Neues klokke på vej
[url]"http://62.73.172.171/eMuseumPlus?service=DynamicAsset&sp=SU5mxm4Yx/Vbg9LVP7MZLDqo6z5lhONBxez/Yx5EhVSCZjU0bcvvsnPxkoLiFJnF9QzRY98OZwV0U%0AukSTWISKe/erPDA44tH%2Bcddnp1J8JjDEbu4tFHR%2BktZB9DZfvgZw&sp=Simage/jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://62.73.172.171/eMuseumPlus?servic ... image/jpeg[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ovenstående med original brun skive. Men der sidder en lænke på. Er der nogen der ved hvad lænkeref. der skal sidde på den?

Har kikket på den med brun skive længe - nu fandt jeg en - ikke repainted og til fair pris.

Sælgers (elendige) billede:
Icon_+1
Svar
...
Svar
Tillykke med nyerhvervelsen.
Mine egne erfaringer om Chronostop er høstet på 145.007 (Seamaster Chronostop). Geneve Chronostop har 18 mm rem/lænke bredde mens Seamaster har 22 mm.
Personligt synes jeg de er spændende ure, med egne kalibre 865(u. dato) & 920(m. dato), der begge er afledt af 861.
Lidt oversete synes jeg også de er; men fornemmer en spirende interesse.

Søgning på Ofrei.com:
... giver nedenstående lakoniske og lidt nedslående resultat:
We have no information on which Bracelet to use on these case numbers
Just started this list on Feb. 21, 2008 and will keep adding to it.
14902-62-SC, 145.001, 145.002, 145.003, 145.004, 145.005, 145.006, 145.007 (omega says use 22 mm leather) 145.009, 145.010, 145.011, 145.012, 145.015, 145.016, 165.029, 166.002, 168.005, 168.0005, 198.0052, 198.075, 198.0075

Bracelet 1120/116 Discontinued
Used on case numbers:
145.009, 145.0009, 145.010, 145.0010
No replacement bracelet is listed by Omega for this number. End piece 116 is also discontinued and no replacement information is provided by Omega.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nedenstående billede viser nogle rem/lænke konfigurationer fra Omega brochuren:
İmage

Det sidste billede viser det lidt specielle foldespænde (der er udgået).
Det er specielt ved ikke at have huller i siden til remstifter.
İmage

I min søgen efter original rem/lænke til Seamaster Chronostop'en stødte jeg mod "Muren".
Kom ikke længere end til at finde en "rimelig" (ikke oprindelig) Omega lænke med passende endestykker.

For Geneve er problematikken ikke så graverende som for Seamaster.
På en Seamaster efterlader en uoriginal rem/lænke et gabende hul mellem rem og urkasse, der nærmest råber: Uoriginalt Icon_exclaim
Rem/lænke tilknytningen på Geneve er mere "tilgivende" på grund af et lille udhæng.

Tror at du er kommet på en vanskelig "jagt", til hvilken jeg kun kan sige "knæk & bræk" Icon_e_wink
Ser frem til opdatering på dit "detektiv" arbejde

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Fantastisk som du kan finde oplysninger frem Geodoc - det er virkeligt ikke småting du magter der - og så lige endnu et YES til dit arbejde med Link centralen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg vil tro at denne lænke er original både til Geneve Chronostop med kl 12 stående det ene og det andet sted:

Mærke og model: Omega Chronostop
Årgang: 1968
Kasse: Cushion, stål, flot med lidt brugsspor
Højde: 12 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand
Rem: Original lænke 1120/116
Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion
Caliber nr.:
Ref. Nr.: ST 145.0010

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
vh Baun
Svar
Mesh - det har jeg set og tænkt på. Men hvad er mon den lænke som Geodoc har sendt billeder af. ? Det er ikke en mesh og ej heller den der kommer med mit ur??

Hvis Omega har vist den med en lænke er det underligt at der ikke er anført et ref på lænken. Vi må lede.....
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Mesh - det har jeg set og tænkt på. Men hvad er mon den lænke som Geodoc har sendt billeder af. ?
Det er ikke en mesh og ej heller den der kommer med mit ur??
Hvis Omega har vist den med en lænke er det underligt at der ikke er anført et ref på lænken. Vi må lede.....
.... ingen vej udenom, - Vi må lede.

Mens vi gør det, er der kommet lidt mindre uorden på kaos: Referencenummeret 1120/116, som Ofrei ikke kan levere er Omegas "Micro Mesh" lænke.
Micro Mesh fordi den er "vævet" langt finere end vor tids "after market" mesh lænker.
İmage

Jeg troede først, at mesh lænken udelukkende var til "driver" versionen; men det fremgår af brochurerne, at den også har været monteret på den almindelige Geneve.
Det ville være fint om Baun kunne verificere denne oplysning.

Svar
[quote="GeodocJeg troede først, at mesh lænken udelukkende var til "driver" versionen; men det fremgår af brochurerne, at den også har været monteret på den almindelige Geneve.

Med venlig hilsen - Geodoc[/quote]

Det vil jeg mene er gjort:

Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand
Caliber nr.:

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
Geodoc Skrev:Jeg troede først, at mesh lænken udelukkende var til "driver" versionen; men det fremgår af brochurerne, at den også har været monteret på den almindelige Geneve.

Det vil jeg mene er gjort:

Caliber nr.:
vh Baun
Undskyld Baun. Næste gang skal jeg beflitte mig på, også at læse teksten Icon_redface
.... i stedet for bare "at kigge bilder" Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)