Skal skal ikke?
Jeg tror også jeg skipper dem af og prøver et ROLEX i siger jo det er så godt Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Jeg har bare minus erfaring med ursalg så jeg må lige finde ud af hvordan jeg evt. gør det nemmest.
Svar
Hej

Jeg har længe gået med tilsvarende tanker. De ure jeg har nu, kontra et Daytona
Min konklusion blev dog at undlade handlen og beholde dem jeg har.

Det skal siges at de ure jeg har nu, dækker alle mine behov. Nogle gange er det bare ideen om noget nyt. (tror jeg)
Jeg får også tit tanken, at det ville være rart med bare et ur, som kunne bruges hele tiden. Men efter så at have
tænkt over det i et stykke tid, dropper jeg det altid.

Nogle bruger argumentet, at du ikke må sælge dit første ur.
Det tror jeg er mest gældende for hardcore samlerere. Jeg betragter mig ikke som samler så meget, som bruger.
Så det ville ikke røre mig at sælge det "første"............Hov, det har jeg allerede gjort Icon_e_surprised

Som mange af de andre siger så er det altid til at skaffe de ure du har nu igen, så der er der ikke nogen ko på isen.
Selv om at jeg selv fravalgte at sælge ud, for at få "det eneste ene" lyder det som om det er det rigtige for dig.

Har selv luret lidt på på SDDS, og kunne godt tænke mig at prøve det på armen en dag.
Jeg har svært ved at vurdere hvordan den ville passe mig ud fra billeder.
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg tror også jeg skipper dem af og prøver et ROLEX i siger jo det er så godt Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Jeg har bare minus erfaring med ursalg så jeg må lige finde ud af hvordan jeg evt. gør det nemmest.

Hvis du ikke allerede har prøvet den kommende "lille" ny - så prøv at få den på armen. Det kan måske gi det sidste argument for eller imod et salg af de gamle ure.

Hilsen
Morten
Svar
Hej Jakob,

hvis du er blevet forelsket i den der Rolex og pt. ikke lige har $$$ til det, så må du jo spare op....jeg tror da det er de færreste her på sitet der "bare køber" de ure de forelsker sig i. Med en normal dansk gennemsnitsindkomst og skat/moms er en udskrivning på 20-30k eller mere jo en ordentlig regning - men en hobby koster jo - både jagt, motorcykel, gamle biler mm.

Så lige en japaner købe en gammel Tekno-bil for 16.000kr. - manden må jo være sindsyg...tænk på alt det ur han kunne få for de penge Icon_e_biggrin
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Om at sælge det første rigtige ur man havde!

Om man fortryder det, kan man jo af gode grunde ikke rigtig vide, medmindre man allerede har solgt og fortrudt det! Icon_e_wink

Det kommer nok i høj grad også an på hvordan man fik det købt uret og hvilket forhold man har til ting og til ure.

Hvis man som fx Sociologen, laver en god research, beslutter sig for et bestemt ur, bruger det (og kun det) i en periode, hvor man dagligt glædes over at bære uret - og ens urinteresse startes her. Ja, så mener jeg der er en god risiko for at et senere salg af dette ur, vil blive fortrudt 20 år senere.

Jeg havde en lignende start på urene og kunne ikke drømme om at sælge "det første ur". Jeg kunne give det til en af sønnerne, men jeg nyder faktisk stadig at bruge det ved visse lejligheder.

Vi er ikke alle lige meget samlere - og det er selvfølgelig i høj grad samlergenet der gør at man må eje visse ting - og at visse ting kan man ikke skille sig af med.

Min mor sagde altid: "Per du skal huske, at det er dig der ejer tingene - ikke omvendt". Og det er selvfølgelig også rigtigt!

vh Baun
Svar
Nu skrev jeg jo at jeg allerede havde solgt mit første ur. Det er faktisk en sandhed med modifikationer.
Det første ur jeg købte var et Omega Speedmaster, som idag er solgt.

Meeeen, egentlig så var det ur der startede min urinteresse et som jeg fik af min kone i 30 års fødselsgave.
Det ur har jeg stadig...... Så som sagt. En sandhed med modifikationer.

Og undskyld for at dreje tråden væk for emnet. Kom så ud og køb den SDDS. Icon_evil
Svar
Jeg skal da helt sikkert prøve DSeren før et evt køb,problemet med at spare op er jo at
det betyder at flere penge stadigvæk vil gå ind i urene og det vil jeg ikke.

Så godt ham japaneren mon ikke han også havde de ure han ville have,hans ferrari samling
var ihverfald mere end godkendt Icon_e_wink (bla. 288gto,f40,f50 og daytona)

Jeg vil ikke blive overrasket hvis jeg kommer til at savne mit ORIS mest,det er også det ur der er sværest at få fat i igen.

Det er som sagt også mit første "rigtige ur (aut) men skal DSeren landes skal den afsted,
det er også fint nok hvis DSeren passer mig,personlig kan jeg godt lidt at hvert valg har et fravalg.

Jeg har altid være vild med Rolexs diver design nu laver de en der passer min arm så
føler jeg lidt at jeg må prøve den,kunne den så gå hen og opfylde mine urbehov no matter
hvad slags tøj og lejlighed der er på programet så syntes jeg ideen med et ur er rigtig fed.

Så kan min beater SEIKO (med batteri) også få en plads i winderen Icon_mrgreen

Skal have en lille snak med en dealer i næste uge så må jeg se om det ender ud i noget konkret Icon_cool
Svar
Kim T Skrev:Nu skrev jeg jo at jeg allerede havde solgt mit første ur. Det er faktisk en sandhed med modifikationer.

Meeeen, egentlig så var det ur der startede min urinteresse et som jeg fik af min kone i 30 års fødselsgave.

Og undskyld for at dreje tråden væk for emnet. Kom så ud og køb den SDDS. Icon_evil

og min pointe var at selv om du ikke har fortrudt det nu - kan det jo komme senere. Fx. når sønnen skulle have haft det eller?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
Kim T Skrev:Nu skrev jeg jo at jeg allerede havde solgt mit første ur. Det er faktisk en sandhed med modifikationer.

og min pointe var at selv om du ikke har fortrudt det nu - kan det jo komme senere. Fx. når sønnen skulle have haft det eller?

vh Baun

Og min pointe var Icon_e_biggrin at jeg jo faktisk stadig har mit første ur der startede det hele.......
Netop det min kone gav mig i fødselsgave.

Og god 1 maj til alle.
Svar
Det første ur jeg købte var et IWC Portugise Chrono (3714-01 tror jeg den hed) men det var jeg nød til at sælge for at få råd til mit PAM190. Jeg er stadig vild med designet på Portugiseren og en eller anden dag vil jeg have en Portugiser igen - helst en 5441 i SS. Jeg har ikke fortrudt at jeg solgte...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: