Gerald Genta og Omega
Faldt lige over denne side, meget interessant..... Jeg blev ihvertfald en del klogere.

[url]"http://www.snapdrive.net/files/476678/Gerald%20Genta%20Designed%20Omega%20Constellations.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.snapdrive.net/files/476678/G ... ations.pdf[/url]"
İmage
Svar
Magnum Skrev:Faldt lige over denne side, meget interessant..... Jeg blev ihvertfald en del klogere.
Omega’s Genta Connection – the Definitive Story
Spændende læsning om datidens "diskrete" holdning til design - Flot fundet.
Nok et link er lagt på hold til næste opdatering af Omega Link Centralen - Tak Magnum.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Drøn spændende læsning. Jeg er dog lidt usikker på at konkludere, hvem kan hjælpe:

Jeg forstår han skal være designeren af de onyx delte markører som Omega ofte benyttede, og det findes jo i en del Constellation modeller, men så står der også:
The variations included the two models opposite – An
Omega Constellation case number 14900 designed to
house the new calibre 551 movement and a C-Shape
Constellation model 168.009: the first design in the third
generation of Constellations powered by a calibre 561.

14900 er jo som det også frem går af billedet en piepan - og ja den har markører med Onyx indlæg, men hvad er det mon han har designet - Som jeg læser det, nikker han til at det ur er hans design. Hvis det er tilfældet, hvad mener han så, sådan som i læser det?
1
Hele uret er hans design (i så fald må jeg konkludere at han designede pie-pan til Omega?)
2
Kassen (i så fald har han designet det tidligere end til det ur, for den er brugt af manuelle 30T modeller mig bekendt?
3
Kun markørererne?

Hvis det der står er at Genta har designet Pie-pan som icon, så er det da spændende i den grad - men jeg har lidt svært ved at tyde den?
Det kan være det bare er mig?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Gérald had looked at the
pictures and confirmed that they were of his designs.
“They all come from Gérald and are typical.” “The case
and dial was designed by Gérald (14900). The same
applies to the other two.” (168.009 and another watch
that hasn’t been mentioned yet) She went on to mention
that the applied markers with the “index in ebony” (We
know them as Onyx inserts) was an original Genta idea.
Som jeg læser det, så er det både kasse og skiver han har designet.
Om han så har designet pie-pan, eller designet videre på, det kunne være spændende at vide.
De første pie-pan havde kraftigere og meget anderledes index i forhold til 14900. Måske har han gjort designet mere stil rent???
Det lyder som om han har været meget aktiv hos Omega i den periode.

Jeg har det lidt ambivalent med hans designs. Jeg synes det han har lavet for andre (Omega, AP, PP osv) er utroligt smukke ure, men de ure han har har lavet i eget navn, dem er jeg ikke meget for.
İmage
Svar
Magnum Skrev:
Citat:Gérald had looked at the
pictures and confirmed that they were of his designs.
applies to the other two.” (168.009 and another watch
that hasn’t been mentioned yet) She went on to mention
that the applied markers with the “index in ebony” (We
know them as Onyx inserts) was an original Genta idea.
Som jeg læser det, så er det både kasse og skiver han har designet.
Om han så har designet pie-pan, eller designet videre på, det kunne være spændende at vide.
De første pie-pan havde kraftigere og meget anderledes index i forhold til 14900. Måske har han gjort designet mere stil rent???
Det lyder som om han har været meget aktiv hos Omega i den periode.

Jeg har det lidt ambivalent med hans designs. Jeg synes det han har lavet for andre (Omega, AP, PP osv) er utroligt smukke ure, men de ure han har har lavet i eget navn, dem er jeg ikke meget for.
OK så har du heller ikke helt let ved at tolke den Icon_e_biggrin
Der står i alle fald:
applies to the other....
Altså, at han har designet dialet - = Pia-pan, men vi må nok længere ned for at se om Pie-pan er hans design eller?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
@ Hannover & Magnum
.... enig; det har da været vanskeligt lige netop at få hold på om Genta har "haft Constellation "Pie Pan" under kærlig designmæssig behandling".
Vi må nok søge og forske yderligere i det. - Indtil videre er der oprettet nedenstående nye "Gerald Genta" afsnit i Ω Link Centralen.

