Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
pbr Skrev:Jeg måtte faktisk slette billedet ad flere omgange, idet det viste sig, at de første 2 billeder jeg havde uploaded var af Quartz divere ................. mente ikke, jeg burde plette dit rygte med noget sådant !!! 
Næeh man skal nok lede lidt for at finde kaliber 1111
Hvad angår "Quartz pletter", nøjes jeg indtil videre med "X-33 pletten"....... et skønt og aparte ur
Med venlig hilsen - Geodoc
•
jacob jensen Skrev:Kommer den Omega diver (som jeg syntes er rigtig flot) virkelig orginal med den mercedes viser 
Det gik lige pludseligt hurtigt med "ping pong", så jeg vender lige tilbage med et mere illustrativt svar.
Det findes i brochure afsnittet på Old-Omegas.com
Der fandtes flere modeller med mercedes visere.
Både den viste 2750.50 og dens kvarts pendant, kaldes også "Pre Bond Seamaster"
•
jacob jensen
Unregistered
Hvis Rolex kom først med den viser er det design så ikke lige lovligt meget "taget"
af Omega eller er det bare mig
Har som udgangspunkt ikke noget imod at ure´af forskellig mærker har design ligheder
urets opgave kan have stor indflydelse på det,men viserne er der hvor man rigtig har mulighed for at give uret/mærkets dets egen udtryk.
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Loncar Skrev:Geodoc Skrev:pbr Skrev:Jeg måtte faktisk slette billedet ad flere omgange, idet det viste sig, at de første 2 billeder jeg havde uploaded var af Quartz divere ................. mente ikke, jeg burde plette dit rygte med noget sådant !!! 
Næeh man skal nok lede lidt for at finde kaliber 1111
Hvad angår "Quartz pletter", nøjes jeg indtil videre med "X-33 pletten"....... et skønt og aparte ur
Tja - jeg har kun den sølle quartz i stål.....men faktisk er det min beater. Man kan både hugge brænde, tænde bål, slå græs og køre til genbrugsstationen med den. Det er den aldeles glimrende til....
Og uden mercerviser . Jeg tror at min er II generation, den skrabede fra 1992.

•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:Hvis Rolex kom først med den viser er det design så ikke lige lovligt meget "taget"
af Omega eller er det bare mig
Har som udgangspunkt ikke noget imod at ure´af forskellig mærker har design ligheder
urets opgave kan have stor indflydelse på det,men viserne er der hvor man rigtig har mulighed for at give uret/mærkets dets egen udtryk.
Mercedes hands er en gammel sag, også fra mange andre fabrikker - mercedes eller tulip osv. Det har allerede i meget gamle kronografer.
Hvis man overhovedet vil have visere med en større mængde tritium i, så må man lave en opdeling af felterne. Aflange brede visere, vil ofte være delt med et par ribber på tværs for at begrænse den samlede tritium flade. Slutter timevisere med at blive bredere, så vil den næsten altid have ribber. Er den rund i afslutningen, så vil det være mercedes hands, og den tyk men ikke rund, f.eks tager facon som en tulipanblomst, så vil der være ribber som virker ornamentale.
Det er helt almindelige visere, men Rolex har jo på deres sportsmodeller generelt brugt dem meget, så man kunne måske tro det er rolex  En hurtig søgning på bugten viser med mercedes visere, Tag Heuer - 1000 + 1500 + 2000, Bulova Carevelle (vintage) og 660 (også gammel), Enicar - Ure med ETA 2893-2 GMT har det alle
(og så har jeg ikke nævnt Invicta med Mercedes hands som givet er uret som har stået model for Rolex  )
vh
•
Hannover kom grundigt omkring emnet "mercedes visere"
... citat .......
Mercedes hands er en gammel sag, også fra mange andre fabrikker - mercedes eller tulip osv. Det har allerede i meget gamle kronografer.
.......
Netop i tilfælde af at en viser skulle bære en større flade med lysende materiale, måtte denne flade opdeles for at det selvlysende materiale ikke skulle smuldre og falde ud.
Ser man efter i Omega historien på deres hjemmeside, er en af de første anvendelser af mercedes viser fra 1916.
Det er altså en gammel foreteelse; men i 1988 sikkert også et bevidst "lægge sig op ad Rolex" valg fra Omegas side.
Som Omega interesseret irriterer det mig da en smule; men ikke tilstrækkeligt til at fravælge uret.
•
jacob jensen
Unregistered
Så stor var min viden om de viser ikke takker for jeres gode input,en gammel klassisk måde
at lave en viser på som mange før Rolex har brugt kan jeg forstå.
Det ændre nok bare ikke som der også bliver nævnt at mange (som mig) vil tænke Rolex
når de ser de visere i sådan et Omega.
Men er enig i at det er stadigvæk et smukt ur som jeg intet problem ville have med at eje
•
|