Advokat til stede? vedr. gæld
Jeg solgte sidst år mit Omega PO James bond ldt edt. til min bedste ven. 13.500 kr - men da han blev 40 år rettede jeg prisen ned til 12.000
Jeg var klar over at han ikke havde alverden af penge.
Han lovede at jeg ville få 1000 kr hver måned fra ca. 1 okt 08.
Jeg fik naturligvis ingen.
Han vælger at rejse på ferie, har 40 års fødselsdag osv.
Men stadig ingen penge til mig.
MEN jeg var jo også klar over at han ikke har så meget og han er (og det er han stadig) min allerbedste kammerat.
For nogle uger siden, ringede jeg til ham (skal da lige siges at vi snakker tit sammen, selvom vi bor langt fra hinanden) og spurgte ham om han kunne undvære lidt - da jeg lige havde bestilt en rejse. Jeg ser om jeg kan trylle lidt sagde han. Ja men kun hvis du kan sagde jeg.... Ja det er jo min egen skyld - men jeg holder meget af ham og vi har været meget igennem sammen og hver for sig....
1 uge efter var der 2000 på min konto.
Uanset om jeg får resten SÅ er han stadig min bedste ven og jeg ved at hvis han en dag kommer til penge, så får jeg også noget tilbage igen - MEN hans venskab betyder mere end pengene.
Blot min historie Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
HG Skrev:Jeg solgte sidst år mit Omega PO James bond ldt edt. til min bedste ven. 13.500 kr - men da han blev 40 år rettede jeg prisen ned til 12.000
MEN jeg var jo også klar over at han ikke har så meget og han er (og det er han stadig) min allerbedste kammerat.
For nogle uger siden, ringede jeg til ham (skal da lige siges at vi snakker tit sammen, selvom vi bor langt fra hinanden) og spurgte ham om han kunne undvære lidt - da jeg lige havde bestilt en rejse. Jeg ser om jeg kan trylle lidt sagde han. Ja men kun hvis du kan sagde jeg.... Ja det er jo min egen skyld - men jeg holder meget af ham og vi har været meget igennem sammen og hver for sig....
Uanset om jeg får resten SÅ er han stadig min bedste ven og jeg ved at hvis han en dag kommer til penge, så får jeg også noget tilbage igen - MEN hans venskab betyder mere end pengene.

Har også den slags venner hvor nogen vil mene man er for flink, men det er i sidste ende kun en selv der kan forstå ens indbyrdes venskab. På en eller anden måde er det et helt specielt forhold man kan have til en ven man har det sådan med Icon_e_smile
Marathon SAR maj 2006 udgave, med mable leaf bracelet. Whoop Whoop
Fallafel Skrev:
HG Skrev:Jeg solgte sidst år mit Omega PO James bond ldt edt. til min bedste ven. 13.500 kr - men da han blev 40 år rettede jeg prisen ned til 12.000

Har også den slags venner hvor nogen vil mene man er for flink, men det er i sidste ende kun en selv der kan forstå ens indbyrdes venskab. På en eller anden måde er det et helt specielt forhold man kan have til en ven man har det sådan med Icon_e_smile

Nemlig!!!
Da han mistede sin lejlighed, boede han på ungernes værelse i et stykke tid og da jeg blev skilt, var der ingen problemer med at låne en seng. Jeg boede der i en måned og da jeg skulle have mine børn, flytte han lige ud for en weekend! Så jeg havde det hele for mig selv.
Får jeg aldrig pengene....So what Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Jeg har også venner der kan låne i min pung any time
men jeg er opvoksede med æresgæld låne man penge eller for lov at betale en ting
på meget fordelagtige vilkår,så betaler man tilbage før man gør noget som helst andet.

Jeg kunne aldrig holde stor fest eller tage på ferie hvis jeg skyldte min ven 12k
just me Icon_cool
jacob jensen Skrev:Jeg har også venner der kan låne i min pung any time
men jeg er opvoksede med æresgæld låne man penge eller for lov at betale en ting
på meget fordelagtige vilkår,så betaler man tilbage før man gør noget som helst andet.

