Johnfyn, der ikke hedder Geodoc; men er en "anden", som Hannover netop efterlyste, - har ramt de væsentligste punkter.
Spørgsmålet om gen. 1 eller 2. synes jeg er vanskeligt.
1) som samler ville jeg foretrække en gen. 1 (som Nopanic) har anskaffet.
Den har oprindeligheden og autenticiteten som første model, der blev frigivet til salg.
2) som bruger har jeg foretrukket gen. 2, hvor:
- Omega bøjede sig for jagerpiloternes krav om en matteret lynette.
- Kronen, der udelukkende fungerer som kommandoknap til menuerne er lettere at få fat i på gen. 2, der har "Michellin mand" kronen.
En række samlere har foretrukket gen. 2 på grund af nogle børne sygdomme hos gen. 1.
- krone "indsynkning"
- counter i overflow
i dag vil det være usandsynligt at finde en gen. 1 med disse symptomer.
Firmwaren i gen. 1 er opdateret til gen. 2, herunder også samme korte belysningstid (8 sekunder)
Hvad angår betjeningskomforten med "Michellin" kronen eller den oprindelige, kan siges:
Rutinerede brugere af uret hiver ikke ud i knappen, for at aktivere en menu.
I stedet anvender de en utilsigtet betjeningsfinesse: Trykkes kronen ind og holdes i 3 sekunder, åbner den aktuelle funktion for input.
Hvis man anskaffer uret for at bruge det, er den mere betjeningsvenlige "Michellin" knap ikke afgørende.
Kun gen. 2 bærer på bagkapslen graveringen, "Flight qualified by NASA for space missions"

- lægger man vægt på denne kvalitet er gen. 2 jo givet.
Personligt valgte jeg gen. 2 på grund af dens opdaterede karakter.
I dag (hvor jeg har dyrket uret noget mere), ville jeg som samler foretrække gen. 1.
Håber ikke at have øget forvirringen
Med venlig hilsen - Geodoc