Nogen der kan identificere dette ur!?
Jeg faldt over dette Omega på en anden side og må indrømme jeg syntes det er ganske lækkert. Uret er desværre ikke beskrevet yderligere. Det er jo nok med cal. 321, men hvad er diameteren og prisen på sådan en svend?

/Mads

İmage
Svar
Jeg kan ikke finde den på den anden side for at se om der var flere billeder
Priser er ikke min stærke side - men er den 18 K - hvad den kunne ligne (forgyldte har ofte mere farveforskel fra kasse til pushers) så skal du nok op omkring 25 - 30 t - måske over - men tag det med et par kg salt, for jeg er ikke så god til priser på de dyrere kronografer.

Jeg kan jo udgå fra du har ret i at det er kaliber 321 typen, og det er ikke usandsynligt
1
Hvis den er fra 1941-1946 er den med 27 CH 12 T1, (som er 27 ch med ekstra 12 timers subdial i version 1) Denne er ikke helt identisk med den senere 321
2
Er den fra 1946 - 1949 så bør den være med 27 ch 12 t2 (som er 27 ch) er swn 100% identisk med 321 som bare fik sit navn ved overgang fra 2 ciffer til 3 ciffer nummersystem hos Omega.
3
og endeligt, er den fra efter 1949, vil den være graveret 321.

Den svinger nok der omkring 1946-54 så en af de to. Den er så nok 36-38 mm ville jeg tro.

Men teoretisk kan den være lidt ældre, og så kan der ligge en valjoux 72 i den og så kan den være helt ned til 35 mm

De små kuglerunde markeringer, er ret typiske fra 40'erne - tidligt 50'erne

Lad os følge hvad du kommer frem til
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg vil gætte på at den er fra 50'erne og med cal 321.

14 karat guld og ca 35 mm i diameter. Pris på auktion under 20 K - men på Chrono24 og andre steder 27-28 K.

[url]"http://www.chrono24.com./de/search/index.htm?showid=1479302&showpage=2&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=187&MODEL=321&SORTORDER=1&numresults=77" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com./de/search/inde ... results=77[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det kan også være OT 2468 - og så er den 37,5 mm og nok noger dyrere!

vh Baun
Svar
Umiddelbart er mit indtryk, at "dauphine viserne" er meget voldsomme i forhold til skiven - og det giver mig tvivl om, hvorvidt de er originale til uret (eller er det bare mig ??).

Også på baggrund af viserne, tvivler jeg på, at uret er 37,5 mm i diameter ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Billedet er postet af en hardcore Rolex samler, som har den ondeste samling, så jeg er 99 % sikker på at uret fremstår oprindeligt med de rigtige visere osv. Umiddelbart vil jeg mene uret er mere end de 35-36 mm som Seamaster Chrono 321 er, hvis man kigger på subdials placeringen i forhold til skivens størrelse. Netop derfor jeg syntes den var lidt interessant. Desuden kan jeg godt lide dauphine viserne da der er lidt Patek over uret Icon_cool

Jeg er bange for at 20 k ikke rækker Icon_e_sad Min 6. sans siger mig det koster mere, men hvis nogen finder det til de 20 k må I meget gerne linke Icon_e_biggrin

/Mads
Svar
Fandt det her på chrono24:

[url]"http://www.chrono24.com/de/search/index.htm?showid=1275224&showpage=3&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=187&SUCH_MATERIAL_ID=3&SEARCH_PCURR=EUR&SEARCH_PMIN=2000&SORTORDER=1&numresults=69" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/de/search/index ... results=69[/url]

Kunne godt ligne uret og den er 38 mm i diameter. Desværre heller ikke helt billig Icon_e_sad Så kan man jo lige så godt smide de sidste 25 k og få et VC eller AP hvor værkfinishen er et par klasser højere.

/Mads
Svar
Jeg har aldrig set en 321 i sådan en kasse, det ligner lidt en Argentina-kasse.
İmage
Svar
Mit bedste bud:

ref OT2466 fra ca 56 i 18c rødguld. Kasse ref 2466 er 37,5 mm.
Og det er farven på viserne - lidt mørk i det - det gør at nogen måske synes at de ikke passer.

Jeg mener at den er absolut god nok - endda rigtig god nok!

//
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Mit bedste bud:

ref OT2466 fra ca 56 i 18c rødguld. Kasse ref 2466 er 37,5 mm.
Og det er farven på viserne - lidt mørk i det - det gør at nogen måske synes at de ikke passer.

Jeg mener at den er absolut god nok - endda rigtig god nok!

//

Forkerte horn, 2466´s horn minder om dem, en DeVille chrono har i dag.
İmage
Svar
Jeg tror også at det er en latino kasse. Kassen ligner noget fra 47-48 og værket kunne godt være et 27 ch 12 t2.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)