Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Columbo Skrev:Er der forhandler garanti eller Omegas 3 års garanti på uret? Jo Omega laver gode ure men det er bare ikke alle der ved hvordan man skal behandle et ur og derfor er det godt at have en AD i nærheden.
Garantivilkårene er beskrevet her: [url]"http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx[/url]
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Om man handler hos urmageren til en fornuftig pris eller sparer yderligere et par tusind kroner og tager en relativ lille risiko ved at købe grey market over nettet
Ens økonomiske situation, hvor god tid man har til research og hvad man bedst kan lide er jo helt afgørende. Blot mener jeg ikke det er god stil at frekventere urmagerbutikker og bruge meget tid der. Få gode råd og vejlidning her for så at bestille uret over nettet efterfølgende.
Er ens research derimod lavet via bekendte, som har forskellige ure, via læsning og debatering her på nettet og uden den store brug af urmagerbutikker, er det naturligvis fin stil også at købe uret over nettet.
For mig ville det i hvert fald ikke være garantien der fik mig til at handle hos en urmager, mere det principielle samt selve oplevelsen.
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Om man handler hos urmageren til en fornuftig pris eller sparer yderligere et par tusind kroner og tager en relativ lille risiko ved at købe grey market over nettet
Ens økonomiske situation, hvor god tid man har til research og hvad man bedst kan lide er jo helt afgørende. Blot mener jeg ikke det er god stil at frekventere urmagerbutikker og bruge meget tid der. Få gode råd og vejlidning her for så at bestille uret over nettet efterfølgende.
Er ens research derimod lavet via bekendte, som har forskellige ure, via læsning og debatering her på nettet og uden den store brug af urmagerbutikker, er det naturligvis fin stil også at købe uret over nettet.
For mig ville det i hvert fald ikke være garantien der fik mig til at handle hos en urmager, mere det principielle samt selve oplevelsen.
vh Baun
FULDstændig enig hele vejen - med det tillæg, at hvis jeg gav mig ind i en forhandling med en dansk urbutik, og fik så meget som 20% tilbudt - så ville jeg slå til. Jeg ville aldrig kunne bære at slås mig frem til 20%, som er en stor del af fortjenesten, og SÅ gå videre ud på nettet og hente de sidste 5%.
Helt OK at handle på nettet og spare isoleret set.
Personligt er min metode omvendt. Jeg kan finde på at give en forhandler (ikke specielt ure - men vaskemaskiner osv) besked om, og bevis for, at jeg kan få den for xxx hos <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.--" o nclick="window.open(this.href);return false;">www.--</a><!-- w --> med tilføjelsen, at hvis han kan klare den for det beløb + 5 eller 10%, så tager jeg den hellere hos ham. Det støtter mine "lokale" handlende, og gør det nemt at kunne gå ind og bede om gode råd og få service.
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Kenn
Hvad vil du gætte på, de autoriserede Omega forhandlere tjener på, da en autoriseret forhandler ikke må sælge over nettet, så måske at du har købt et ur uden garanti, for er garantibeviset fra en greymarket forhandler er der ingen garanti på uret, men absolut intet surt opstød fra mig, men bare en vejledning, for får du en fejlfri vare er der jo ingen problemer, for kommer der et ur ind med fejl der er købt greymarket, og bliver sendt ind til Omega, kommer det tilbage uden reparation, ure der er købt hos en autoriseret forhandler og Omega ved næsten præcist hvilke der er købt greymarket, og dem der er købt hos de autoriserede forhandlere, og jeg ved godt at man giver lidt mere hos den autoriserede end greymarket forhandleren, men man får også service med i købet, hvilket man ikke gør over nettet fra England af, men alt ialt tillykke med en fed klokke.
MVH Peter
•
Svar: 88
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:Baun Skrev:Om man handler hos urmageren til en fornuftig pris eller sparer yderligere et par tusind kroner og tager en relativ lille risiko ved at købe grey market over nettet
vh Baun
FULDstændig enig hele vejen - med det tillæg, at hvis jeg gav mig ind i en forhandling med en dansk urbutik, og fik så meget som 20% tilbudt - så ville jeg slå til. Jeg ville aldrig kunne bære at slås mig frem til 20%, som er en stor del af fortjenesten, og SÅ gå videre ud på nettet og hente de sidste 5%.
Personligt er min metode omvendt. Jeg kan finde på at give en forhandler (ikke specielt ure - men vaskemaskiner osv) besked om, og bevis for, at jeg kan få den for xxx hos [url]"http://www.--" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.--[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; med tilføjelsen, at hvis han kan klare den for det beløb + 5 eller 10%, så tager jeg den hellere hos ham. Det støtter mine "lokale" handlende, og gør det nemt at kunne gå ind og bede om gode råd og få service.
vh
Det ene sted jeg blev tilbudt 20% rabat, var da jeg var inde i en butik i en anden forbindelse. Jeg spurgte om der var noget med at liste prisen var steget på Omega.
Svaret var "ja, men du kan få 15-20% rabat, alt efter model".
Det andet sted jeg var, talte vi løst og fast om ure, jeg var kommet efter et brugt Rolex som jeg var interesseret i.
Under samtalen nævner jeg at PO'en også er et lækkert ur, "Den kan jeg lave til minus 20% hvis du har lyst" var svaret, uden jeg iøvrigt havde spurgt til prisen.
Det sidste sted var der annonceret med -20% i vinduet.
Pointen er;
Hvis jeg havde forhandlet mig til rabatten, havde jeg ikke kunne sige nej, men da den nærmest er en selvfølge fra de forhandlere jeg var hos, følte jeg mig ikke "forpligtet" til at slå til.
Som i mange andre brancher virker det som om man gerne vil gi afkald på en stor del af fortjenesten, for at opnå et salg med lille avance.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Gode overvejelser Baun!
