Morfars ur fik en lillebror (nye billeder)
Efter jeg fandt mit morfars gamle Omega , har de interesseret mig mere og mere , så det blev til en mere dog fra 1971.
İmage
İmage
İmage
Her med et par andre
İmage

mvh

kristian
Svar
Nå da da, det er da vist nok noget med at du kan finde flot patineret tritium -
Det er lidt svært at se uret rigtigt, men det ser jo originalt og fint ud - måske borset fra medaljebånden som vist er snuppet fra en af medaljetagerne i det franske skolemesterskab i dam - men den gang trikolore. Bedre billede ville være skønt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
remmen er sådan at jeg bestilte en grå / sort nato , men så dukkede den anden op, den anden er på vej.
Det var også det første peter påtalte.
billeder er jeg sku ikke så god til , må se om jeg ikke kan finde et lys telt.

mvh

kristian
Svar
kf Skrev:remmen er sådan at jeg bestilte en grå / sort nato , men så dukkede den anden op, den anden er på vej.
Det var også det første peter påtalte.
billeder er jeg sku ikke så god til , må se om jeg ikke kan finde et lys telt.

mvh

kristian
Det ville være lækkert med et billede - uret er det værd så vidt jeg kan se. Man vil godt se bezel farven som vist er i det grålige hvad de sagtens kan være + den smukke tritium. Ja grå/sort nato vil jo nok virke bedre Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja det er et godt par - lad os komme tættere på og se patinaen - det er altid spændende at vurdere hvordan en patina påvirker erets look!

er det cal 565?

vh baun
Svar
Uden tvivl et ur du bliver glad for. Har selv en, der indeholder cal. 565, men din patinering kan jeg ikke stikke. Sjovt at selvsamme ure fra samme tid efter en lang urrække kan komme til at tage sig vidt forskellige ud. Du kan se om det er en 565 ved at checke datoindstillingen. Hvis den stilles ved at trække helt ud i kronen, og datoen derved hopper, så er det en 565.
Svar
hej det er en cal 565 , ja det har allerede fået et del tid på armen .
Syntes de gamle omega er super fede at gå med især , seamasteren med explore dial.
Selv om der er et spring i str hvis jeg dagen før har haft min pam 183 på.
så må vi se hvad det næste bliver.

mvh
kristian
Svar
Her er lidt bedre billeder af 120'eren.
İmage
İmage

mvh
kristian
Svar
Ja det hjalp jo noget. Jeg ser frem til at se uret rigtigt en dag.

Og rigtigt at patina kan være meget forskellig fra ur til - og det må jo have nopget at gøre med hvordan uret er blevet brugt.

Og så kan billeder jo også i høj grad vise farverne forskelligt.

Det morsomme ved patina er at det altig medvirker til at give uret historie og autensitet - og er den rigtig smuk, kan uret faktisk være både flot og samtidig tydeligvis "Vintage".

vh Baun
Svar
Her er patinaen smuk og uret i mine øjne en fornem repræsentant for vintage - hvor skiveskift eller skift af den meget smukke krans ville være helligbrøde

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)