Førstegangs Omega køber
Nu har jeg gennem en rum tid kigget med fra sdielinien i forummet, og må sige jeg er meget imponeret over den forening af Omega viden, der er samlet indenfor disse cybervægge.
Derfor må det jo også være det rigtige sted at søge hjælp.

Jeg er på udkig efter et Omega Seamaster af nyere dato.
Indtil videre er jeg kommet frem til, at det skal være en Professional udgave.
Det mønterne ikke er de helt store, så må jeg nok nøjes med en 2254.50.00 model.
Hvad skal jeg forvente at give for sådan en djævel, og kan det betale sig at kigge til udenlandske forums - i så fald hvilke?

Spørgsmålene er mange, og håber svarene lige så.

Ps. skulle nogen ligge inde med ovenstående model, og eventuelt ønske et salg, så er jeg også lydhør.
Svar
Velkommen til forum !

Hvis du kigger på salgssiderne - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintageure.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.vintageure.dk</a><!-- w --> - så er der flere ure til salg af bemeldte model. Priserne ligger, såvidt jeg lige husker korrekt, på omkring 9.000 kr.
De venligste hilsner, John
Svar
Velkommen til.

Der er netop solgt et til kr. 8900 i fin stand.

Jeg solgte mit eget (til en kammerrat) fra 2008, for kun kr. 8500. Solgte kun mit fordi jeg købte en Submariner.

İmage

Jeg har set et for kr. 7000 i fin stand, men uden boks og papir, i England.

Et par billeder af mit, bare lige for at friste..... Icon_e_biggrin

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Omega SMP 300 2254 er efter min mening et meget smukt og harmonisk ur. Da jeg skulle købe mit første (Omega)ur, stod valget mellem et Aqua Terra, et PO og et SMP 300. Der var altså bare noget, der blev ved med at drage mit blik mod sidstnævnte. Det har et utroligt behageligt udseende og udformningen af kassen er en ren "øje pleaser" (på det halvubevidste plan).

Jeg tror ikke du vil komme til at fortryde, hvis du køber et SMP 2254.

Hilsen Peter
Svar
2254 er et smukt ur og ikke noget der giver en følelse af at man må nøjes med noget
uret er i super kvalitet Icon_cool
Svar
Omega seamaster 2254 er den fødte klassisker. Drønlækkert ur (har den selv Icon_e_wink ). Men bruger den kun til dress, da jeg synes at den er for pæn og stylet som hverdagsur. Som hverdagsur er der kun et ur for mig. Omega Planet Ocean Icon_cool
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
2254eren er også for dressy som hverdags ur til mig,og til dress har jeg mit JLC
så jeg bliver ikke 2254 ejer igen (har haft et med batteri Icon_e_confused)
Svar
Kedde Skrev:..............................nok nøjes med en 2254.50.00 model..............

Hej Kedde & velkommen til....en noget farlig "indgangsbøn" i dit første indlæg når man betænker hvor mange 2254-ejere der er på dette forum (inkl. undertegnede) Icon_evil ......

Nå, spøg til side Icon_e_biggrin ...du er jo som mange andre faldet for et meget flot og harmonisk Seamaster som er til at få fat i for alm. penge.... det kan sagtens findes næsten mint og til OK pris i DK - prøv evt. at kigge på svenske fora - der er en lille fordel ved kursen på svenske kroner..UK er også en mulighed, men pas på "platugler"!

Og som tidligere nævnt...du skal, hvis du ikke allerede har gjort det, prøve uret på!!!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)