Nu syntes jeg vi skal lade Kenn glæde sig til hans ur kommer hjem, og ikke kaste for meget skår i glæden.
Men det er da en rigtig god diskussion, greymarket /AD´ere, og så kan jeg ikke se den store forskel på om uret så er købt i England, hos en greymarket herinde eller nede på hjørnet. Så længe forhandleren er en "good guy" og varen er som lovet! Det der for mig er spørgsmålet er HVOR MEGET SKAL DER TIL FOR AT GÅ UDENOM BUTIKKEN? Og det er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Og helt sikkert også forskelligt i forhold til om man køber ure eller bleer feks.
Det er da ok at ose lidt i en butik og så købe på nettet, men det er ikke ok at bruge en masse tid med spørgsmål, resserach i butikken og ved telefonopkald og så senere købe via nettet.
Det ser jo ud til at uret er dækket af Omegas garanti, og det er jo dejligt i denne situation.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
hannover_dk Skrev:FULDstændig enig hele vejen - med det tillæg, at hvis jeg gav mig ind i en forhandling med en dansk urbutik, og fik så meget som 20% tilbudt - så ville jeg slå til. Jeg ville aldrig kunne bære at slås mig frem til 20%, som er en stor del af fortjenesten, og SÅ gå videre ud på nettet og hente de sidste 5%.
Personligt er min metode omvendt. Jeg kan finde på at give en forhandler (ikke specielt ure - men vaskemaskiner osv) besked om, og bevis for, at jeg kan få den for xxx hos [url]"http://www.--" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.--[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" med tilføjelsen, at hvis han kan klare den for det beløb + 5 eller 10%, så tager jeg den hellere hos ham. Det støtter mine "lokale" handlende, og gør det nemt at kunne gå ind og bede om gode råd og få service.
Jeg er stødt på to butikker, hvor jeg ikke er blevet tilbudt 20 pct., men det kan skyldes, at jeg var på ’jagt’ efter et ur, som kan købes ’overalt’.
Min rabat på nettet er samlet set 33 pct. i forhold til listeprisen i Danmark, og dermed 13 procentpoint højere end hos de danske AD’er.
Jeg fortalte om www-priserne, men fik at vide, at det kunne danske AD’er ikke matche (meget forståeligt, da de jo har udgifter i forbindelse med butik, personale osv. osv.)
@Peter: Tak, jeg er også overbevist om, at jeg bliver superglad for uret  Hvis det går i stykker, og garantien ikke dækker, så har jeg 2.500 kr. at få det ordnet for – og hvis der ikke er nok, ja, så har der være tale om (dyre?) lærepenge, og så køber jeg ikke (nok ikke) på ’grey market’ næste gang.
Endelig kan jeg også påpege at mit valg af Watchfinders beroede på Mesters positive erfaring med disse (jf. <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9882" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=5&t=9882</a><!-- l -->) – og dermed angivelsen som ”Good guy” her på Vintageure.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Speedy Skrev:Gode overvejelser Baun!
Nu syntes jeg vi skal lade Kenn glæde sig til hans ur kommer hjem, og ikke kaste for meget skår i glæden.
Forkortet/
Tilslutter mig helt og aldeles.
@ Kenn - Jeg har fulgt med i din oddyse rundt i ur universet, hvor det initiale afsæt var en PO.
Vi har nok at gøre med den gamle historie - om den første indskydelse, og glæder mig over at du vender tilbage; nu hvor den indskydelse har været testet og vejet mod mange andre muligheder.
Det er et magfuldt og imposant ur du har valgt; men det har alligevel den diskrete og underspillede charme. - Ser frem til at høre dine indtryk som ejer.
Og så et lille hjertesuk. - Hvordan bærer du dig ad?
Selv kan jeg sidde i dage og uger og skrive på et indlæg om finurlighederne ved et specielt ur, og der kommer måske godt 25 svar.
Du har den forunderlige evne til en "one liner" - Nu får jeg leveret en PO, og forum går grassat. Jeg mener mit indlæg er allerede nr. 46 i rækken.
Såfremt mit lille firma nogensinde får brug for en spin doktor, så vil jeg rette henvendelse til dig.
Tillykke med det indkommende ur, og med håbet om at den første indskydelse virkeligt holder.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Baun Skrev:Blot mener jeg ikke det er god stil at frekventere urmagerbutikker og bruge meget tid der. Få gode råd og vejlidning her for så at bestille uret over nettet efterfølgende.
Helt enig. Det er ikke særlig god stil at "udnytte" forhandlerne til at prøve ure og få vejledning, for bevidst at gå hjem og bestille på nettet. Det er direkte ubehøvlet.
Sociologen Skrev:Garantivilkårene er beskrevet her: [url]"http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;"
Jeg synes de skriver det lidt mærkeligt, men du må da endelig gerne fortælle hvordan det røde Omega garantibevis er udfyldt. Er det uudfyldt, stemplet fra watchfinder eller stemplet fra en rigtig AD.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Magnum
Sociologen Skrev:Garantivilkårene er beskrevet her: [url Skrev: "http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchfinder.co.uk/info/Warranty.aspx[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Jeg synes de skriver det lidt mærkeligt, men du må da endelig gerne fortælle hvordan det røde Omega garantibevis er udfyldt. Er det uudfyldt, stemplet fra watchfinder eller stemplet fra en rigtig AD.
Er det ikke rimelig klart, eller er det mig der ikke læser ordentligt efter, (skulle ikke være noget nyt)?
Brand New
Every brand new watch supplied by watchfinder.co.uk is supplied with the manufacturer's international warranty. The paperwork will include the name of the authorised dealer who sold the watch to us. All serial numbers are included as is all packaging, paperwork and instruction manuals
•
|