Jeg kunne aldrig holde stor fest eller tage på ferie hvis jeg skyldte min ven 12k
just me Icon_cool

Det skal lige siges at han holdt ikke fest men tog på ferie på sin 40 års fødselsdag, det er ok med mig.
Jeg ville også selv have svært ved at rejse når jeg skyldte penge væk - men så er han også den der kommer på weekend og betaler alt mad og drikke.

Jeg er nok bare naiv, men han er min bedste ven Icon_cool men den dag jeg har rigtig brug for hjælp - så ved jeg at han er DER
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Jeg har også venner som har skyldt mig penge i mange år - men 12K er mange penge - hvis viljen til at betale tilbage er der, så må man jo ta`den derfra.
Blot en lille kommentar: 12k er vel en del penge for de fleste, men jeg ville ALDRIG forsøge at inddrive dem med min egen private inkasso-butik og risikere at ende i rullestol resten af livet for 12K - no way!

End of story: You win some - you loose some! Betragt de 12k som (dyre) lærepenge!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Der er andre måder at få folk til at fatte at de skal betale deres gæld
end at slå dem til lirekasse mand.

Vi er helt OFF nu
Thats it for me.
Hej

Mange tak til alle de svar..

Jeg troede egentligt at det var noget politiet ville tage sig af, ligesom de heller ikke tillader de der hustlere at stå og rippe turister på strøget.

Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget som jeg kunne straffes for, min rene straffeatest er langt mere værd end 12.000 kr. ( men det behøver han jo ikke at vide )

Jeg tror mit næste skridt er at jeg vil kontakte hans forældre og sige at deres søn har noget spillegæld og høre om de er interesseret i at hjælpe ham ud hans problemer..
Ellers bliver hans gæld nok solgt til højstbydende ( er det ulovligt at sælge gæld ) ?

Men ja jeg er nok også kommet til den konklusion at jeg har været for naiv og stolet for meget på mennesker, og de her 12.000 må afskrives som dyre lærepenge. Hvilket selvføligelig ikke er sjovt når man er 20 år og skal begynde på uni efter sommer, og jeg må igang med et dødsygt arbejde for at kunne komme videre og se fremad
at sælge sin gæld er ikke lovligt Icon_redface jeg er i samme problem med min kons gl. arb han ville i udbetale løn her er der tale om 2 månder løn (http://www.flintoghvids.dk) kæmpe fusker.
vi har sat en Advokat på ham vi har kæmpe i nu 6 månder og inge penge er der nok af Icon_e_sad
så jeg har måtte sælge 2 uger for at betale regninger og DIV
og jeg var også ude i at sælge min gæld med min Advokat sage NEJ....
men nu skal han snart ned med nakken nu vil jeg ha mine 50 kilo igen

TordenkilenDK Skrev:Hej

Mange tak til alle de svar..

Jeg troede egentligt at det var noget politiet ville tage sig af, ligesom de heller ikke tillader de der hustlere at stå og rippe turister på strøget.

Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget som jeg kunne straffes for, min rene straffeatest er langt mere værd end 12.000 kr. ( men det behøver han jo ikke at vide )

Jeg tror mit næste skridt er at jeg vil kontakte hans forældre og sige at deres søn har noget spillegæld og høre om de er interesseret i at hjælpe ham ud hans problemer..
Ellers bliver hans gæld nok solgt til højstbydende ( er det ulovligt at sælge gæld ) ?

Men ja jeg er nok også kommet til den konklusion at jeg har været for naiv og stolet for meget på mennesker, og de her 12.000 må afskrives som dyre lærepenge. Hvilket selvføligelig ikke er sjovt når man er 20 år og skal begynde på uni efter sommer, og jeg må igang med et dødsygt arbejde for at kunne komme videre og se fremad

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)