Omega Speedmaster Alaska Project Limited Edition??
Hej,
Nu har jeg jo egentligt forelsket mig totalt i en Speedmaster Broad Arrow 1957 med hvid skive (+krok-rem).. Men så ser jeg pludselig denne på Henrik Ørsnes´website.. Dén har jeg ikke set før.. Flot.

Kan det betale sig at købe disse LE versioner - holder de pengene ligeså godt som de almindelige Speedmastere BA??

Hilsen Lasse
Svar
Outer Case with Outer Space Extreme Temperature Instrument (OSETI) measures 58mm in diameter (26.00mm thick with watch inside). OSETI treatment in red via sulphuric decorative anodizing treatment. Velcro strap openings at 6 and 12. External chronograph pushers in polished stainless steel, inner protection tip in Delrin. 4 stainless steel pistons on inside with protection tip in Delrin. Front inscriptions read 'Alaska Project' at 12, 'Outer Space Extreme Temperature Instrument' at 6. Back inscription reads 'Speedmaster Professional' at center, 'Limited edition of 1970 watches', OMEGA Logo, 'Temperature resistance [-148c - +260c], side inscriptions include Omega Logo between pushers, 'Close' with directional sign between 9 and 10.
Svar
Forstår godt din fascination af "Alaska Project" - Et ur med historiske rødder og spændende udvikling.

Omegas LE plejer ikke at være en god investering. KLIK: LE & Alaska Project

Det kan være at "Alaska Project" klarer sig lidt bedre end andre af Omega's LE.
Priserne er i hvert fald høje i en søgning på Chrono24:
[attachment=1]<!-- ia1 -->Chrono24Search.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]
Der er mere læsning på "Centralen" om "Alaska Project".
[attachment=0]<!-- ia0 -->AlaskaLink.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Et smukt og spændende ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hej Lasse

Som Geodoc skriver, så er Omega´s LE modeller ikke altid en god ”investering” Icon_e_sad . Der er dog ikke lavet så mange af ”Alaska projekt”, så måske det holder bedre Icon_e_wink . Personligt har jeg en del af Omega´s LEére. Men jeg har ikke købt dem, som en investering,(pt. var det måske lige så godt som aktier?), men fordi jeg syntes, at ændringerne ”hæver” dem lidt væk fra de normale modeller, og så skulle de jo også passe til min samling Icon_mrgreen .

Så hvis du syntes uret er fedt, og du ikke tænker i det som en investering, så køb det. Hvis du kun tænker investering, så skal du måske købe noget andet.

Mvh Clubman

Ps. Se også tidligere diskussion af ”Alaska projekt”, under indlægget af mit LE: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=8699&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=8699&start=0</a><!-- l -->
Svar
Hej I to -
Tak for gode svar. Jeg skulle vist have søgt lidt herinde inden jeg spurgte..

Jeg tænker mig lige en ekstra gang om.. Msåke, hvem ved Icon_smil

God aften

Hilsen Lasse
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)