Hvilken krone
skal der sidde på en 5513 fra '66...?

Hvornår blev triplock kronen "indført"

Takker
Svar
nt
Svar
Umiddelbart mener jeg at have læst 1967 på 1665'eren. Sub'en fik det så kort tid efter. Din bør så have en twin-lock for at være helt korrekt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
så er det ikke korrekt at der sidder en trip-lock krone på en 5513 fra '66?

Hvilken kfone skal der så sidde på?
Den med "stregen"?

Er det muligt at finde sådan en?
Svar
Jeg er ganske sikker på at der skal sidde en krone med streg. Du kan sikkert godt finde en sådan men jeg mener ikke det vil forøge værdien af dit ur væsentligt. Dit ur er bedre sikret med en trip-lock.
Peter for at være helt sikker på dette med stregen skal jeg lige checke mine noter. Alternativt skal kronen være uden prikker.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
nt
Svar
Hej

Kronen på Submariner fra 1967 er uden de tre prikker, men er som regel ændret ved service, hvor der er skiftet krone og kronerør til den nyere model med triplock og tre prikker på kronen, hvilket er en forbedring rent vandtætsmæssigt, men dog ikke helt oprindeligt, de store kroner uden prikker på er ret svære at få fat i, og endnu sværere at få det kronerør der passer til dem.

MVH Peter
Svar
Hej pehter.
Enig med Peter. Kronen skal være uden prikker og uden streg. Krone og rør tror jeg sagtens du kan finde hos en Rolex AD i DK. Prøv Henrik hos MC Mortensen eller Klarlund.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)