Daytona spørgsmål (gangreserve, dybde)
Jeg købte i juni 2003 et Daytona. Guld/stål.

J.v.f. dokumentationen er det et 4130 værk.
I samme dokumentation står der at gangreserven er 72 timer.

Min erfaring er at det ikke holder. Jeg kan ikke lade det ligge weekenden over. Jeg synes også at jeg har set visse stedet at gangreserven kun er 48 timer. Så jeg blev lidt i tvivl.

Desværre er garantien udløbet, men ellers ville jeg have sendte det til service.

Hvordan ser I andre på disse gangreserver. Visse urmanger siger at det varierer fra ur til ur, samt at det også afhænger af hvor meget man bevæger sig. Personligt merer jeg at en leverandør bør holde det som loves, især når man betaler 70.000 for et ur.

Jeg har også et andet spørgsmol. Inspireret af euromans artikel om dykkerure, kom jeg i tvivl om hvilken dybre Dayonaen er certificeret til. Jeg kunne hverken se det på uret, den medfølgende dokumentation. Jeg skimmede også Rolex' hjemme side.

Mon I ved det? Findes der et sted hvor Rolex skriver sådan noget officielt?

På forhånd mange tak.

Jens
Jens M. Jensen.
Svar
watchfreak2003 Skrev:Daytona kan gå ned til 100 meter, så du kan roligt svømme og snorkle med det.
Netop for Daytona (rigtige kvalitetsure) ville jeg ikke være nervøs ved at snorkle med det - men jævnfør tidligere spændende tråd om at dykke - ville jeg ikke altid betragt 100 meter på skiven som tegn på at man roligt kan snorkle med det

Det er det tryk man påfører uret når man trækker armen kraftigt gennem vandet som er ganske højdt (man trækker mange kg hvis man trækker til) og det presser jo på uret - sammen med selve vandets tryk - så min anbefaling generelt er - snorkel ikke med ure godkendt for over 200 meter - men Daytona - ville jeg heller ikke være nervøs ved

Vi har haft den oppe ofte - Det er tåbeligt at man ikke skulle kunne dykke ned på 10 meter med et ur testet til 50 meter - men sådan er livet nu en gang
En tabel en kom med fra de tidligere tråde giver en slags billede:
İmage

Ikke uenig med Watchfream i spørgsmålet - men lad være med helt generelt at tage 100 meter for pålydende desværre

Husk også, at selv 500 m dykkerure ikke er tætte hvis ikke pakningerne er i orden - og over tid tørrer de ofte ud - så risikoen findes hvis ikke man servicerer og alligevel vil have uret med ud og dykke.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)