At gøre sig overvejelser...
Hvad ville I gøre hvis I havde gjort som jeg og havde disse tanker:

Siden jeg kan huske har mit drømmeur været et Rolex Sea dweller og jeg fik mulighed for endelig at købe det i feb. 2008.
drømmen var indfriet og jeg var temmeligt stolt og glad.

Efter nogen tid begyndte jeg dog at blive uvenner med lænken (nogen af jer husker måske at jeg forsøgte mig med at skifte lænken ud med en jubilee) og hele misæren endte med at jeg byttede mig til et helt nyt GMTII-c, som jeg også er utroligt glad for.

MEN! Jeg savner sgu mit SD... Den fede upolerede "atitude" det havde som et rigtigt toolwatch skal have... Og så var det jo et dykkerur!

Jeg har overvejet at få midterledene i lænken på mit GMTII-c pudset, men det vil dels sikkert forringe urets værdi hvis det skal sælges, dels fjerne noget af det originale..

Nu overvejer jeg, som I måske havde gættet, at gøre en af følgende:

- Sælge mit GMTII-c og købe et spritnyt Seadweller 16600M (hvis man stadig kan få det hos en AD??)

- Sælge mit GMTII-c og købe det nye Seadweller Deepsea.

- Beholde mit GMTII-c, se tiden an og så evt købe et brugt lidt ældre Seadweller..

Selv hælder jeg mest til at bytte mit nuværende ud med et SD (ikke deepsea), men jeg er bange for at jeg endnu engang bliver uvenner med lænken...

Kan I give mit lidt input til hvordan jeg bliver ægte glad for "et" ur og helst i liiiiidt længere tid en nogle måneder?

For lidt til at vække appetit:

İmage

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hej phrede

Det er et meget svært valg, jeg har selv både 16600 og 116710LN, og jeg vil ikke undvære nogen af dem, men jeg er iøjeblikket ved at spare op til en Deepsea, for jeg vil have alle tre. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
Hej.
Hvad var det med den lænke der ikke var godt for dig?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
peter Skrev:Hej phrede

Det er et meget svært valg, jeg har selv både 16600 og 116710LN, og jeg vil ikke undvære nogen af dem, men jeg er iøjeblikket ved at spare op til en Deepsea, for jeg vil have alle tre. Icon_e_surprised

MVH Peter

Av det lyder som en drømmesamling...... Mon det er løsningen Icon_e_surprised

klausM Skrev:Hej.
Hvad var det med den lænke der ikke var godt for dig?
Mvh
Klaus

Jamen problemet var at enten var lænken en lille smule for stram, eller også lidt for løs. Jeg synes aldrig at jeg fandt den helt rigtige løsning. Jeg skulle nok at lært at leve med den lidt for løse lænke, set i bakspejlet.
I GMTII-c er der jo den fuldkommen perfekte løsning i form af easy-link leddet...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Easy Link er jo i princippet ikke meget anderledes. Du har disse 5-8 trin til finjustering som du også har med et Flip Lock spænde. Der er jo heller ingen garanti for at Deepsea med Glide Lock kan løse dit problem eller en Jubilee lænke. Har jeg misforstået noget?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Phrede, jeg ville studere sagen rigtigt godt igennem før jeg hoppede på en DeepSea... I hvert fald når man er vandt til Rolex sportsurenes 40 mm diameter, virker den alt for stort...
Og - jeg er absolut ikke den eneste som synes det... (lidt ligesom den vrede læsebrevsskrivere som altid signerer "på vejne af mange utilfredse")
Mon ikke størrelsen er grunden til at uret ikke koster 100K i dag på grey market (som Morgan ellers spåede).
Just my 2cts - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg havde gået efter et SDDS det har lige det som jeg syntes den (gamle)SDer mangler.

Det er det ROLEX jeg selv regner med en dag at lande(desværre om lang tid Icon_cry)

Har været om den (gamle) af flere omgange men det er desværre for lille til mig det er ellers en super flot/klassisk diver Icon_cool Icon_cool

DS er lige det større og stadigvæk med det klassiske design Icon_cool Icon_cool
Svar
Tio Malo Skrev:Hej Phrede, jeg ville studere sagen rigtigt godt igennem før jeg hoppede på en DeepSea... I hvert fald når man er vandt til Rolex sportsurenes 40 mm diameter, virker den alt for stort...
Og - jeg er absolut ikke den eneste som synes det... (lidt ligesom den vrede læsebrevsskrivere som altid signerer "på vejne af mange utilfredse")
Mon ikke størrelsen er grunden til at uret ikke koster 100K i dag på grey market (som Morgan ellers spåede).
Just my 2cts - John

Katastrofal opbremsning af forbrugernes købelyst er nok mere sagen.....
Svar
Behold den du har, og køb en brugt SD.....
Svar
Jeg solgte min SD i Februar og købte GMT-C istedet.
Men den var for meget bling-bling med sine blanke midterled, så Gmt'en røg ud og ny SD kom ind igen.
Det var det rigtige for mig...

SDDS ligger i baghovedet og spøger, men det bliver om en rum tid...

MVH

SK
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)