Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Gruppe.
Jeg påtænker at købe et Omega Seamaster PO, enten 42 eller 45 mm. Det kan man jo købe mange steder, jeg har mulighed for at få det med hjem fra Malaysia eller selv købe det i Chicago, hvis der naturligvis er en discount, det retfærdiggør ubekvemmet ved ikke at handle lokalt. Man kunne også overveje at købe det på jomashop, men det virker lidt for risikabelt, jeg er i tvivl om deres produkter er nye og originale.
Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg (hvis overhovedet muligt) sikre mig at uret er ægte, hvis jeg køber det i en butik i eks. Chicago? Er det nok at kigge på søhesten på bagsiden og få det i hvad der ligner en original æske med de relevante garantikort, eller er der en bulletproof måde at vide det på?
Jeg undskylder på forhånd hvis mit spørgsmål er åbenlyst banalt, men håber så på svar alligevel.
Mvh. Steen
•
Svar: 336
Tråde: 20
Hvis det er hos en autoriseret dealer eller respekteret forhandler - så behøver du ikke være nærvøs.
Gadesælgere skal man løbe skrigende væk fra.
Ellers prøv at studere billeder i omega forummet, læg mærke til detaljer på skive og lænker, det er som regel her det kikser. (der er postet mange billeder - du skal tage dig tid til at kigge dem igennem.
mvh
Tommy
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Som Tommy skriver, fra AD (aut. forhandler butikker) ikke noget problem noget sted. Fra nettet - generelt fra større handlene, ikke noget problem heller. Betal med kreditkort og ikke bare bank overførsel, men det er også reglen næsten alle steder
Fra nettet private - auktioner o.l., den blå avis, fra gaden i Malaysia, gi op. Det er ikke nok at se at der er en søhest og en fin Omega æske. Selv kendere kan ha det lidt svært ud fra billeder, og du, som ikke kender, kan snydes. Folk der ved hvad det er, kan gøre gode handler dér
Husk på told regler også ved køb i udlandet, og i visse fald lidt mere besvær med garanti rep. hvis uret skal sendes ind via en web sælger.
vh
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Vil bare uddybe: Gå ind på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.omega.ch" o nclick="window.open(this.href);return false;">www.omega.ch</a><!-- w --> og find en AD i Chicago....helst en uafhængig = en der ikke er medlem af en kæde. Ring til ham og spørg hvad han kan sælge ønske-uret til!
Sådan gjorde jeg i 2007 med mit SMP (2254.) i Miami og jeg fik vel hvad der svarer til 30-40% på dansk listepris....
Der er tale om risikofri "rabat" - hvis du begynder med mere "spooky" forhandlere kan du sikkert spare mere, men så begynder spsm. omkring ægthed, garanti mm.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Der er tale om risikofri "rabat" - hvis du begynder med mere "spooky" forhandlere kan du sikkert spare mere, men så begynder spsm. omkring ægthed, garanti mm.
Jeg har nu aldrig set, ej hellere hørt rygter om at et urforretning på nettet, Omega AD eller ikke, skulle have solgt uægte Omegas, dvs. fakes (!!!). Som regel nævner de også artigt, hvorvidt der medfølger fabriksgaranti eller sælgerens egen (og hvis ikke, kan man jo bare spørge).
Jeg kæfter nu mest op pga. den her nethandelting fordi om 10 år (?) eller sådant noget køber vi det hele, alt gennem nettet. Og derfor alt den der evigt snyde-paranoia skal ryddes væg. De som er bange om at bruge nettet og tvivler hele tiden andres motiver vil sidde i den sidste vogn i fremtidens tog. Og der uddeles ikke nogle priser eller gratis chokolade... (naturligt skepsis og forsigtighed skal der selvfølgeligt være, men det har du også i baglommen når du handler hos lokal Brugsen ?).
