Overvejelser om køb af Speedmaster
Jeg tror det er forkert at bruge disse bestemte karakteristika alt for kategorisk med Omega.

Tag den kendsgerning, at kaliber 321 blev slut produceret i 1960 og så anvendt med random serienumre helt from til 1968

Tag den kendsgerning at min 145.012 er leveret Oktober 1968

Og så prøv en gang at gætte hvornår mon min 195.003 er PRODUCERET - gæt løs, jeg har nu datoen via Alain Monachon fra Omega archive files - - og er selv lettere overrasket. Jeg siger produceret og ikke bare leveret

NOGEN DER TØR GÆTTE??

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvad er det du spørger om John?
Hvornår dit værk er produceret eller ur er samlet?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tja - Jeg har faktisk spurgt Omega en ekstra gang allerede i Fredags. Jeg spørger i alle fald ikke hvornår værket er fra, for det er fra før 1960 og nærmere kommer man aldrig det - men uret - Jeg spørger hvornår URET iflg Omegas extract from archives er produceret

Jeg kan tippe om at det jo nok er tidligt eller sent i forhold til det som man normalt ser angivet for 105.003 - og at jeg tror Omega var lidt "svævende" omkring hvornår man gik ud i en serie og ind i en anden, og at de nok overlappede hinanden, ikke bare leveringsmæssigt (og det er det jeg jager de gode folk i Bielle efter) men også produktionsmæssigt

Gæt gerne bare med MELLEM XXX OG ZZZZ tidligst og senest - og overdriv nu ikke Icon_e_smile Gæt måned med naturligvis

Og til Benny/Speedy kan jeg lige sige, at han ikke skal ærgre sig over at have solgt en grail fra hans fødselsår Icon_e_biggrin

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg syntes på en måde at det åbner for en ny måde at fastsætte hvornår er ur er produceret/hvilken årgang det er fra.

Når Baun fastsætter alderen på sine vintage Omegaer kigger han vel på værknummeret, og i visse tilfælge bagkassen. Men hvad er det rigtige årstal så, der er jo ofte flere års divergens og ikke alle bagkasser har årstal?

John dit 105.003 er ifølge bagkassen fra 1965, lad os antage at bagkassen er den originale som da uret forlod fabrikken. Nu kommer du måske med en oplysning om at dit ur er produceret/samlet i 62 eller måske 67.

Hvor stiller det dateringen af urene fremover, hvornår er et ur så fra - er det overhovedet muligt at få en præcis dato/årstal hvis Omega ikke længere vil lave certifikater?

Jeg squ ikke rigtigt, men det er da ikke blevet nemmere eller? Spændende at høre hvad Omega sagde til den John - kom nu!!! Icon_rolleyes
Svar
jeg flytter det til selvstændig tråd for ja det er knageme spændende
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Såvidt jeg husker står der 67 i bagkapslen i dit ur, og jeg vil umiddelbart gætte på at det er det år uret er leveret til forhandleren, men som sagt bare et gæt fra min side.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Såvidt jeg husker står der 67 i bagkapslen i dit ur, og jeg vil umiddelbart gætte på at det er det år uret er leveret til forhandleren, men som sagt bare et gæt fra min side.

MVH Peter
Der husker du forkert -Jeg har godt nok 145.012-67 som er leveret i Oktober 1968 iflg certifikatet - men dette drejer sig om pre.proff - 105.003-65 som jeg også har, og som iflg archeve extract fra Omega er Produceret 22 November 1967.
Iflg Omega selv Alain M - som du kan se i en tråd om dette lidt tidligere - har de PRODUCERET frem til Marts 1968 - altså langt tid sideløbende med 145.012
İmage
Her er certifikatet med 105.003 som viser produktion 22 nov 97 (som er mindst ½ år inden de standsede produktionen) og under er selve uret
İmage
İmage
og sammen med den du nok husker - med andre ord - FOR MIG HELT NYT AT PRE PRO 105.003 BLEV PRODUCERET TIL MARTS 1968
İmage
VH
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Det må du undskylde jeg troede at det var uret til venstre du talte om, som jeg engang har ejet. Icon_redface

MVH Peter
İmage
Svar
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej Hannover

MVH Peter
Der husker du forkert -Jeg har godt nok 145.012-67 som er leveret i Oktober 1968 iflg certifikatet - men dette drejer sig om pre.proff - 105.003-65 som jeg også har, og som iflg archeve extract fra Omega er Produceret 22 November 1967.
Iflg Omega selv Alain M - som du kan se i en tråd om dette lidt tidligere - har de PRODUCERET frem til Marts 1968 - altså langt tid sideløbende med 145.012
İmage
Her er certifikatet med 105.003 som viser produktion 22 nov 97 (som er mindst ½ år inden de standsede produktionen) og under er selve uret
İmage
İmage
og sammen med den du nok husker - med andre ord - FOR MIG HELT NYT AT PRE PRO 105.003 BLEV PRODUCERET TIL MARTS 1968
İmage
VH

Hej, hvordan har du skaffet det der certifikat.???
Det vil jeg osse have.......

//
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Hej, hvordan har du skaffet det der certifikat.???
Det vil jeg osse have.......

//
Jeg skrev mail til dem jeg har korresponderet med. Det gamle - i andre tråde vist - er efter hvad Omega svarer mig - indstillet. Man skulle sende billede af uret ude og inde - alle numre og alt for at dokumentere - det så sådan ud til 145.012
İmage
det kostede 50 sfr

Da jeg bad om et tilsvarende på min 105.003 svarede de at servicen var for krævende og de havde indstillet dem, men ham jeg har haft en del kontakt med, sendte mig så - som kompensation - free of charge - et extract from archives - som han står får, og som jeg forstår de vil gøre tilgængelige på nettet som søgefunktion under Omega Vintage - (betaling eller ikke ved jeg ikke) Det ser sådan ud:
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)