Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:ligemeget hvor mange tegninger med flotte farver du viser mig
kan ikke ændre på mit synspunkt sorry 
Men da forummet jo består af andre læsere som spændt følger med, og som jeg måske er glade for klippene, så er de til stor nyttet.
Du har dog 100% ret til ikke at begejstres Jacob, no doubt
vh
•
jacob jensen
Unregistered
hannover_dk Skrev:jacob jensen Skrev:ligemeget hvor mange tegninger med flotte farver du viser mig
Men da forummet jo består af andre læsere som spændt følger med, og som jeg måske er glade for klippene, så er de til stor nyttet.
Du har dog 100% ret til ikke at begejstres Jacob, no doubt
vh
100% ENIG de gør mig heller ikke noget
men de gør altså ikke at værket bliver inhouse for mig
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
jacob jensen Skrev:Mine referencer er ingen det har jeg heller ikke påstået
jeg siger bare min menning om uret,jeg behøver ingen datablade til at stive min holdninger af på.
Hvis ETA laver et værk til OMEGA er det for mig ikke inhouse
det ville kræve(sådan som jeg måler)at OMEGA lavet det selv.
ligemeget hvor mange tegninger med flotte farver du viser mig
Dette var et rigtig godt indlæg!
... navnlig den med blåt fremhævede sætning.
Den beskriver hvor misforståelsen er opstået.
Jeg forsøger ikke at ændre Jacob's synspunkt på X-33.
Jeg forsøger, ved angivelse af troværdige kilder, at bidrage til en forståelse af, at der overhovedet er nogen, der kan være fascineret af uret.
Når talen er om et ur, som man ikke selv bryder sig om, kan det jo ofte være nyttigt, at forstå hvorfor nogen er fascineret af det, og ikke blot konstatere at nogen er fascineret.
Kort sagt, på bedste måde at svare på spørgsmålet Jacob stillede: "Hvad er det der driver jer mod sådan et X-33er".
Med misforståelsen afklaret, håber jeg, at have bidraget til en sådan forståelse.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis der ikke er opnået andet, kan jeg da i hvert fald sige, at jeg har læst det hele med stor begejstring.
Det er altså lige detforum er så god til!
At få nye vinkler og aspekter frem. At forstå - og næsten føle andres begejstring for et ur, et værk eller et mærke.
Jeg nyder det i fulde drag, når det som her, bliver dokumenteret, beskrevet og bakket op af saglige vurderinger! - Der findes andet end "Value for money" som eller hurtigt får meget spalteplads!
Man kan have præcis de holdninger man vil have om uret, men man kan ikke så godt være uenig i, at det er specielt, velforarbejdet og at det bærer sin del af Speedmasterhistorien.
Det kommer ikke i min samling - i hvert fald ikke før Geodoc bærer et klassisk Vintage Omega Guld Constellation med in house værk
Men det er altså heller ikke mere en 3 år siden, jeg ville have forsvoret, at en Chronostop skulle med i samlingen - og den nyder jeg ganske ofte at bære på en biltur!
vh baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Det kommer ikke i min samling - i hvert fald ikke før Geodoc bærer et klassisk Vintage Omega Guld Constellation med in house værk
vh baun
Pas nu på, for det kan jeg sagtens se ske, jeg synes tilmed det har været nævnt som en mulighed.
vh
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
En slags in-house er det, da begge firmaer er samme gruppe, Swatch Group.
Rolex får også lavet nogle dele ude i byen, men ejer tilgengæld så aktiemajoriteten i disse underleverandører.
De fleste in-house firmaer bøjer reglerne lidt, så det passer ind.
•
Kan man sige, at alle Swatch Group mærker, ville have in house værker, hvis ETA værker kun blev brugt i Swatch Group ure?
Det med in house eller ikke in house er lidt som med slotsaftapninger - vinen bliver ikke bedre af det - men ofte noget dyrere!
Men, da det for mange af os urtosser, mere handler om følelser og preferencer, end om om kolde facts, giver det alligevel mening!
Jeg samler på Omegaer fra perioden 1950 - 1970 - altså med in house værker - men det forhindrer mig ikke i også at have en Speedmaster med cal 861, en Seamaster Chronograf med cal 1041, en Chronostop med cal. 865 i samlingen! Og man kan jo sagtens diskutere vom de har in house værker.
Det allersværeste ved en samling (efter min mening) er at begrænse scopet. Det er så let at falde for noget lige udenfor scopet... der er så mange skønne ure... og man kan jo altid sælge det igen.
Men man har en begrænset økonomi og må vælge - hver gang man vælger et nyt ur til samlingen, vælger man jo alle de andre ure fra, som man kunne have købt for de samme penge!
vh Baun
•
Baun Skrev:Det (X-33) kommer ikke i min samling
- i hvert fald ikke før Geodoc bærer et klassisk Vintage Omega Guld Constellation med in house værk
vh baun
... Så skal du ha' dig en X-33'er inden udgangen af 2009
PS - Tror nok, at Hannover har "daget lunten"
•
Geodoc Skrev:Baun Skrev:Det (X-33) kommer ikke i min samling
- i hvert fald ikke før Geodoc bærer et klassisk Vintage Omega Guld Constellation med in house værk
vh baun
... Så skal du ha' dig en X-33'er inden udgangen af 2009
PS - Tror nok, at Hannover har "daget lunten" 
Det havde jeg nu også - altså lugtet lunten, for du har jo selv skrevet det et eller andet sted.
Måske skulle vi bare bytte - for jeg har jo meget lettere ved at finde en ny guld Constellation - og du har vel også noget lettere ved at finde en ny X-33
vh Baun
•
Da jeg faldt over denne tråd (bemærk det morsomme ordspil), kunne jeg ikke lade være med at tænke på denne tråd.
(KLIK): What was your grail Omega?
"Grail Omega" skal nok forstås som det mest ønskede, eller højest attråede Omega.
... Om ikke andet, så kan jeg nu føle mig "lidt mindre alene i X-33 verdenen".
Pas nu godt på jer selv, på en vinterhård mandag
•
|