Rem til Sea-Dweller
KlausM Skrev:Der skal ikke stå Rolex men skal designes så den passer til Rolex. Det skal helst være sådan at en Rolex ejer ikke ser remmen på alle mulige andre ur mærker.

jeg ville helt klart være aftager på sådan en rem, men det skal vel testes i hovede og r**. Brudstyrke osv mener jeg.

Fordelen ved en nato-rem er jo netop at man kan tåle at knække en af remstifterne uden at miste uret da den jo er gennemgående. måske kunne man udtænke en snedig løsning men med gummirem?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Enig. Monteringen skal være mindst lige så holdbar som ved en lænke. Som nævnt: Det skal være top kvalitet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tja mon ikke der er et marked hvis det var en lækker rem. Jeg syntes nu nærmere markedet mangler en ordentlig folde lås. De er ofte i tavelig kvalitet og matcher aldrig bedre ures kvalitet Icon_e_sad

Mht. gummi remme er det bare at lave en rem i samme gummi kvalitet som Panerai, Breitling, Omega, you name it. Det vil ikke kræve en masse tests da gummileverandøren skal efterleve de kvalitetskrav som de foreskriver i deres specifikationer. Disse er standardiseret. Så er det jo bare at vælge en ordentlig gummitype, så skal skidtet nok holde.

/Mads
Svar
Det lyder da som et sjovt projekt. En mulighed kunne være, at den laves så den præcist erstatter lænken og ikke låsen, så man kan bevare sin Rolex lås. Det vigtigste synes jeg er, at remmen laves så den følger den rundingen af kassen mellem hornene præcist. Det er jo netop den anke jeg har, når jeg f.eks. sætter en Nato rem på min SD eller en skindrem på min GMT som vist her nedenfor, hvor der er luft. Fjederstangen (hedder en springbar det på dansk?) er også meget tæt på kassen lige på midten, hvilket f.eks. gør at den tykke nato-rem vist nedenfor ikke kan trækkes af - man skal have fjederstangen ud.

İmage

İmage

/Bjørn.
Svar
Helt enig Bjørn. Det er også det jeg mener med at den skal designes til Rolex Sub og SD. Evt. skal gummi'et støbes så det lige akurat ikke kommer til at slide på serienummer og ref. nummer. Måske skulle der støbes noget der ligner lænkens midterled.
Ideen med låsen er også god men det vil kræve en del at skifte fra lænke til gummirem og omvendt.
Det lader til Mads hurtigt kan lave sådan en rem hvilket sikkert også er muligt men design og kvalitet skal gå op i en højere enhed...og så er der udviklings omkostningerne der vel også skal tages hensyn til. Man får ikke lavet 10 styk på prøve til en 10'er stykket. Før produktionen går igang skal man være meget skarp på kvalitet og design.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Mener Rolex ure skal have lænke, dog vil jeg sige nogle remme er vildt fede på Rolex´erne Icon_e_wink
Svar
Det er ikke rumfartsteknologi at lave gummiremme, men omvendt er det absolut heller ikke billigt. Der skal laves et værktøj og det koster kassen hvis det skal være en rem af fin kvalitet uden støbefejl.

Pasformen op mod kassen er ikke super afgørende. Det gør ikke noget gummien støder op mod kassen. Serie- og ref. nummer vil ikke tage skade af kontakten som vi kender det ved forkerte/slidte endestykker. Dertil er gummien alt for blod i forhold til metallet.

Problemet med låsen er at leddet i stål ikke kan fjernes. Det vil give et underligt udseende hvis den oprindelige lås fra lænken skal genbrues. Desuden er netop låsen jo det "svageste" led rent kvalitetsmæssigt ved Rolex, så ikke just et initiativ jeg nødvendigvis bifalder.

Jeg vil anbefale noget a la dette:

İmage

İmage

Den skal så bare "curve" i enden så den slutter tæt ved hornene. Låsen skal være som den på guld Daytona med rem. Den er let at justere og har en super pasform hvor der IKKE er en løs ende som det ofte ses på foldespænde remme. Desværre fås denne lås KUN i guld og koster kassen Icon_e_sad En tilsvarende i stål ville matche sportsmodellerne perfekt.

/Mads
Svar
Super flot rem, men ikke mindst SUPER LÆKKERT UR Icon_e_biggrin
Svar
Mht slid tænker jeg ikke fra gummiet men fra sand der er kommet i klemme.
Jeg bryder mig slet ikke om overgangen mellem rem og urkasse på den Daytona. Der skal være gummi helt op til urkassen.
Er der nogen her der ved hvem der laver gummiremme til de andre ur fabrikanter?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
bjorn_e58 Skrev:Det lyder da som et sjovt projekt. En mulighed kunne være, at den laves så den præcist erstatter lænken og ikke låsen, så man kan bevare sin Rolex lås. Det vigtigste synes jeg er, at remmen laves så den følger den rundingen af kassen mellem hornene præcist. Det er jo netop den anke jeg har, når jeg f.eks. sætter en Nato rem på min SD eller en skindrem på min GMT som vist her nedenfor, hvor der er luft. Fjederstangen (hedder en springbar det på dansk?) er også meget tæt på kassen lige på midten, hvilket f.eks. gør at den tykke nato-rem vist nedenfor ikke kan trækkes af - man skal have fjederstangen ud.

İmage

/Bjørn.

Det ser super ud med den nato-type du har på. Hvad er bredden på den?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)