Jeg må selv sige at det, jeg gang efter gang bliver overrasket (på nettet), er folks ærlighed og det, at de holder deres del af aftalen. HVis vi ikke havde den her del af moral og etik i os, ville hele samfundet falde fra hinanden - og det gør det ikke foreløbigt. Ergo, nethandel er OK og man behøver ikke at miste nattens søvn når man har betalt med creditkort til en engelsk forhandler, AD eller ej.
God weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Hej John...du har naturligvis ret, MEN så vidt jeg kan se er der her tale om en forholdsvis ny "ur-nørd" og jeg kan da godt forstå at man ikke lige sender 10-20-30k til UK, US eller lign....og når nu muligheden er der for selv at købe uret (in RL) evt. ved en AD'er så jo...
At du har gode erfaringer kan vores kære tråd-starter ikke bruge til så meget (og i dette tilfælde er det jo ikke dine penge  ) og at vi i fremtiden vil købe alt(?) på nettet er jo heller ikke et argument......endelig er der jo glæden ved at gå ind i en butik og snakke med en person og....
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Citat:At du har gode erfaringer kan vores kære tråd-starter ikke bruge til så meget
Bortset fra at de kan godt give et vink om at man roligt kan købe fra en urforretning som opererer på nettet (= der sælges ikke fakes fra urforretninger, AD´s eller ej).
Og US og UK er ikke at sidestille. Køb fra US involverer en del overvejelser ang. transport og moms osv. Det gør ikke køb fra UK, sørgerligt eller ej, alt indenfor EU er lidt ligesom noget fra en naboby... det skal sendes med post men ellers er oprindelseslandet og afstanden ikke-afgørende.
Herligt weekend for alle !
John
•
Svar: 2
Tråde: 1
Tusind tak for svarene. Jeg er MEGET ny ur-entusiast  Jeg har tidligere haft et dykkerur til 4K, så det her er lige en klasse op.
Hvis jeg handler på nettet bliver det jomashop i US, og jeg spørger netop til fakes, fordi det bliver nævnt i brugernes anmeldelser af forretningen er der er kommet brugte ure frem, der slet ikke er kommet ure frem inden for rimelig tid etc.
Så kan man spørge, hvorfor så handle der, der er heldigvis og mange mange der udtrykker fuld og stor tilfredshed.
Det korte af det lange er jo, at jeg er lidt tøvende overfor at sende børneopsparingen ud i cyberspace, uden et minimum af kontrol, netop som en anden debattør også nævner.
Jeg bruger naturligvis MasterCard men helt problemfrit er det næppe at få sine penge retur.
Mvh. Steen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det skal nok fungere, men husk lige at fra USA løber du ganske givet ind i noget med 31-32% i told/moms/afgifter. Det skal du have med i regnestykket
vh
•
Citat:fordi det bliver nævnt i brugernes anmeldelser af forretningen er der er kommet brugte ure frem, der slet ikke er kommet ure frem inden for rimelig tid etc.
Så kan man spørge, hvorfor så handle der, der er heldigvis og mange mange der udtrykker fuld og stor tilfredshed.
En forretning på nettet / eBay med nogle tusinder feedbacks vil altid få nogle negative... Det kan være enten en smutter fra forretningens side, men meget ofte er det den famøse buyer from hell som giver negativt feedback hvis hans ur ikke er på dørren indenfor 24 timer og så skal told helst ikke hellere blande sig i sagen og hvis alligevel, er det sælgerens skyld. Finder den samme herligt køber en mikroskopisk rids, giver han feedback i stil "Con, trying to sell used watch, beware !!". Og meget mere fra den samme skuffe. Og naturligtvis uden at prøve at løse problemet med sælgeren først.
Keder man sig, kan man læse de her feedbacks på timevis på bugten.
Det er noget i stil af en ½ % af købere er ikke at tilfredstille, lige meget hvad. Der findes - så spøjst som det lyder - folk som er lykkelige når de ser en mulighed for lufte deres latent lurende vred...
Så - tag ikke så tungt de der negative påstande (typisk i overdreven amerikansk stil).
Er + procenten over 98, er det bare at go for it.
John
•
|