PO på vej
peter Skrev:Hej Mester

Omegaure der er købt af danske soldater igennem Danish Camp Supply, er leveret af Swatch Group Danmark, og er defor ikke greymarket, men de glemmer sommetider at stemple garantibeviserne, det har jeg selv set. Icon_e_surprised

MVH Peter

nemlig jeg havde et po til ægtheds tjek hos dig Peter bla.
Fordi papirerne ikke var stemplet.
Det fik jeg dog klaret hos Camp supply og de indrømmede
at de af og til "glemmer" det
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Det er bare noget de ikke må glemme, da det kan koste folk dyrt.

Jeg har også set at nogle af de kæmpe urforhandlere i USA og Hong Kong bruger deres egne garantibeviser. De får trykt et i deres eget navn, som de så bruger til alle mærker. Det er fint nok lokalt, men der er absolut ingen worldwide garanti, de bliver afvist, også selvom det er officielle forhandlere.
Man ser det kun fra områder hvor Swatch ikke er repræsenteret, men det er lokale grossister der varetager mærkerne. Det er nok lokale afteler mellem grossist og forhandlere, der gør at det er ok.
İmage
Svar
Jeg har nu modtaget uret - blot to dage efter det blev bestilt (og før pengene er hævet fra min konto) - og som det fremgår af nedenstående billede, så er det røde "International Warranty"-kort stemplet af en tysk forhandler. Jeg formoder, at der er en AD. (Inden købet var jeg blevet oplyst om, at uret kom fra Tyskland).

İmage
Svar
Umiddelbart ser det fint, men jeg kan ikke rigtig læse stemplet.
På Omegas hjemmeside kan man se alle forhandlere under Store Locater og så Retailer.
İmage
Svar
Geodoc Skrev:Vi har nok at gøre med den gamle historie - om den første indskydelse, og glæder mig over at du vender tilbage; nu hvor den indskydelse har været testet og vejet mod mange andre muligheder.
(…)
Og så et lille hjertesuk. - Hvordan bærer du dig ad?
Selv kan jeg sidde i dage og uger og skrive på et indlæg om finurlighederne ved et specielt ur, og der kommer måske godt 25 svar.
Du har den forunderlige evne til en "one liner" - Nu får jeg leveret en PO, og forum går grassat. Jeg mener mit indlæg er allerede nr. 46 i rækken. Icon_cool
Såfremt mit lille firma nogensinde får brug for en spin doktor, så vil jeg rette henvendelse til dig. Icon_e_wink

Tillykke med det indkommende ur, og med håbet om at den første indskydelse virkeligt holder.

Med venlig hilsen - Geodoc
Jeg tror såmænd bare, at jeg har skrevet en tråd, som tager afsæt i forhold, der er nemme at forholde sig til, og som de fleste herinde har en mening om;

* PO’eren: ’Mainstream’ – alle herinde kender uret – og flertallet har nok haft uret inde i deres overvejelser. Hermed er emnet relevant for mange af os 'ur-nørder'.

* Grey market-forhandlere: En kontinuerlig diskussion om, hvorvidt man skal lade sit køb styre af pris eller service (forstået som menneskelig/fysisk kontakt).

* Prisen: Inkl. rabatmuligheder hos lokale/danske AD’er. Altid et ’hot’ emne.

Endelig har jeg vist skrevet mangt og meget om mine overvejer omkring dette køb, og nu da føljetonen er ved at være ved vejs ende, bidrager folk øjensynligt gerne Icon_e_wink

At tråden deslige har haft en drejning over mod den måde, hvorpå vores ’bedre halvdele’ vurdere vores ure/indkøb på, er ligeledes underholdende læsning Icon_e_smile

Mine overvejelser er eksplicit og åbent blevet lagt ud på Vintageure.dk – en bevidst handling i et håb om, at andre kan få glæde heraf.

Helt enig med dig i, at den første indskydelse ofte er den korrekte – men den synes endnu mere korrekt, nu da jeg har brugt en rum tid på at få denne bekræftet.
Svar
Hej Kenn

Tillykke med din PO, så nu mangler du jo bare en Deepsea i samlingen, som jeg ved at du også kan lide, men PO eren kan gøre det ud for det meste, så måske at du slet ikke skal have Rolex i samlingen, bare en lille opsamling af tråden fra min side af. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Sociologen -> Kunne du kontrollere om AD'eren, der har stemplet det røde kort, findes på Omegas hjemmeside?
Svar
ClausEB Skrev:Sociologen -> Kunne du kontrollere om AD'eren, der har stemplet det røde kort, findes på Omegas hjemmeside?
Mener ikke, jeg umiddelbart kunne finde forhandleren, men ovendt er hjemmesiden måske ikke helt opdateret? Ifølge Omegas hjemmeside er der kun tre Omega'AD'er i Tyskland (Berlin, Hamburg og München), hvilket vel ikke kan være rigtig... Og Danmark kunne jeg slet ikke finde på listen - ligesom fx Spanien, Sverige, Norge og Belgien ej heller var at finde.
Svar
Sociologen Skrev:
ClausEB Skrev:Sociologen -> Kunne du kontrollere om AD'eren, der har stemplet det røde kort, findes på Omegas hjemmeside?
Mener ikke, jeg umiddelbart kunne finde forhandleren, men ovendt er hjemmesiden måske ikke helt opdateret? Ifølge Omegas hjemmeside er der kun tre Omega'AD'er i Tyskland (Berlin, Hamburg og München), hvilket vel ikke kan være rigtig... Og Danmark kunne jeg slet ikke finde på listen - ligesom fx Spanien, Sverige, Norge og Belgien ej heller var at finde.

Du har kun set omega butikkerne.. der er også en side med retaliers... der er mange tyske byer med omega forhandlere..

prøv igen..
Mvh Hr.holm
Svar
Jeg var selv interesseret i at vide om uret kom fra en AD, hvilket tilsyneladende er tilfældet.

Jeg startede fra en ende af men skulle gudskelov ikke længere end til G for Grünwald, her fandt jeg nemlig en retailer som passer på det som jeg umiddelbart kunne se på garantikortet.

Jeg ved ikke om det er lovligt at nævne forhandleren, så det undlader jeg, men mon ikke den er til at finde ved at slå op på Omegas hjemmeside alligevel Icon_e_biggrin

Kimmo
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)