Ω Teknisk Her findes links til generel beskrivelse af Ω værker, og mere specifikt om særlige Ω værker
(.....)
............... Ω design by, Gerald Genta:
Omega’s Genta Connection – the Definitive Story
Gerald Genta, Constellation design
Gerald Genta design for, Cartier, Omega, IWC, Bulgari, PP & AP

Der er medtaget det oprindelige link, som Magnum gjorde opmærksom på, samt hvad yderligere Googling kunne bringe for dagen.
Links til Gerald Genta's nuværende selvstændige ur produktion samt hans specifikke designs for andre mærker end Omega er udeladt.
..... Tillader mig, at fastholdeholde Ω som omdrejningspunkt - Det er jo trods alt en Ω Link Central

God fornøjelse - Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Ja jeg kan se at herren i dit andet link laver samme slutning som jeg, at har han designet 14900 må han vel ha designet Pie-pan serien som sådan, når han skriver:

Furthermore, he designed the Constellation with reference number 14900. Therefore, I assume that the successor models of the 14900, the 167.005 and 168.005 are also from the hands of Gérald Genta

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Ja jeg kan se at herren i dit andet link laver samme slutning som jeg, at har han designet 14900 må han vel ha designet Pie-pan serien som sådan, når han skriver:

Furthermore, he designed the Constellation with reference number 14900. Therefore, I assume that the successor models of the 14900, the 167.005 and 168.005 are also from the hands of Gérald Genta

vh
Jeg synes ikke teksterne siger klart at GG er manden bag pie-pan, men han kan godt have været det.
Den første pie-pan kom i 1952, men 14900 er først fra 1960. GG skal nok have designet skiven på 14900, den er også meget mere stilren i forhold til de første.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Jeg synes ikke teksterne siger klart at GG er manden bag pie-pan, men han kan godt have været det.
Den første pie-pan kom i 1952, men 14900 er først fra 1960. GG skal nok have designet skiven på 14900, den er også meget mere stilren i forhold til de første.
Helt enig med jer om usikkerheden. - Der er ikke andet for, end at vi under "internet udflugter", må være på stikkerne, for at opfange yderligere verifikation/afkræftelse.

Internettet er jo stort, og man kan næsten altid finde svar.
Men det fordømte er IMHO, at skidt og kanel findes side om side, og kan være vanskeligt at skille.

Sidst jeg stødte på fænomenet var under en debat om muligheden for overfølsomhed overfor titanium.
Det satte jeg mig for, at undersøge, og min sandten om jeg ikke kunne finde 16-20 tilsyneladende troværdige referencer på Titanium overfølsomhed.
Problemet var blot, at de citerede hinanden, og strippet ned til grundreferencen, viste denne sig, at stamme fra et dubiøst amerikansk "institut".
... et af dem der mærkværdigvis findes flere af i USA. Et institut "med en sag"; nemlig Titanium overfølsomhed.

Det såkaldte "institut" havde udgivet en tilsyneladende "videnskabelig" rapport, der blev flittigt refereret.
Rapportens kvalitet var af den type, som den indsigtsfulde læser piller fra hinanden direkte under læsning, og vender tommelfingeren nedad overfor.

Ligeledes har noget af vor litteratur om GG lidt slagside, da den er "cirkel inspireret".
Vi må lede yderligere, indtil vi finder en nagelfast krydsreference. - Benytter lejligheden til at ønske god jagt Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Magnum Skrev:
hannover_dk Skrev:Ja jeg kan se at herren i dit andet link laver samme slutning som jeg, at har han designet 14900 må han vel ha designet Pie-pan serien som sådan, når han skriver:

vh
Jeg synes ikke teksterne siger klart at GG er manden bag pie-pan, men han kan godt have været det.
Det synes jeg bestemt heller ikke, men hvis han nikker (jeg har ikke helt forstået om han er helt klar?) når han ser 14900 og siger at det er hans, så burde han nok ikke ha nikket, hvis ikke Pie-pan er hans - og jeg er enig i at han jo så også skulle ha nikket til tidligere modeller, hvad han måske også ville, hvis han var blevet præsenteret for dem.
Vi må se om vi kan blive klogere

Jeg prøver at maile de flinke folk hos Omega Museum som hjalp mig med klare svar på kalibter 321 som ikke blev bygget efter 1960 - for et års tid siden. Om de så vil hjælpe igen, må vi afvente at se

vh

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)