Den længe ventede Ploprof
Råt design og tro mod originalen. Jeg syntes det er fedt, men desværre er moden med store ure og relancering af gl. modeller knækket over Icon_e_sad Dette ur blev i tidernes morgen udviklet til ekstrem dykning og på armen af en dykker har størrelsen ikke den store betydning. Her kom funktionalitet i første række. Dette ur er ikke egnet til alm. brug i mine øjne. Simpelthen for stort, tungt og klodset Icon_e_sad Har haft et Ploprof og det var mere egnet som dørstopper end dagligdags armbåndsur Icon_e_confused

/Mads
Svar
peter g Skrev:hej jeg har et spørsmål hedder det kun ploprof Icon_question og er der en model det skal afløseen model som semaster eller er det et ur i familen. Icon_question
Omegas side kalder uret, Seamaster - 600 "Ploprof"
Den mere formelle reference er: ST 166.0077
Det underlige ord "Ploprof" stammer fra fransk, og er en sammentrækning af:
# Plonger (dykker)
# Professionelle
altså: det professionelle dykkerur.
Modellen er en genoptagelse af en tidligere, der var i den internationale kollektion fra 1970 - 1979; men nu teknisk opdateret og med ny værk teknologi.

peter g Skrev:... og hvad vejer Icon_question det
Det vejer ca. 175 g med netlænke.

Uret er 54 x 45 x 15 mm.

Den nævnte udbudspris er nok i overkanten
..... OBS! - alle informationer er om den oprindelige model
Med venlig hilsen - Geodoc

PS ! - Husk Omega Link Centralen Icon_e_wink
Svar
Der er nogen der mener at en 2 aldrig kan leve op til en succefuld 1, men personligt er jeg solgt og har bestilt uret hos min lokale AD.
Svar
Columbo Skrev:Der er nogen der mener at en 2 aldrig kan leve op til en succefuld 1, men personligt er jeg solgt og har bestilt uret hos min lokale AD.
Respeeekt!
Svar
det vil sige der er ikke noget ur det skal løse som semaster po eller osv. Icon_question
Omega semaster sort.22545000.
Omega semaster plaet ocean.45,5
Certina pilot ds.
Seiko monster sort.
Seiko monster orange.
Seiko sportura.

skal du have alarm så ring. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.grane-service.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.grane-service.dk</a><!-- m -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
peter g Skrev:det vil sige der er ikke noget ur det skal løse som semaster po eller osv. Icon_question
Korrekt! - Ploprof er en ny udgave af en tidligere model.
Vi kan glæde os over at Omega programmet fortsætter og er blevet udbygget med endnu et imponerende ur.
Svar
Nu har jeg ventet på denne Ploprof, siden Basel sidste år.
Og nu kan den endelig leveres her i April, og den er bestilt hos min AD. Glæder mig til at få verdens fedeste dykker klokke på mit spinkle håndled Icon_e_wink

Icon_cool Nicolai
Svar
Midt i en Ploprof-tid

Faldt lige over en stribe dykkere. (Cronocentric)
Klik: Link til Cronocentric

Hvis jeg engang får Speedmasters nok .... var her måske en linie(?) til efterfølgelse,
Kan faktisk godt li' linien og sammenhængen med en Ploprof i rette "sammenhæng".
God fornøjelse
Svar
Flere nyheder (80 sider) fra Omega, Basel Fair 2009: Klik: Omega presse fra Basel Fair 2009
Omfatter:
- 40 året for månelanding
- Den nye PloProf
- 10 år med Coaxial escapement
- Constellation (desværre bling & diamanter)

Svar
Var inde og se det nye Aqua Terar med caliber 8500 og det er satme et flot værk. Det er virkeligt synd, at selvsamme værk i PloProof'en skal gemmes bag en (flot) bagkasse istedet for et safirglasbagstykke.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)