv det her link Baun

[url]"http://www.noncompos.com/Watch/Omega/70scon/70scon.htm#70scon">http://www.noncompos.com/Watch/Omega/70 ... htm#70scon[/url]

Mif
Kan sagtens være en fejl. Jeg kan heller ikke finde 168.x eller xx 45 med 752

Jeg tror egentligt også at den 752 som blev brugt i den sene ST 366.0857 kan ha været COSC certificeret - hvorefter der på broen burde stå "adjusted 2 temp and 5 pos" eller hvordan det nu exact står på en COSC moden. Det fremgår også af Omegas side at den 752 er COSC - hvilket der jo intet er til hinder for - da det er helt samme værk. Der står:

ST 366.0857
International collection
1978
Movement
Type: Automatic chronometer certified
Caliber number: 752

Jeg TROR Omega har holdt sig tro med at COSC alle værker til constellation selv med den omtalte - og har certificeret værket - og dermed nok har gravet broen med "adj. to ......" Men alt er muligt med Omega. I så fald er det viste eksempel også et med byttet motor - hvilket ikke er spor sjældent

Omvendt er det jo ikke af den helt stor betydning når det er samme værk, men skal man være purist ville jeg være i tvivl om den der her omtalte

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
morsomt nok står 368.845 i Omegas database til at være med 751!

Jeg kunne godt tænke mig at se en 752 hvor der på værket står "five positions adjusted" - men de burde findes!

vh Baun
Svar
Jeg fik så fremragende hjælp af John Diethelm som også tidligere har hjulpet Chuck Maddox (helt ærbødigt at samme man svarer mig) omkring kaliber 321

Jeg har prøvet mig igen - i første omgang via den normale kontakt kanal, men får jeg ikke resultat tager jeg Diethelms direkte mail

Jag har spurgt:

I have always notet that all Constellations have had a chronometer certified (COSC) movement, but one is with calibre 752 which is generally not COSC

Your database says:
ST 366.0857
International collection
1978
Movement
Type: Automatic chronometer certified
Caliber number: 752
------------------------------
But as I write - 752 is generally not COSC

My questions are:

Is it correct that a constellation was made with calibre 752?

If so - was it chronometer certified?

And if so - was the bridge engraved with the COSC with "adj to 5 pos and 2 temp" or was it left as the rest of the 752 calibres - engraved with " to two pos"?

Thanks once again for providing good info to me for use at Vintageure Denmark/vintage watches watches Denmark fora"

John Hannover
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Den tråd må siges at havde udviklet sig i en spændende retning

Sakset fra mit lille arkiv flg.

Calibre 752 Constellation full COSC case numbers 166.0252/ 366.0857 with genuine blue dial.Purchased in Japan in 1970

og Mere Saks

As with the Claiber562 there is a ongoing debate about Whether Caliber 752 Powerred some Omega Constellation. the Omega Data base indicates that caliber 752 Powered the integrate bracelet Constellation models
166 0252 annd ST 366 0857.
However, the Omega museum Document dose not list the 752 as having fitted into constellation. there may be several explanation for this disparity
Svar
Mif Skrev:Den tråd må siges at havde udviklet sig i en spændende retning

Sakset fra mit lille arkiv flg.

Calibre 752 Constellation full COSC case numbers 166.0252/ 366.0857 with genuine blue dial.Purchased in Japan in 1970

og Mere Saks

As with the Claiber562 there is a ongoing debate about Whether Caliber 752 Powerred some Omega Constellation. the Omega Data base indicates that caliber 752 Powered the integrate bracelet Constellation models
166 0252 annd ST 366 0857.
However, the Omega museum Document dose not list the 752 as having fitted into constellation. there may be several explanation for this disparity
Ja spændende - Et er sikkert - man kan ikke regne Omegas database som bevis for alt - og dine copy/paste er med til at give forståelse så hold bare fast i at vi vil prøve at komme i dybden
Indtil videre vil jeg mene Constellationer COSC værker, men det er bare for at ha et udgangspunkt - så jeg kan sagtens skifte mening hvis det bliver aktuelt (som med 321) Jeg er slet ikke låst
vh

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
ja for pokker vi vil til bunds i et her nu men
bliver spændenden og se hvad din kontakt kommer tilbage med

men jeg syns ikke rigtigt jeg kan finde en cal 752 med ingraveret " adj to 5 ...."

så jeg har bestemt heller ikke låst mig fast endnu Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)