Så må vi se hvad de koster!
Jeg synes at Speedmaster mark II er lidt undervurderede....
Her er en på Lauritz......

İmage

İmage

İmage

İmage

så får vi se hvad sådan en fætter koster:
Jeg har solgt/byttet min... så det er ikke derfor! Icon_cry Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
Vi har snakket om det før tror jeg Baun.

En Speedmaster II er en smule undervurderet syntes jeg også, og det kan ikke lade sig gøre at få mere end 6K for sådan een!

Den der på Lauritz har så åbenbart en startpris på ca. 5300 DKK plus salær. Dvs. at uret allerede er for dyrt inden auktionen kommer igang i forhold til markedsprisen. Den skal have den store tur hos urmageren, efter billederne at dømme. Så den bliver for dyr! Mit bud er at der ikke kommer nogen bud på den, men med Lauritz ved man jo aldrig.

Jeg ville da langt hellere købe joepetes eksemplar til 6K hvis jeg stod og skulle have en MK II!
Svar
Hej

Jeg mener nu engang at en Speedmaster mark2 skal koste 8000 kroner, i perfekt serviceret stand, og det er med sort urskive med racing dial mindst 10000 kroner.

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg synes i skulle kigge lidt på de "sære" knapper.
Såfremt min mistanke er korrekt, er der ikke tale om en ordinær 145.0014 MarkII; men i stedet noget så eksotisk, som 145.0037, Speedmaster MarkII, Telestop:

İmage

Dersom et par inkarnerede samlere får øje på dette, kan den måske komme til at koste over de (understatede?) 6K?????

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Det er jo klart en 145.0037 - det fremgår af billedet af indersiden af bagkassen.

Torben - forklar os hvad det betyder!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er jo klart en 145.0037 - det fremgår af billedet af indersiden af bagkassen.
Torben - forklar os hvad det betyder!
vh Baun
Jeg ved desværre ikke ret meget mere end hvad Ω Vintage siden kan berette.

Mistanken blev vakt, da jeg erindrede en artikel på TZ om 'fænomenet'.
Den har jeg søgt efter som besat; men forgæves.
Frit efter erindringen (korrektioner er velkomne) skulle forklaringen være:
At kunne betjene en startpistol og stopur samtidigt, og i den sammenhæng, at have godt styr på startknappen uden at tage uret af og holde det i hånden.

Jeg havde egentligt kun hæftet mig ved forskruningerne på knapperne;
men Lauritz har denne gang har overgået sig selv med nogle umådeligt gode billeder, selv af bagkapslen Icon_e_surprised
Referencenummeret 145.037 dokumenterer eentydigt, at der faktisk er tale om en stor sjældenhed.

Svar
peter Skrev:Hej

Jeg mener nu engang at en Speedmaster mark2 skal koste 8000 kroner, i perfekt serviceret stand, og det er med sort urskive med racing dial mindst 10000 kroner.

MVH Peter

@Peter. Det syntes jeg også de skulle Peter, men det gør de bare ikke, ikke i København ihvertfald.

@Geodoc. Jeg undrede mig faktisk også over de pushers og ref.nr. tillige, men kom fra det igen. Spændende læsning du har plukket frem der! Det kunne jo nok få en eller anden til at byde på uret. Nu er det ihvertfald kendt!
Svar
Speedy Skrev:@Geodoc. Jeg undrede mig faktisk også over de pushers og ref.nr. tillige, men kom fra det igen. Spændende læsning du har plukket frem der!
Det kunne jo nok få en eller anden til at byde på uret. Nu er det ihvertfald kendt!
Jeg har fundet yderligere oplysninger; se nedenstående.
Mistanken om, at der er tale om en meget sjælden reference er bekræftet.
Hvis fjernbetjenings kablerne også var med, ville prisen da gå helt agurk Icon_e_surprised

Der findes ikke nogen egentlig litteratur om uret. Det er sporadisk nævnt flere forskellige steder:
http://forums.timezone.com/index.php?t=t...v=&reveal=
http://www.watchlounge.com/wbb3/wl/watch...-145-0037/
http://www.chronomaddox.com/omega/tables..._table.htm
http://www.loncar.dk/Filer_til_darkos_si...Museum.pdf

Svar
Hej

Den lille detalje havde jeg ikke set, det var vist også kun Geodoc der har set den, og han er jo som bekendt ekspert indenfor Omega Speedmaster.

MVH Peter
İmage
Svar
Den var der åbenbart ingen der ville have..... Icon_exclaim Icon_question Icon_question Icon_exclaim
Jeg var ellers sikker på at der var en der ville byde i sidste øjeblik.
Er der noget i vejen med uret ??
Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)